Gość Bradley Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Bradley, kolega lukasnarloch1, kilka postów wcześniej pisał, że wymienił wszystkie świece na nowe....... Ja kiedys tez A okazalo sie, ze padly po krotkim czasie, chyba jedna sie ostala. W zimie zapalam z wyciagnieta wajcha (przyspieszacz kata wtrysku) i jak byly kryzysy zimna to chechlal, chechlal z wcisnietym gazem do podlogi, ale zapalil. A, ze to cudowny silnik, ze jak zapali to pojedzie, to pojechal   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16027-rozrz%C4%85d-w-kadet-16d/page/3/#findComment-209715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasnarloch1 Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Mam pewne wątpliwości co do wymiany paska rozrządu. Otóż okazuje się bez poprzedniego wymontowania niesposób dobrze ocenić jaki pasek jest prawidłowy. Są paski o liczbie zębów 146 i 147. Podejrzewam, że jak założę nieprawidłowy to rozwalę silnik ale z drugiej strony nurtuje mnie pytanie dlaczego w tabelach części nie ma rozróżnienia liczby zębów i oba paski rzekomo pasują do tych samych roczników aut i tych samych pojemności silników. Może ktoś z Was wie coś na ten temat?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16027-rozrz%C4%85d-w-kadet-16d/page/3/#findComment-462049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasnarloch1 Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Jakiś czas temu, niesczęśliwie pękł mi pasek rozrządu, pękło 5 dźwigienek zaworowych. Założyłem nowe, wyczyściłem popychacze. Jak to w 1.6D, jako, że były montowane paski ze 146 i 147 zębami, policzyłem zęby na starym pasku. Miał ich 147. Kupiłem nowy paseczek, ustawiłem koła na znaki, poblokowałem, założyłem, naciągnąłem i co? Znak na kole zamachowym mija się z iglicą o 2cm, po odpaleniu stukają zawory. Próbowałem wszystkiego, przekładać zęby w prawo, lewo, było jeszcze gorzej. Sprawdziłem znaki ustawcze, na wale korbowym po prawej i lewej stronie się zgadzają, na wałku rozrządu też nic się nie przestawiło (znak od strony pompy próżniowej i koła pasowego się zgadzają. Na pompie wtryskowej również koło się nie przestawiło, bo byłoby na nim widać ślady przesunięcia. Po założeniu paska ze 146 zębami wszystkie znaki idealnie się zgrały i silnik chodzi jak zegarek, nic nie stuka, nie puka. Czy orientuje się ktoś może co daje ta różnica 1 zęba w paskach do tego silnika? Dlaczego przy poprzedniej wymianie wszystko dało się ustawić na znaki w przypadku paska 147 zębów, a teraz nie idzie? Czy może to zależeć od innego profila zęba? Jakie są skutki kiedy założy się nieodpowiedni pasek? (146, na którym znaki się idealnie zgrywają zamiast 147, który był poprzednio)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16027-rozrz%C4%85d-w-kadet-16d/page/3/#findComment-535811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.