Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 witam! kupiłem opla frontere 2,5tds i oczywiscie ostatnio zrobiło sie troche zimno i lipton z porannym odpalaniem---standart mimo iz mam wersje skandynawską...z webastem itd ale PYTANIE moje brzmi czy ten silnik 2,5TDS VM ma rozrząd na łańcuchu ?? czy na kołach zębatych? bo wyczytałem ze one mają na kołach a chrysler miał łancuch, ale jezeli na łańcuchu to gdzie go najlepiej wymienić w 3miescie? i co ile sie wymienia? bo mam nakulane teraz ok 250tyś z gory dziekuje za odp!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 czy ten silnik 2,5TDS VM ma rozrząd na łańcuchuWszystkie turbodiesle zastosowane w Fronterze mają łańcuch w napędzie rozrządu.i co ile sie wymienia? bo mam nakulane teraz ok 250tyś z gory dziekuje za odpDopóki go nie usłyszysz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/#findComment-217705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 bo wyczytałem w jakiesj gazetce ze naped rozrzadu jest przenoszony na kołach zębatych, ale chciałem sie upewnić ... bo wiem ze w jakis chryslerach były te silniki i po 97 roku juz miały koła zebate bo łancuchy ponoć siadały   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/#findComment-217701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 pepe1200, proponuję Ci poczytać: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=46&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=fb34620dd50b43ad9bf9be9a28f3d39a   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/#findComment-217687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 czytałem to, rozmawiałem tez z ludzmi ktorzy maja ten silnik w fronterach i nie spotkałem sie np z urwanym łańcuchem, czy wyrwaną srubą z bloku, to zdarzało sie w chryslerach rocznikach 94-96, we fronterach siadały uszczelki pod głowicą, ale w wyniku przegrzania, reszta sypie sie jak wszystko inne, jak to w oplu bywa , ale są własnie vm41b napedzane kołami zebatymi tylko nie wiem jak to sprawdzić? oznaczenia jakieś? [ Dodano: Wto Gru 02, 2008 21:53 ] wycinki z gazet: (...) O ile w motorach benzynowych wymiany pasków zalecane sa co 60 tys. km, instrukcja nie podaje przebiegu dla łancucha diesla, który to wymienia sie (koła, łancuch, prowadnice) dopiero przy oznakach zu¿ycia - zwykle wytarcie plastikowej prowadnicy napinacza. Ciekawa, choc archaiczna konstrukcje rozrzadu posiada najnowszy silnik VM - naped wałka umieszczonego w bloku odbywa sie poprzez koła zebate. Jesli chodzi trwałosc silników, to przy normalnej eksploatacji samochodu, zachowuja sie podobnie jak w osobowej Omedze, czyli bez wiekszych problemów. Uwaga nale¿y sie jedynie 2,3-litrowemu turbodieslowi - w przypadku ingerencji w głowice wymagane jest jej pózniejsze bardzo mocne i jednoczesnie precyzyjne dokrecenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/#findComment-217671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Słyszałem że,trwałość łańcucha jest równa trwałości napinacza około 250 – 300 tys. km przebiegu. Wymiany zespołu dokonuje się przy okazji naprawy głównej silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/#findComment-217652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Ja bylem w serwisie pan z komputera mi przeczytal ze mam kola zebate i po obejzeniu silnika potwierdzil.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/#findComment-213159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Mam 98 rocznik frotke A i mam kola zebate... polemizowal bym na temat cofania sie do przeszlosci z kolami zebatymi. Najnowsze silniki mitsubishi D5D beda miec kola w celu eliminacji niepotrzebnych i mogacych pasc elementow. Kola zebate przenosza 100krotnie wieksze obciazenia niz lancuch... po za tym na 3 kolach w silniku jestesmy w stanie obsluzyzyc tyle urzadzen co na jednym lub 2 lancuchach kilku rolkach zebatkach, dociskach, itd. Izuzu oraz Tatra ze swoimi silnikami nie do zajechania nie moze sie mylic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15603-opel-frontera-tds/#findComment-112827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.