Skocz do zawartości

Alternator


Rekomendowane odpowiedzi

ponad 14,5 ale jakieś setne części wolta, nic nie wzrastało przy podkręcaniu gazu, więc regulator chyba w porządku.

W takim przypadku 0,1V nie powinno robić różnicy można to przyjąć za błąd pomiaru.

Zrozumiałem ze ponad 14,5 to znaczy np. 14,6 i więcej.

 

 

z tego co mi mówił koleś od szczotek ("bendiks" wrocław - polecam) to prawidłowe napięcie w tym alternatorze to 14,0 - 14,6 V. jakiś czas temu mierzyłem i było 14,34.... aż z ciekawości zmierzę jutro w pracy.

Dodam że dysponuję miernikiem "no name" za 15 zł z obi, więc biorę poprawkę na wyniki jakieś 0,1 V

Zależy jaki masz tam regulator jeżeli na 14,1V to powinien tyle trzymać +/-, a jeżeli 14,5 to tak będzie jak teraz masz zapewne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość lord_wiader

Zależy jaki masz tam regulator jeżeli na 14,1V to powinien tyle trzymać +/-, a jeżeli 14,5 to tak będzie jak teraz masz zapewne.

Zawsze można zmierzyć napięcie przez i za regulatorem, ale to będzie wymagało odkręcenia regulatora i dołożenia dodatkowych kabli.

Faktycznie, tanie multimetry mają spore rozrzuty, kiedyś porównywałem jakiegoś Voice Krafta do Unita 30B, różnica napięć wynosiła 0,2V, chętnie skonfrontowałbym oba mierniki z moim Unitem 70A, pomiar LRC w porównaniu z mostkiem LRC wypadł całkiem dobrze, więc myślę, że z napięciem też nie będzie oszukiwał(producent podaje dokładność +-160mV czyli 0.16V przy zakresie do 20V)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miernikow to polecam sprawdzenie jeszcze innym miernikiem. Kiedys potrzebowalem zmierzyc czy dochodzi napiecie do plyty glownej w komputerze. I myslalem, ze piny pomyilem, pozniej ze bateria jest slaba w mierniku, az w koncu wzialem zwykla nowa baterie paluszek, podlaczylem do miernika i tam tez taki sam wynik 0,1V jak w pozostalych przypadkach :evil::P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie dolacze. caly czas pali mi sie kontrolka od ladowania akumulatora. na wolnych obrotach ladowanie jest bardzo marne natomiast jak mu wcisne kontrolka powoli gasnie.

 

jeszcze nie sprawdzalem co moze byc tego przyczyna i jakie jest napiecie ladowania ale bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi co poza sprawdzeniem stykow moze byc tego przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie sprawdzalem co moze byc tego przyczyna i jakie jest napiecie ladowania ale bylbym wdzieczny za jakies podpowiedzi co poza sprawdzeniem stykow moze byc tego przyczyna.

Wrzosek, tak jak koledzy tu piszą najprawdopodobniej szczotki :evil:

 

Sprawdź też naciąg paska alternatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasnarloch1

spotkałem się ze stwierdzeniem, że gdy szczotki w alternatorze są łagodnie mówiąc do kitu to na wolnych obrotach jarzy się kontrolka od ładowania...

Czy to prawda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności