Skocz do zawartości

Astra 1,7TD (68KM) czarny dym z rury na wysokich obrotach...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Cześć wszyskim.

 

Jako, że jestm tu świerzynka pragnę się przywitać i odrazu przechodze do nurtującej mnie kwestii. Otóż od 2 miesięcy jestem posiadaczem Astry 1,7TD (68km) 1995. Zastanawia mnie kwestia czarnego dymu wydobywającego z rury. Nie ma problemu z zapalaniem, spalanie nie przekracza 6l oleju też nie bierze. Mechanik powiediał mi że to jest turbo i każde turbo ma prawo kopcić na wysokich obrotach - a tylko w takich przypadkach robi się za nim czarno bo przy spokojnej jeździe jest OK. Zastanawiam się czy wszysko jest tak jak być powinno. Zabierać się za sprawdzanie wtrysków i pompy czy rzeczywiście mechanik ma racje ? samochód ma przejechane 187 tys km. bede wdzięczny za pomoc.

 

pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Te motorki tak mają, że powyżej 3,5tys.obr. zaczynają znacząco kopcić. U ciebie jeśli z mocą wszystko ok, to się nie przejmować, tylko lać i jeździć :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak chyba jest z tym czarnym kopceniem- jak nie jest zużyta turbina i nie kręcisz silnika diesla do kosmicznych obrotów, to taki jest objaw zużytych wtryskiwaczy. Przerabiałem ten temat w Audi 80 1,6TD. Jak wszystko jest OK, to te silniki nie kopcą na czarno, jak wiele osławionych 1,9tdi zostawia czarne chmurki za sobą. Ja jeździłem starym Audi i nie kopciłem na czarno pomimo przebiegu 250tys., ale wtryskiwacze wymieniłem wcześniej na nowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

z mocą nie ma problemów czuć wyraźne przyspieszenie jak włącza się turbina niby wszystko jest OK, natomiast 60kmh redukcja na 3 przy wyprzedzaniu i chmurka się pojawia, dodam że nie mała

 

a pytanko odnośnie wtrysków. można je wyregulować czy w gre wchodzi tylko wymiana a jesli wymiana to całe czy same końcówki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze są przeważnie hydrauliczne i ustawiają się same. Trzeba je tylko dokręcić kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą (nie za dużą i nie za małą).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

każdy diesel będzie kopcił, mój kolega ma Leona TDI (ARL 150 PS) i jak naprawde go przeciąga do wysokich obrotów to nie ma mocnych kopci delikatna mgiełką na czarno, nie spotkałem diesla z duzym przebiegiem aby nie kopcił. Sam mam Astre 99 rok 1.7 DTL ma przejechane 221 tys i tez kopci na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności