Skocz do zawartości

kontrolka oleju CC


Gość wild_elk

Rekomendowane odpowiedzi

witam, pytanie jak w temacie chodzi o kontrolkę poziomu oleju, czytałem kiedyś na jakimś forum, nie pamiętam może nawet tutaj, że ktoś w corsie cdti miał 3/4 poziomu na bagnecie i już zapalała mu się kontrolka i nie był to odosobniony przypadek. Ja mam aktualnie ponad pół stanu na bagnecie, silnik zjadł jakieś 350-400 ml (z tego co można ocenić "na oko" na 16 tyś więc nie jest źle) moje pytanie jest takie - czy bardziej wierzyć kontrolce, która czasami zapala się przy 3/4 stanu oliwy czy wyznacznikiem jest to pole na końcu bagnetu od oliwy, no bo troche nie logiczne jest to, żeby w silniku ubyło ninimum oleju a ten już włącza alarm, chociaż nie wiem i pytam kogoś kto zna się lepiej ;/ bardziej w razie czegoś ufać tej kontrolce czy wskazaniom bagnetu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jeżeli silnik jest na łancuchu rozrządu (a zapewne tak jest), łańcuch jest napinany przez napinacz, a ten z koleji reguluje silę naciągu przez ciśnienie oleju w silniku tagze radził bym utrzymwać cały czas maksimum lub też prawie maks. W swojej corsie popełniłem ten błąd ponieważ nic na ten temat wcześniej nie wiedziałem i teraz mam problem. Muszę wymieniać cały napinacz. Myślę że te odpowiedź wystarczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany oleju to planuje w przyszłym tygnodniu bo sam nie mam warunków, żeby zrobić to w domu i nie za bardzo jest kiedy a mechanicy u mnie mają terminy dopiero po Nowym Roku więc profilaktycznie chciałem dolać, żeby bezproblemowo dojechać do wymiany :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pojawił się ten sam problem u mnie, co u Ciebie... wyjechałem kawałek z domu i zapaliła się kontrolka oleju... wróciłem i dolałem. Przejechałem od ostatniej wymiany jakieś 5tys. Na bagnecie też miałem wskazanie około 3/4 poziomu. Dziwne te czujniki...

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Może jakoś zawile to opisałem i można było z mojego pierwszego posta tak wywnioskować ale u mnie sie tak kontrolka nie zapaliła tylko jeżdże 2-3 razy w tygodniu autostradą konin-łodź i nie chciałem, żeby coś takiego w postaci tej czerwonej kontrolki zaskoczyło mnie gdzieś w tych polach bo byłby problem.

Tak jeśli można to mocno ciśniesz corsine ? Bo u mnie dopiero po 8 tyś od wymiany zaczęło minimalnie ubywać oleju, teraz mam 16 tyś i jest na 3/4 a u Ciebie widze ten poziom pokazał się po 5 tyś i pytam z ciekawości. W czwartek jade na wymiane, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym tu cisnąć? :wink: 70KM to niewiele... w każdym razie jak emeryt nie jeżdżę, ale prędkości zawrotnych nie osiągam,bo tak do 120-130 (przy wyprzedzaniu 140). Wtedy gdy się zapaliła przejechałem może 2km przy prędkości 50km/h i się zapaliła kontrolka. Pierwszy raz na razie wymianę robiłem i dopiero w dłuższym czasie będę mógł ocenić ile bierze itp.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności