Skocz do zawartości

1.3CDTI Przybywa olej


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Kupiłem go z przeznaczeniem do nauki jazdy(L) rok prod.2007 przebieg 12 kkm. Jak w temacie, do oleju przedostaje się ON. Przy pierwszej wizycie w ASO sprawdzono wtryski i komputer-OK. Z uwagi na sposób eksploatacji zalecono co i raz "odmulić"go szybka jazdą. Pomimo zastosowania się do zaleceń po 2 tygodniach ok 750km olej znowu 1cm nad max. Tym razem pan z ASO coś pierniczył o zastosowanym w tym modelu filtrze cząsteczek stałych i przy wolnej jeździe tak będzie i już. Do mnie jakoś to nie trafia. Czyli co-miejskie auto do jazdy po autostradach? :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie możliwe , filtr cząsteczkowy nic do tego nie ma musi być coś z wtryskami.

Jeżdżę firmowym epertem HDI na common rail i jak mi padł 1 wtrysk było podobnie.

Nie wiem jakie to ma znaczenie ale prawdopodobnie przy tych wtryskiwaczach nie wolno kombinować z olejem , musi być lany dokładnie jak zalecony inaczej po wtryskach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wild_elk

1. Czy 1,3 ma wogóle filtr cząstek stałych ? Z tego co sie czyta to jest on chyba w większych silnikach.

2. Ja mam zalaną corse 5w-50 a nie jak pisze opel 5w-30 i jest wszystko ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

a ja z własnego doświadczenia wiem może nie z oplem ale z inną marką samochodu że wodę ci leją jak może ci się dostawać ropa do oleju rusz trochę głowom, podjedź do innego serwisu a tych zgłoś do telewizji żeby wstydu im narobić co ty nie patrzysz na TVN Turbo co w serwisach wyprawiają;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja z własnego doświadczenia wiem może nie z oplem ale z inną marką samochodu że wodę ci leją jak może ci się dostawać ropa do oleju rusz trochę głowom, podjedź do innego serwisu a tych zgłoś do telewizji żeby wstydu im narobić co ty nie patrzysz na TVN Turbo co w serwisach wyprawiają;)

paliwo zawsze w dieslu/benzynie w niewielkich ilosciach przedostaje sie do oleju, część tego co nie zostało spalone jest zgarniane w dół przez pierscienie i miesza się z filmem olejowym (ale są bardzo małe ilosci).

W AŚ pisali "Jak szybko i ile benzyny/ropy przedostaje się do oleju zależy od: liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju"

 

Natomiast co do przybbywania oleju to kiedyś na jakimś forum znalazłem to:

..."A jako ciekawostkę powiem: W firmie gdzie pracowałem, było zaopatrzenie w paliwo z Orlenu. Firma miała własną małą stację benzynową. I za którymś razem po tankowaniu cysterną nagle wszystkim autkom firmowym przybyło oleju. Dodam że firma była z branży budowlanej. Na koniec sprawa wyszła, że do paliwa był dodany rozpuszczalnik, że paliwo leciało prawie że samo przez wtryski, tak było rozcieńczone. "...

 

Więc może to wina ropy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dobra zgodzę się z tobą że coś tam się przedostaje mnie przynajmniej w żadnym autku się tak nie robiło a co do ilości to jest to trochę za dużo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra zgodzę się z tobą że coś tam się przedostaje mnie przynajmniej w żadnym autku się tak nie robiło a co do ilości to jest to trochę za dużo

W każdym się przedostaje, tylko, że po nagrzaniu silnika benzyna/ropa wyparowuje z oleju. Wg. AŚ ten proces zaczyna się po ok. 15km jazdy, natomiast najwiecej benzny/ropy przedostaje się gdy silnik nie osiąga 50st między włączeniem a wyłączeniem.

 

To tak jak niektóre osoby które np. jeżdzą opelkiem po miescie i się chwalą, że w ogóle silnik nie pali im oleju,ale gdy zrobią sobie dłuższą wycieczkę przez Polskę to nagle po 1000km bagnet jest na minimum. Niestety rozrzedzenie oleju benzyną po części jest tego przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jak mi padł 1 wtrysk było podobnie.

Nie wiem jakie to ma znaczenie ale prawdopodobnie przy tych wtryskiwaczach nie wolno kombinować z olejem , musi być lany dokładnie jak zalecony inaczej po wtryskach.

Czy oprócz przybywania oleju i zwiększonego zużycia paliwa dawał jeszcze jakieś inne znaki, że coś jest nie tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
maniek44, ciężej palił i zmieniła się praca , słychać było jakieś dziwne postukiwania. Przestraszyłem się że może cosik z głowicą nie gra , ale po wymianie wtrysku wszystko wróciło do normy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
maniek44, kolego najczęściej jest to wina zanieczyszczonych wtrysków leją paliwo a jego nadmiar przedostaje się do komory silnika przez pierścienie podjedź jeszcze na pomiar kompresji :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności