Skocz do zawartości

Niedoładowany akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Mam Kadetta E 1.6i z 91'. Kupiłem go jakiś rok temu. Od początku były problemy z aku - czarne oczko. Kupiłem nowy aku ok 2 miesiące temu (GM 55ah/510A). Przez jakiś czas wszystko było OK. Ale teraz znowu oczko jest czarne tzn widać zieleń na samym dole oczka pod odpowiednim kątem. Przez niedoładowanie ciągle mam problemy z odpalaniem (szczególnie gdy jest wilgotno).

 

Na święta pojechałem do rodziny - trasa ok 200km z prędkością 120-150. Zatrzymałem się zatankować i przy okazji sprawdziłem aku - oczko święciło na zielono.

 

Kable zapłonowe są w kiepskim stanie, świece pewnie też. Alternator ładuje 14,6V. Przy wyłączonym silniku napięcie jest 0,1V (zegarek i radio?).

 

Co może być przyczyną takiego niedoładowania? Stan kabli i świec?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

posprawdzaj masę może być pośniedziałe i jest słabe przejście

no i masa między alternatorem a silnikiem tu jest często przyczyna .Zdarza się że kabel nie ma przejścia znaczy się jest w środku ułamany i nie daje odpowiedniej masy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

przewody i świece owszem możesz wymienić dla własnej pewności,raz na pół roku powinno się doładować aku i sprawdzić stan elektrolitu no i niestety ty nie lato a niska temperatura przyczynia się do rozładowania aku i sprawdź dokładnie jaki jest pobór prądu w czasie postoju,mówisz ze po jeździe oczko jest zielone widać wtedy aku jest naładowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

frontera 2.4 kat

 

Ty najpierw sprawdz jaki masz alternator!-do tej pojemności!!.2,4 może ktoś wsadził aby tylko był!! I :piwo: taki jest efekt! że nie da je sobie rady!!.Latem owszem ale zimą!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co było powiedziane wcześniej,

ale do tych

Kable zapłonowe są w kiepskim stanie

niech Ci tylko strzeli przewód paliwa, to gaśnica nie pomoże i kłopot będziesz miał już z głowy :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość lukasnarloch1

w moim Kadecie 1.6D z kolei ładowanie na włączonym silniku wynosi 14,55V.

Na włączonych światłach mijania, i najwyższych obrotach dmuchawy 14,3V.

 

Jednak sprawdzałem też pobór prądu i wychodzi na to, że zegarek pochłania 0,08A. Nie jest to czasem za dużo?? Po wyjęciu bezpiecznika zegarka pobór wynosi 0,006A, czyli coś jeszcze poza samym zegarkiem kradnie mi prąd ;) po odłączeniu zegarka i radia pobór powinien wynosić 0A?? czy może te 0,006A jest dopuszczalne??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności