Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 do alternatora dochodzi jeszcze jeden taki cienki kabelek on też jest taki średni u mnie Mam pytanie skąd on idzie i czy jego stan ma istotny wpływ na wartość ładowania ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-205001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Jak kabel bialo-niebieski to to kabel od wzbudzenia. Jak go nie podepniesz to alternator sie nie wzbudzi (chyba ze od wysokich obrotow). A podlaczony jest pod kontrolke od ladowania w liczniku, kabel bialo-niebieski.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-204952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JanuszW Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 spotkałem się ze stwierdzeniem, że gdy szczotki w alternatorze są łagodnie mówiąc do kitu to na wolnych obrotach jarzy się kontrolka od ładowania... Czy to prawda? tak, ale jarzenie może oznaczać uszkodzenie również innych elementów alternatora Odnowie temat, jarzy mi się kontrolka ale przy włączonych światłach, gdy włącze jeszcze nadmuch, zapala się jaśniej itd, napięcie bez świateł 14.5V, na światłach 14V, światła i nadmuch 13.7V, itd. sam aku 12.8V, na obrotach żadnych zmian. Czy to szczotki, regulator, może gdzieś masa, jak sądzicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-192771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Panowie pytanie czy jest jakaś różnica konstrukcyjna w budowie alternatora dla diesla / benzyny . Zamierzam nabyć alternator delco-remy 75A i gość upiera się że jest tylko dla benzyny i do diesla nie mam co go zakładać do kadetta 1.6D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-192041 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 delco-remy znalazłem ale wg specyfikacji największy do kadetta to 70A i wg opisu tylko do diesla, może specyficzne mocowanie. natomiast pozostałe firmy valeo, hella, bosch itd podają również 70A i 65A jako najmocniejsze przy czym zastosowanie zarówno do diesla jak i do większych silników benzynowych - 2,0 ew. 1,8L   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-191677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Jeszcze jedno pytanie cz alternator 70A delco-remy przyznaczony do diesla, da rade dobrze ładować akumulator 74AH 680A   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-191640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 da rade dobrze ładować akumulator 74AH 680A MARR1987, na pewno da sobie radę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-191635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam kupiłem alternator 70A - tak twierdzi facet co mi go sprzedał , ale na kupionym alternatorze pisze 55A , facet twierdzi że jest on całkowicie po regeneracji i ma w środku zwoje od 70 A - moje pytanie jak sprawdzić ile amper daje alternator ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-187927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam kupiłem alternator 70A - tak twierdzi facet co mi go sprzedał , ale na kupionym alternatorze pisze 55A , facet twierdzi że jest on całkowicie po regeneracji i ma w środku zwoje od 70 A - moje pytanie jak sprawdzić ile amper daje alternator ? Moim zdaniem to jakiś bajer!!! Nie się zmierzyć czy daje 70A. Możesz wykonać taki pomiar że wepniesz amperomierz między alternatorem a jego wyjściem i włączyć wszystkie odbiorniki na FULL! Zobaczyć ile wtedy daje ale to jest trudny do wykonania pomiar! I trzeba mieć amperomierz na zakres około 100A lub specjalny amperomierz cęgowy nim było by łatwo!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-187827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Witam kupiłem alternator 70A - tak twierdzi facet co mi go sprzedał , ale na kupionym alternatorze pisze 55A , facet twierdzi że jest on całkowicie po regeneracji i ma w środku zwoje od 70 A - moje pytanie jak sprawdzić ile amper daje alternator ? Moim zdaniem to jakiś bajer!!! Nie się zmierzyć czy daje 70A. Możesz wykonać taki pomiar że wepniesz amperomierz między alternatorem a jego wyjściem i włączyć wszystkie odbiorniki na FULL! Zobaczyć ile wtedy daje ale to jest trudny do wykonania pomiar! I trzeba mieć amperomierz na zakres około 100A lub specjalny amperomierz cęgowy nim było by łatwo! Alternator 55A prawdopodobnie przez krótki okres czasu odda 70A, ale albo pójdą diody, albo regulator napięcia.55 czy 70A to prąd znamionowy, czyli prąd jaki jest w stanie oddać alternator przez długi czas, rzędu godzin. Aby go zmierzyć, potrzebne jest sztuczne obciążenie, woltomierz i najlepiej tak jak pisze FENIX2 miernik cęgowy, co nie jest ani szybkie, ani proste, ani tanie jeśli nie ma się takiego sprzętu pod ręką ani odpowiedniej wiedzy. MARR1987, nawet jeśli ten alternator nie ma tych 70A tylko 55A to nic złego się nie stanie. Jeśli bilans prądowy w aucie masz dodatni to akumulator nie będzie niedoładowywany. Co jakiś czas sprawdzaj napięcie na akumulatorze kilka godzin po wyłączeniu silnika, np. rano przed rozruchem. Jeśli napięcie spadnie poniżej 12.6V to doładuj akumulator prostownikiem. Jeśli akumulator i alternator są w dobrym stanie, to akumulator przez dłuższy czas powinien mieć SEM~~12.8V, a napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika powinno mieścić się w przedziale 14.1-14.4V. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16402-alternator/page/4/#findComment-187814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.