Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Masz problemy cały czas czy tylko sporadycznie?

Ja na nowiutkiej Centrze mam podobny problem z tym że sporadycznie i tylko na ciepłym silniku. Znajomy mechanik ( z serwisu Opla) stwierdził że najprawdopodobniej problem jest związany z czujnikiem temperatury ( z tym że nie tym przy chłodnicy). Nie każ mi tłumaczyć dlaczego, bo mechanik ze mnie żaden i dokładnie Ci tego nie wytłumaczę. Za tydzień mam się z nim spotkać i zdiagnozuje mi problem dokładniej wtedy postaram się opisać coś dokładniej

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217343
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Ładowałem aku ponad 24h na 5A i niestety nie naładował się do końca. Według licznika na prostowniku do pełnego naładowania wskazówka przebyła niecałe połowe drogi. Aku po ładowaniu wskazywał 13V. Po odpaleniu auta aku miało 12,2 (czyli brak ładowania), przejechałem może 4km po mieście i ku mojemu zdziweniu pokazało 14,2V, przejechałem kolejne 4km i tym razem pokazał 14V. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia jak zachowuje się w trakcie odpalania. Bez senesu są te wskazania. Czy w tym dieslu jest tak, że na zimnym silniku po odpaleniu świece grzeją się nadal pomimo że silnik pracuje kolejne pare minut?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217153
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja też tak mam tylko że mam silnik opla 1,7 DTL na zimnym silniku po jego uruchomieniu na świecach żarowych jest napiecie przez jakieś 20 sek i też zastanawiam sie czy tak ma być, czy mozna mówić o dogrzewaniu zimnego silnika. Dlatego w ujemnych temp. jak uruchamiam silnik to czekam ok 3 sek po zgaśnięciu kontrolki i zauważyłem że wówczas lepiej zapala.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217140
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

przejechałem może 4km po mieście i ku mojemu zdziweniu pokazało 14,2V, przejechałem kolejne 4km i tym razem pokazał 14V.

jets ok bo powinno byc miedzi 13.9 a 14.5V zreszyta daromv juz o tym pisal.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217131
Udostępnij na innych stronach

Gość dzon_de_vito

Ładowałem aku ponad 24h na 5A i niestety nie naładował się do końca. Według licznika na prostowniku do pełnego naładowania wskazówka przebyła niecałe połowe drogi.

A co to za magiczna wskazowka? 24h x 5A = 120Ah, co przy sprawnosci nawet rzedu 50% daje 60Ah wpompowane do akumulatora.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217102
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bez przesady żeby taką wartością zniszczyć aku. Podobno lepiej ładować mniejszymi wartościami np. 3A, ale jak aku był prawie całkowicie rozładowany to dla 72Ah taka wartość nie jest niczym zabójczym :wink: Zresztą jakby tak było to nie robiliby takich prostowników... Na moim jest nawet napis przy 5A dla aku od 45 do 60Ah.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217089
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie podobno tylko tak to sie robi,ja mam prostownik o mocy od 6-12V i od 0,5-6A sprawdzałem i na 12V przy 6A daje prąd prawie 24V.jak chcesz to możesz ładowac tyle czasu na 5A ale na 6V.na 24h ustawiaj od 2-3A max

 

[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 18:32 ]

obecnie mam w trakcie ładowania aku 55Ah i ładuje go na 2A do jutro do godziny 17

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217086
Udostępnij na innych stronach

Gość gomezzz1

w aktualnym Auto-Świecie jest napisane, że najlepsze rezultaty osiąga się, gdy początkowa temperatura elektrolitu wynosi ok.15-25*C. Ubytki elektrolitu uzupełnia się wodą demineralizowaną przed ładowaniem. Prąd ładowania ustawia się na wartość odpowiadającą 1/10 pojemności baterii (czyli 4,5A w przypadku akumulatora 45Ah). Ładowanie kończymy, gdu gęstość elektrolitu osiągnie 1.28kg/l lub kiedy obserwujemy gazowanie elektrolitu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217061
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności