Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A jednak ze względu na koszty muszę robotę zrobić sam. W związku z tym mam do wszystkich ogromną prośbę - jeśli ktoś to robił lub ma orientację proszę o wskazówkę przy których czynnościach mam szczególnie uważać? tzn. żeby nie schrzanić czegoś totalnie. Nie za bardzo przemawia do mnie opis wyjęcia półosi ze skrzyni - przecinakiem?? Czy beż tych wszystkich kluczy specjalnych ("Sam naprawiam Opel Astra") do się to zrobić?

 

Wszelkie praktyczne wskazówki będą dla mnie na wagę złota!

 

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czarny ale ja się podpiąłem pod temat z trochę innym problemem mam do wymiany osłonę przegubu iprzy tym muszę wymontować półoś, nie ma od tego odwrotu :beer:

 

a dlaczego wymontowac polos

ja bym oprostu zdjal przegub i bez wyjmowania polosiu to zrobil

przed wigila robilem to u siebie 2 godzinki roboty...

tylko przydatny jest kanal do tego

no i druga osoba sie przydaje...

 

arek- kanał jest drugiej osoby brak. Sam myślałem czy da się to zrobić łatwiej ale jak nie wiem to wolałem się trzymać znalezionego opisu, ale skoro da się łatwiej to jak (w miarę) dokładnie - odkręcić nakrętkę koronową -> odłączyć przegub od wachacza -> wyciągnąć półoś z piasty -> zdjąć przegub z półosi - i tyle? a nie uszkodzi się w jakiś sposób półosi która będzie z drugiej strony w skrzyni biegów??

 

nic jej sie nie stanie jak jej drugi koniec bedzie w skrzyni

zeby wypiac przegub trzeba bedzei poruszac troche calem McPersonem - odepnij drazek kierowniczy - bedzie wygodniej

 

przy sciaganiu przegubu - pamietaj o zabezpieczeniu

skladasz w odwrotnej kolejnosci - patrzac zeby zabezpieczenie dobzre siadlo

 

odepnij drazek kierowniczy

nie ma takiej potrzeby, wystarczy że odpięty jest sworzeń i dzięki temu mamy luźną kolumnę.

Jeśli ściągniemy przegub zewnętrzny z półosi możemy wymienić osłonę zewnętrzną i niejednokrotnie osłonę przegubu wewnętrznego bez konieczności wyciągania ze skrzyni. Jeśli jest odważnik - jest on wtedy do ściągnięcia przy czym należy zamontować go później w tym samym miejscu na półosi.

Jeśli wymontowywany jest wewn. przegub, to niejednokrotnie trzeba go podważyć aby wyskoczył ze skrzyni - przegubowi z drugiej strony nic się nie stanie :(

 

Dziś zrobiłem pierwsze podejście - niestety na razie nic.. po długim poszukiwaniu nasadki 30 przedłużonej (bo normalna u mnie jest za krótka) i tak nie udało mi się odkręcić nakr. koronowej - taka zapieczona. Popsikam Wd40 i w weekend zrobię drugie podejście, dzięki ogromne za wszystkie porady chyba bez problemu dam sobie radę.

 

tak długa 30 musi być

dobry, mocny klucz z długą rączką lub dynamomertryczny

często trzeba wsadzić kogoś na miejsce kierowcy aby mocno nacisnął hamulec

 

Gość lord_wiader

Klucz 30, rura 1,5m, druga osoba trzyma hamulec "w podłodze" i napewno pójdzie.

DAROMV6, nie wiem czy będzie łatwo wyjąć półoś z kolumny (piasty) bez odkręcenia koncówki drążka od kolumny. Spróbować można, ale wtedy druga osoba będzie musiała kręcić kierownicą.

 

Jeśli nie masz ściągacza do sworznia wahacza, to popukaj mocno młotkiem w część kolumny w której siedzi sworzeń.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności