Skocz do zawartości

temp w oplu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak w dieslu ale zapewne tak samo jak w benzynie wystarczy obserwować wskaźnik z temperaturą cieczy chłodzącej. Wskaźnik na początku jest w pozycji"0". Jak silnik osiągnie temperaturę to otwiera się termostat i wskaźnik w miarę płynnie ustawia się na temperaturze w zakresie 80-90 stopni. Jeżeli wskazówka nie ustawia się na podanym zakresie stopni to termostat jest walnięty i należy zacząć od jego wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w dieslu ale zapewne tak samo jak w benzynie wystarczy obserwować wskaźnik z temperaturą cieczy chłodzącej. Wskaźnik na początku jest w pozycji"0". Jak silnik osiągnie temperaturę to otwiera się termostat i wskaźnik w miarę płynnie ustawia się na temperaturze w zakresie 80-90 stopni. Jeżeli wskazówka nie ustawia się na podanym zakresie stopni to termostat jest walnięty i należy zacząć od jego wymiany.

No właśnie o to chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze przykrywanie chłodnicy z głowy sobie wybij.

 

Aniby czemu ma sobie wybić;)

 

w moim aucie na mrozach temp dochodziła maksymalnie do 80C po przykryciu części chłodnicy temp silnika jest w normie 90-95C oczywiście jak jest -2 to niema potrzeby przykrywania ale jak zejdzie do -10 niema szans na normalną temp a termostat mam sprawny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykrycie chłodnicy kartonem może skończyć się pożarem, ale ponoć są specjalne nakładki na atrapę, nigdy nie zakładałem i chyba nie powinno być takiej potrzeby

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodziło mi o włożenie kartonu na chłodnicę tylko zakrycie wlotów powietrza i obserwowania temperatury zazwyczaj pomaga

 

niema potrzeby kupowania wystarczy pokombinować i czymś zasłonić część wlotów powietrza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodziło mi o włożenie kartonu na chłodnicę tylko zakrycie wlotów powietrza i obserwowania temperatury zazwyczaj pomaga

 

niema potrzeby kupowania wystarczy pokombinować i czymś zasłonić część wlotów powietrza

Nic nie trzeba kombinować z takim przysłanianiem. Jakby to coś było potrzebne to serwis by to polecał. A jak masz termostat bubla to nie dziwne,że karton ci jest potrzebny. Kup porządny termostat i wyżuć ten karton. A jak to odezwij się po dwuch latach jazdy z kartonem. Powodzenie.

 

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 11:34 ]

Ja nie potrzebuje kartonu i mam dobrą temp nawet w -20`C

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Vectrę C i mi też się wolno rozgrzewa, szwagier ma Astrę II i mu też się wolno rozgrzewa więc może Ople już tak mają z tą temperaturą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, moja Vectra B rozgrzewa się szybciutko

VOYTEK ma rację. Termostat ma dzałać w benzyniaku 90 a w deaslu 97 jeżeli mówimy o Oplach. A na bublach pisze od80` do 97` To taki napewno nie dogrzeje jak trzeba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, te diesle tak długo się grzeją, wcześniej miałem astrę 2.0 dtl, teraz viki dti, obydwa długo się nagrzewają, a jeszcze jak od razu włączysz ogrzewanie to nagrzewanie silnika się wydłuży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności