Skocz do zawartości

Astra 1,7TD (68KM) czarny dym z rury na wysokich obrotach...


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

moim zdaniem wszystko gra w starsze turbo disle zawsze zakopcą przy zwiekszaniu mocy jesli chodzi o wtryski to silnik na wolnych obrotach miałby charakterystyczny stukot dymienie na czarno wystepowałoby juz od najmniejszych obrotów..jeśli tobie puści czarna chmurę przy wyższych obrotach itylko to jest to norma..pozd

 

Gość Anonymous

Też miałem ten problem. W dieslu jest zawór recyrkulacyjny przy turbinie (zawraca część gazów ) a w nim membrana. Zawieszenie tej membrany częśto skutkuje czarnym dymem na wysokich obrotach. Mogę zapytać mechanika gdzie, co i jak dokładnie. Moja wiedza jest ogólna ale astra przestała dymić.

Mój adres adj100@tlen.pl

 

Gość Anonymous

kolega ma racje jest taki zawór EGR zwany potocznie, wykręca sie go i czyści ale nie jest powiedziane ze jak go wyczyscimy to autko nam przestanie wogole kopcic:P silniki tez maja swój wiek, co prawda zabieg ten nam troche pomoże, mi zawór EGR czyścił kolega i była poprawa....

 

  • 3 tygodnie później...

kolega ma racje jest taki zawór EGR zwany potocznie, wykręca sie go i czyści ale nie jest powiedziane ze jak go wyczyscimy to autko nam przestanie wogole kopcic:P silniki tez maja swój wiek, co prawda zabieg ten nam troche pomoże, mi zawór EGR czyścił kolega i była poprawa....

u mnie też kopci powyżej 3 tyś albo jak mu się dynamicznie gazu doda - po wyczyszczeniu EGR jest trochę lepiej, przyczyna najprawdopodobniej lejące wtryski ( za dużo paliwa się dostaje i miesznaka nie jest do końca spalana) jak już ktoś tu wcześniej napisał. Efekt taki że samochód trochę więcej spala ale koszt wymiany idzie w kilkaset złotych przynajmniej w moim starym dieselku

 

Gość Anonymous

A tak przy okazji: czy wasze pompy wtryskowe też dość głośno "cykają"? U mnie po podniesieniu maski i pochyleniu się nad silnikiem słychać dość wyraźnie pracę pompy wtryskowej.

 

A tak przy okazji: czy wasze pompy wtryskowe też dość głośno "cykają"? U mnie po podniesieniu maski i pochyleniu się nad silnikiem słychać dość wyraźnie pracę pompy wtryskowej.

słychać zwłaszcza jak jest zimny silnik

 

oczywiście ze ma prawo puścić małą mgiełkę to nie są nowe samochody z salonu z zerowym przebiegiem...jeśli byłaby to pompa wtryskowa autko kopciło by białym dymkiem a jak turbina to delikatnie niebieskim albo odwrotnie dokładnie nie wiem:P

 

jeśli byłaby to pompa wtryskowa autko kopciło by białym dymkiem a jak turbina to delikatnie niebieskim albo odwrotnie dokładnie nie wiem

Po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować co może być przyczyną dymienia:

1) Dym błękitny - przyczyną pojawienia się takiego koloru jest spalany w niskiej temperaturze, z małą ilością tlenu olej silnikowy.

Może to świadczyć o

- zużyciu uszczelniaczy zaworowych.

- zużyciu pierścieni tłokowych

- źle ustawionym kącie wtrysku

- w silnikach z turbosprężarką może to świadczyć o uszkodzeniu turbiny.

2) Dym biały - przemawia za spalaniem płynu w komorze spalania.

Może to świadczyć o:

- uszkodzonej uszczelce pod głowicą

3) Dym czarny – przemawia za zużyciem układu wtryskowego w Dieslu,

Przyczyn może być kilka:

- końcówki wtryskiwaczy,

- pompa wtryskowa

- EGR

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności