Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Masz problemy cały czas czy tylko sporadycznie? Ja na nowiutkiej Centrze mam podobny problem z tym że sporadycznie i tylko na ciepłym silniku. Znajomy mechanik ( z serwisu Opla) stwierdził że najprawdopodobniej problem jest związany z czujnikiem temperatury ( z tym że nie tym przy chłodnicy). Nie każ mi tłumaczyć dlaczego, bo mechanik ze mnie żaden i dokładnie Ci tego nie wytłumaczę. Za tydzień mam się z nim spotkać i zdiagnozuje mi problem dokładniej wtedy postaram się opisać coś dokładniej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ładowałem aku ponad 24h na 5A i niestety nie naładował się do końca. Według licznika na prostowniku do pełnego naładowania wskazówka przebyła niecałe połowe drogi. Aku po ładowaniu wskazywał 13V. Po odpaleniu auta aku miało 12,2 (czyli brak ładowania), przejechałem może 4km po mieście i ku mojemu zdziweniu pokazało 14,2V, przejechałem kolejne 4km i tym razem pokazał 14V. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia jak zachowuje się w trakcie odpalania. Bez senesu są te wskazania. Czy w tym dieslu jest tak, że na zimnym silniku po odpaleniu świece grzeją się nadal pomimo że silnik pracuje kolejne pare minut?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ja też tak mam tylko że mam silnik opla 1,7 DTL na zimnym silniku po jego uruchomieniu na świecach żarowych jest napiecie przez jakieś 20 sek i też zastanawiam sie czy tak ma być, czy mozna mówić o dogrzewaniu zimnego silnika. Dlatego w ujemnych temp. jak uruchamiam silnik to czekam ok 3 sek po zgaśnięciu kontrolki i zauważyłem że wówczas lepiej zapala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 przejechałem może 4km po mieście i ku mojemu zdziweniu pokazało 14,2V, przejechałem kolejne 4km i tym razem pokazał 14V. jets ok bo powinno byc miedzi 13.9 a 14.5V zreszyta daromv juz o tym pisal.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzon_de_vito Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ładowałem aku ponad 24h na 5A i niestety nie naładował się do końca. Według licznika na prostowniku do pełnego naładowania wskazówka przebyła niecałe połowe drogi.A co to za magiczna wskazowka? 24h x 5A = 120Ah, co przy sprawnosci nawet rzedu 50% daje 60Ah wpompowane do akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217102 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 od kiedy ładuje sie aku ponad 24h na 5A tak to tylko mozna rozwalić aku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Bez przesady żeby taką wartością zniszczyć aku. Podobno lepiej ładować mniejszymi wartościami np. 3A, ale jak aku był prawie całkowicie rozładowany to dla 72Ah taka wartość nie jest niczym zabójczym Zresztą jakby tak było to nie robiliby takich prostowników... Na moim jest nawet napis przy 5A dla aku od 45 do 60Ah.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 nie podobno tylko tak to sie robi,ja mam prostownik o mocy od 6-12V i od 0,5-6A sprawdzałem i na 12V przy 6A daje prąd prawie 24V.jak chcesz to możesz ładowac tyle czasu na 5A ale na 6V.na 24h ustawiaj od 2-3A max [ Dodano: Czw Gru 04, 2008 18:32 ] obecnie mam w trakcie ładowania aku 55Ah i ładuje go na 2A do jutro do godziny 17   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gomezzz1 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 w aktualnym Auto-Świecie jest napisane, że najlepsze rezultaty osiąga się, gdy początkowa temperatura elektrolitu wynosi ok.15-25*C. Ubytki elektrolitu uzupełnia się wodą demineralizowaną przed ładowaniem. Prąd ładowania ustawia się na wartość odpowiadającą 1/10 pojemności baterii (czyli 4,5A w przypadku akumulatora 45Ah). Ładowanie kończymy, gdu gęstość elektrolitu osiągnie 1.28kg/l lub kiedy obserwujemy gazowanie elektrolitu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 gomezzz1, tu sie z tobą zgodze ale tak sie robi jeśli chodzi o doładowanie aku a nie ładowanie od zera,robiłem płukanki aku nie raz w swoich autkach i nigdy sie nie zawiodłem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15551-problem-z-odpaleniem/page/3/#findComment-217053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.