FENIX2 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 ponad 14,5 ale jakieś setne części wolta, nic nie wzrastało przy podkręcaniu gazu, więc regulator chyba w porządku. W takim przypadku 0,1V nie powinno robić różnicy można to przyjąć za błąd pomiaru. Zrozumiałem ze ponad 14,5 to znaczy np. 14,6 i więcej. z tego co mi mówił koleś od szczotek ("bendiks" wrocław - polecam) to prawidłowe napięcie w tym alternatorze to 14,0 - 14,6 V. jakiś czas temu mierzyłem i było 14,34.... aż z ciekawości zmierzę jutro w pracy. Dodam że dysponuję miernikiem "no name" za 15 zł z obi, więc biorę poprawkę na wyniki jakieś 0,1 V Zależy jaki masz tam regulator jeżeli na 14,1V to powinien tyle trzymać +/-, a jeżeli 14,5 to tak będzie jak teraz masz zapewne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-208542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 1 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2009 Zależy jaki masz tam regulator jeżeli na 14,1V to powinien tyle trzymać +/-, a jeżeli 14,5 to tak będzie jak teraz masz zapewne.Zawsze można zmierzyć napięcie przez i za regulatorem, ale to będzie wymagało odkręcenia regulatora i dołożenia dodatkowych kabli.Faktycznie, tanie multimetry mają spore rozrzuty, kiedyś porównywałem jakiegoś Voice Krafta do Unita 30B, różnica napięć wynosiła 0,2V, chętnie skonfrontowałbym oba mierniki z moim Unitem 70A, pomiar LRC w porównaniu z mostkiem LRC wypadł całkiem dobrze, więc myślę, że z napięciem też nie będzie oszukiwał(producent podaje dokładność +-160mV czyli 0.16V przy zakresie do 20V)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-208518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Co do miernikow to polecam sprawdzenie jeszcze innym miernikiem. Kiedys potrzebowalem zmierzyc czy dochodzi napiecie do plyty glownej w komputerze. I myslalem, ze piny pomyilem, pozniej ze bateria jest slaba w mierniku, az w koncu wzialem zwykla nowa baterie paluszek, podlaczylem do miernika i tam tez taki sam wynik 0,1V jak w pozostalych przypadkach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-208334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wrzosek Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 to ja sie dolacze. caly czas pali mi sie kontrolka od ladowania akumulatora. na wolnych obrotach ladowanie jest bardzo marne natomiast jak mu wcisne kontrolka powoli gasnie. jeszcze nie sprawdzalem co moze byc tego przyczyna i jakie jest napiecie ladowania ale bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi co poza sprawdzeniem stykow moze byc tego przyczyna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-208331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Wrzosek, tak jak koledzy tu piszą najprawdopodobniej szczotki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-208325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 jeszcze nie sprawdzalem co moze byc tego przyczyna i jakie jest napiecie ladowania ale bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi co poza sprawdzeniem stykow moze byc tego przyczyna. Wrzosek, tak jak koledzy tu piszą najprawdopodobniej szczotki Sprawdź też naciąg paska alternatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-208258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wrzosek Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 zalozylem inny alternator i problem znikl. ten w wolnej chwili sobie przejrze i postaram sie zrobic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-207852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasnarloch1 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 spotkałem się ze stwierdzeniem, że gdy szczotki w alternatorze są łagodnie mówiąc do kitu to na wolnych obrotach jarzy się kontrolka od ładowania... Czy to prawda?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-207735 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 tak, ale jarzenie może oznaczać uszkodzenie również innych elementów alternatora   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-207697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasnarloch1 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Jeszcze takie pytanko... na którym kole (mniejszym czy większym wału) powinien by w kadecie 1.6D założony pasek klinowy alternatora?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/2/#findComment-205392 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.