Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Regulacja gaznika PIERBURG 1B - falujace obroty mulne przysp

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

- zapłon OK

- rozrząd OK

- filtr paliwa OK

- filtr powietrza OK

- tłumik OK

 

... to sprawdziłem na samym początku przed napisaniem posta

 

konkretnie chodzi mi o kolejnosc regulacji czy szczeline przepustnicy rozruchowej ustawiac na samym poczatku czy znowy przysieszony bieg jałowy - bo jedno i drugie jest ze soba na sztywno powiazane. Kolejnosc ustawienia jedego ma pozniej rzut na to drugie i odwrotnie.

 

Przypadkiem znalazłem ustawienie wolnych obrotów to może się komuś przyda

 

Regulacja wolnego obrotu

 

Przed regulacją sprawdź najpierw te rzeczy:

- zapłon

- rozrząd

- filtr paliwa

- filtr powietrza

- tłumik

 

 

Fot. 1

Dołączona grafika

 

Fot. 2

Dołączona grafika

 

Regulacja

 

Odkrecasz wolne obroty na max lub prawei max (tzn sruba z foty 1) potem krecisz sruba od mieszanki (fota 2) tak zeby obroty byly jak naj wieksze, nastepnie krecisz (dokrecaszzmniejszasz) wolne obroty przy pomocy sruby od wolnych obrotow (fota 1) do zadanej wartosci tzn zeby silnik rowno chdodzil i powinno byc ok

 

Podłączanie wężyków podciśnienia i map sensora

 

Dołączona grafika

 

należało by na początek po wymieniać filtry paliwa i powietrza,ustawienie zapłonu,świece wymienić i przewody,dopiero wtedy jak nie ma reakcji myśleć co jest nie tak bo inaczej to tylko można większych problemów sobie na robić

 

wiesz chce wszystko w nim wyregulowac bo jest strasznie mulny bo to na 100% nie przez swiece, filtr powietrza, tlumik, zaplon raczej tez jest ok.... mysle ze po prostu gaźnik robi mi nagorsza robote

 

cos nie tak ze zdjeciami to raz a dwa to czysciles go ,sprawdzales szczelnosc dolotu czy poprostu chcesz wyregolowac obroty srubka?

 

Witam

 

Ostatnio mam problemy z autem tzn. falujace obroty (rzedu +- 250obr/min), praktycznie zero dynamiki przy wcisnieciu pedelu gazu, jazda pod gore ze stalymi obrotami 3000obr/min doprowadza do lekkiego zalewania silnika gdy dodam wiecej gazu to mam nic, nic, nic i pozniej czuje ze cos ciagnie.

 

Prawdopodobnie to jest wina gaźnika ( PIERBURG 1B1 ) i chcialbym go wyregulować na 102

 

Wyczytałem w kiążce serwisowej że:

- predkośc obrotowa biegu jałowego wynosi: 900-950 obr/min

- szczelina przepustnicy rozruchowej (nagrzany silnik i calkowite wyciagniete ssanie) powinna wynosić: 2,3-2,7 mm

- predkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego (nagrzany silnik i wyciagniete na max ssanie) powinna wynosic: 3600-4000 obr/min

 

Dołączona grafika

 

lecz jest problem bo za bardzo nie orientuje sie z jakiej kolejnosci przeprowadzac regulacje...

 

ja zacząłem od ustawienia wolnego obrotu i regulowalem to ta sruba regulayjna (nie jestem pewny czy to ta)

Dołączona grafika

 

pozniej ustawienie urzadenia rozruchowego dokladnie na znaki (czerwone kreski na zdjeciu), potem szczelina przepustnicy rozruchowej i tu zaczely sie schody ...

przy uruchomionym silniku i zaciagnietym ssaniu na max wynosila ona ok 2,1mm i mam napisane ze mam regulowac srubka od podcisnienia ( z tylu gaźnika) ale krece i ona mi sie nie poszerza...hmm to mysle ze ze pewnie za mala predkosc obrotowa i nie tworzy sie odpowiednie podsinienie to podkrecilem srubke od przyspieszonego biegu jalowego (na zdjeciu) i oka faktycznie teraz srubka od podcinienia powoli otwiera mi przepustnice rozruchowa ale...

 

teraz mam problem bo nie mam napisane czy mam ustawiac szczeline na uruchomionym silniku czy zgaszonym bo jest zleznosc im wieksza predkosc obrotowa tym wieksza sie robi szczelina i ja juz wysiadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

swego czasu jak miałem Mirafiorke w pierwszym rzędzie ustawiałem przepustnicę rozruchu

na uruchomionym silniku czy zgaszonym ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Jak pamiętam to na zimnym silniku ale przypomniało mi się dostawał za dużo powietrza lekko przysłoniłem filtr powietrza lepiej zapalał i założyłem taką końcówkę z klapką jak ciągnął powietrze to klapka się unosiła i dawała więcej powietrza z tym że wylot na zimne był zasłonięty całkowicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam.Mam taki problem iz moj znajomy czyszczac gaznik w kadecie 1.3 (gaznik pierburg 1b) cos go rozregulowal i nie wiem jak to teraz ustawic.kazdy mechanik w okolicy nie chce tego zrobic bo mowia ze w regulacje gaznikow to oni sie nie bawia.na zimnym silniku chce ustawic bo nie odpala ale cos lapie.ad 1 , ciegno od ssania wkladam na wyciagnietej lince tj ssanie powinno byc wlaczone?zakladam ta sprezyne a pozniej ustawiam na znaki naciagajac w ktoras strone sprezyne czy poprostu wkladam?(nie wiem jak to bylo orginalnie).ad 2 ile wykrecam dysze regulujaca sklad mieszanki? ad3. ile wykrecam ta dysze o wolnych obrotow? a ile od tego czarnego plastikowego urzadzonka z tylu gaznika?jezeli ktos z was potrafi mi pomoc to bede bardzo wdzieczny.

PS.

Jak to w końcu z tymi wężykami podcisnienia jest ... czy ma z nich dmuchać czy ssać i jak już to z którego co ma się robić ? Ja sprawdziłem u siebie i z żaden nic nie gada.

PS.

Też podpowiedzcie mi czy aby dobrze działa u mnie uklad recyrkulacji spalin bo elektrozawór mi "cyka" przy wyciąganiu ssania i przy wciskaniu sprzęgła ale tylko na wyciągniętym ssaniu.

 

A powiedzcie mi ile wam pala te silniki bo mi kolo 11l. i strasznie smierdzi paliwem z rury, czasami szarpie, ale kopyto za to ma nie ziemskie. tez chce oddac na regulacje

Oj te gazniki .... mnie tez chyba czeka regulacja bo na zimnym silniku dziala fajnie ale zauwazylem ze na cieplym te obroty są chyba za duże jak mu dam troche gazu na biegu jałowym i puszcze to powoli wraca do wolnych obrotów i chyba coś nie tak z mieszanką bo sie dławi jednym słowem ---> Kochane Kadetty 1,3 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam Opla Kadetta E 1.8. Problem dotyczy obrotów po zapalaniu silnika obroty skaczą od 500-2500 obr-min aż do momentu samoczynnego wyłączenia. Co może być powodem takich objawów. Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przyłącze się do tematu chodzi mi o gaźnik Pierburg 2E3 chciał bym go wymontować i go wyczyscic i wyregulować ale nie wiem które elementy można wykręcic a które się nie wykręca i gdzie znajduje śruba regulacyjna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

ile wam pala te silniki

bo mi kolo 11l. i strasznie smierdzi paliwem

z rury

Lambda się kłania i sprawdź ( wymień) płyn hamulcowy - przód często się zapowietrza i zapieka . Mój 1.4i palił ~6,2l/100 km przy ~110 km/h + wyprzedzanie itp . Przewody hamulcowe nie mogą mieć zawilgoceń , bo wtedy się zapowietrza i bierze dodatkowo ~2l paliwa więcej , przy tym na 4-5 biegu jest przymulony. No i nie bawiłem sie w "regulacje" :D A do setki się bujał bodajże w 12 sekund :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lambda się kłania

 

O ile się nie myle Kadetty, z silnikiem gaźnikowym nie miały katalizatora a tym samym, jak nie miały katalizator to nie miały, też sondy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.