Skocz do zawartości

Głośna praca silnika (POMOCY)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem OPLA ZAFIRA 2.0DTI przebieg 203tys. i od niespełna tygodnia mam problem :P z którym mój mechanik nie może sobie poradzić, a oto problem po uzupełnieniu stanu oleju w silniku. Silnik po nabraniu temperatury okoł 80C podczas przyspieszania na biegu 2 i 3 zaczyna pracować głośniej (metaliczny dzwięk jakby zawory waliły) chciałbym nadmienić iż na biegu jałowym i biegach 1 i 2 jak również na zimnym silniku owego dzwięku nie ma, żadna lampka kontrolna ani podłoczęnie pod kompa nic nie ujawniło. Samochód normalnie przyspiesza, pracuje równo i pali okoł 6L. Przy uruchamianiu nie kopci.

Czy może być to:

- czujnik położenia wału,

- zły olej (poprzedni właściciel wlał MOBIL DIESEL 15W/40),

- luzy,

a może coś innego

Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja mam podobnie w astrze z tym samym silnikiem i to tak sie dzieje przy obrotach tak od 1500 do 2000. Ale zauważyłem ze raczej to beda wtryski. Jak jechałem do belgii i troche go przegonilem do baku dolałem do czyszczenia wtrysków. To potem troche ciszej chodzil ale jak przyjechałem do polski nalałem paliwa ze zwykłej stacji (nie byl to orlena ani shell) to zauwazyłem ze zas sie odzywają, jak go od 1 pierwszego biegu ruszam zwyższych obrotów to tego nie słychac, najgorzej jest jak jade wolniej np. na 3 biegu tak 1600 obrotow i potem naraz mu wcisne pedał mocniej to wtedy tak do 2000 obrotow slychac taki metaliczny dzwiek potem przy wyższych juz tego nie ma. No chyba ze sie myle, moze ktos miał podobnie i znalazł przyczyne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie było tak samo, też poruszałem ten temat na forum i właśnie po dolaniu do paliwa preparatu do czyszczenia wtrysków ustąpił ten klekot, przejechałem może z 2000 km i problem powraca i znów muszę dolać zobaczymy co sie będzie działo.

Do tego mi jeszcze kopciła na czarno, polecono mi zrobić prubę przelewową wtrysków bo podobno leją. Jak na razie jeszcze nie robiłem :D

 

Jak uszczelniałem wtryskiwacze to zapytałem tego gościa co to robił o wtryski a że robi on w serwisie opla to chyba sie zna, powiedział, że bardzo rzadko siadają wtryski w oplach, czy mu wierzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo zadko ale jednak...

czy auto glosniej chodzi jak jest zimny silnik, czy przy przyspieszaniu klekocze i dymi na czarno?

jesli tak sprawdz wtryski, koszt nie jest duzy a jesli nawet wyjdzie ze sa ok (jak dasz rade to zrob probe na maszynie a nie na silniku-ale to kosztuje o wiele wiecej) bedziesz wiedzial w jakim stanie sa wtryski...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy auto glosniej chodzi jak jest zimny silnik, czy przy przyspieszaniu klekocze i dymi na czarno?

Napewno głośniej chodzi na zimnym i w czasie przyśpieszania

np. jade sobie delikatnie z 40 i jak wcisne troche pedał gazu (nie do oporu tylko z czuciem) to wtedy przyśpiesza i zaczyna klekotać a jak go delikatnie odpuszcze to przestaje klekotać a dymi jak kleczocze czyli piąty bieg 100km/h i chce przyspieszyć wciskam pedał dymi i klekocze troche go odpuszczam i przestaje, albo na luzie 1500obr/min i nic ale jak go docisne tak do 2500-3000 to wetdy tak jak by sie coś przetkało i zaczyna klekotać a z rury prawie sadza leci aż ziemia sie czarna robi.

I co ty na to :drunk::D

 

[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 22:04 ]

tu też o tym pisałem i poradziłeś zrobić próbe przelewową

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27045

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh mialem podobnie w mondeo - skonczylo sie na wymianie wtryskow... objawy sa identyczne. polecam zrobic te probe przelewowa, bo koszt niewielki (zwlaszcza tej na aucie) a moze wiele powiedziec, sprawdz sobie jeszcze uszczelnienie przewodow powietrza od turbo do intercoolera (chyba jest z DTI??) - no generalnie za turbo, czasem podobny objaw pojawial sie przy dziurze, na tyle malej ze nei swistala... za tym przemawia fakt ze kopci ci przy ponad 2000 a nie przy 1500 obrotow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marekww33

Ja już swój problem rozwiązałem, moja zafira jeździ teraz na sterydach ;) dodałem do paliwa ceramizer i teraz jest cacy.

POLECAM ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Co do paliwa... U mnie paliwo z JETa powodowało stukanie zimnego silnika na niskich obrotach, na paliwie z Shella nie ma tego objawu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam to i w PL i w DE, dodam ze w DE nacialem sie raz na Aralu, auto szlo gorzej niz traktor (gorzej niz na paliwie z Jeta)

 

jesli dobrze kojarze to cena tego ceramizera + paliwo daje tyle albo nawet troche wiecej niz cena Vpower (lub itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności