Skocz do zawartości

Vectra 2,2 DCI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Posiadam Vectrę C z 2004 r. z silnikiem 2,2 tdi i ten sam problem spadek mocy po przekroczeniu 130 km/h, byłem na diagnozie TECH-2 i wyświetla błąd nr P 0234, czyli obwód regulacji ciśnienia ładowania. Bład ten teoretycznie nie występuje, gdyż odchylenie jest ujemne, czyli błędu nie ma. O co tu chodzi. ASO powiedziało, że zawór ERG jest do wymiany lub przerwany któryś z przewodów podciśnienia (były sprawdzane i są dobre). A więc ? Proszę o poradę w tym zakresie, co robić. Z góry dziękuję za pomoc.

 

PS: Podobno wymiana ERG nic tu nie da, ale ASO upiera się przy tym (chyba dlatego, że koszt tego jest ok. 1000 zł).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16054-vectra-22-dci/page/2/#findComment-186565
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
W trasie co jakieś 130- 190 km spada moc silnika i prędkośc max do 100 km/ h. Na wyświetlaczu pojawia sie samochód i klucz. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znika do nastepnego razu. W mieście i na krótkie dystanse bez uwag. Co jest tego przyczyną?

 

 

prawdopodobnie przeladowuje sie turbina, diagnostyka komputerowa nic tu nie wykaze. u mnie bylo to samo, przyczyna byl czujnik ciśnienia doładowania :beer: koszt w ASO okolo 350 zl, zamowiony w internecie okolo 250 zl. pozdrawiam :beer:

 

[ Dodano: Nie Mar 15, 2009 22:05 ]

Witam

Posiadam Vectrę C z 2004 r. z silnikiem 2,2 tdi i ten sam problem spadek mocy po przekroczeniu 130 km/h, byłem na diagnozie TECH-2 i wyświetla błąd nr P 0234, czyli obwód regulacji ciśnienia ładowania. Bład ten teoretycznie nie występuje, gdyż odchylenie jest ujemne, czyli błędu nie ma. O co tu chodzi. ASO powiedziało, że zawór ERG jest do wymiany lub przerwany któryś z przewodów podciśnienia (były sprawdzane i są dobre). A więc ? Proszę o poradę w tym zakresie, co robić. Z góry dziękuję za pomoc.

 

PS: Podobno wymiana ERG nic tu nie da, ale ASO upiera się przy tym (chyba dlatego, że koszt tego jest ok. 1000 zł).

 

mialem podobne problemy, winny byl czujnik ciśnienia doładowania, koszt w ASO okolo 350 zl, zamowienie w internecie okolo 250 zl. aczkolwiek warto tez sprawdzic zaworek regulacji spalin.

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16054-vectra-22-dci/page/2/#findComment-185768
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam.

Mam problem bardzo podobny jak kolega ''james1975'' w oplu signum 2.0 dti. 2003r

Przy dość dynamicznej jeździe ok 4000 tys obrotów wyskakuje samochodzik z kluczem i spadek mocy. Po zgaszeniu silnika problem znika etc.

Myślałem że to przepływomierz jednak wybrałem się na tech i wyszedł błąd:"P0234- obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie",

no i tu pytanie się pojawia czy winnym i u mnie może być ten: czujnik ciśnienia doładowania :) I gdzie on jest ten czujnik, bo wiem że na podnośniku gdy sprawdzałem podwozie był właśnie jeden czujnik ( mniej więcej w połowie szerokości silnika ) lekko uszkodzony ale pan z opla powiedział że to nic nie szkodzi, więc może to właśnie ten czujnik...?

No i jeszcze pytanko do james1975 czy wymiana pomogła???

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16054-vectra-22-dci/page/2/#findComment-176402
Udostępnij na innych stronach

k, bo wiem że na podnośniku gdy sprawdzałem

 

Na jakim podnośniku!! czujnik doładowania jest na kolektorze dolotu!!. .i patrząc stojąc z przodu samochodu!! to na samej górze silnika!! .a nie pod nim!! z reszta sa tematy o recyrkulacji! gdzie sa fotografie tak w zwykłym EGR.Jak i z elektronicznym!! I sa tam pokazane miejsca tych czujników! :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16054-vectra-22-dci/page/2/#findComment-176275
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Ja tez mam te same problemy. W moim przypadku to zatarta turbosprężarka.

 

Czy ktoś ma do polecenia firmę w okolicach Warszawy, która zajmuje się regeneracją/sprzedażą nowych/zregenerowanych. Nowa w ASO to prawie 5 tys. a zregenerowana GM-a to 3 tys.

 

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 14:44 ]

Mnie też wymienili (Opel Nivette) ten czujnik ale to nie pomogło. Za drugim razem stwierdzili zatarcie turbosprężarki. Teraz chcę to zweryfikować w innej stacji bo koszt wymiany to 3.5-5 tys w zależnosci czy regenerowana czy nowa.

 

 

prawdopodobnie przeladowuje sie turbina, diagnostyka komputerowa nic tu nie wykaze. u mnie bylo to samo, przyczyna byl czujnik ciśnienia doładowania :brawo: koszt w ASO okolo 350 zl, zamowiony w internecie okolo 250 zl. pozdrawiam

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16054-vectra-22-dci/page/2/#findComment-169564
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności