Skocz do zawartości

Skrzynie biegow w Zafirze


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Zgodnie z http://www.opel-infos.de Zafirki z nastepujacymi silnikami maja takie oto skrzynie biegow (w nawiasie glowne przelozenie):

Z20LET F23SRT (3,95)

Z22SE F23SR (4,17)

X20DTL, Y20DTH F23WR (4,17)

Y22DTR F35WR Var. 3 (3.82)

 

Oto przelozenia dla kolejnych skrzyni:

F23WR F23SR F23SRT F35WR Var. 3

1. 3,577 3,577 3,577 3,67

2. 1,887 2,022 2,022 1,88

3. 1,192 1,348 1,348 1,18

4. 0,848 0,977 0,977 0,89

5. 0,686 0,809 0,790 0,66

R 3,308 3,308 3,308 3,43

Kupplung hydraulisch hydraulisch hydraulisch hydraulisch

Schaltung Seilzug Seilzug Seilzug Schaltstange

Gewicht ca. 42,8 kg

 

A teraz Zafira B:

 

diesle M32WR Var.1 (3.65 lub 3.83)

bezyniaki M32WR Var.2 (3.94)

 

 

M32WR Var.1 M32WRVar.2

1. 3,818 3,818

2. 2,053 2,158

3. 1,302 1,475

4. 0,959 1,067

5. 0,744 0,875

6. 0,614 0,744

R 3,545 3,545

Kupplung hydraulisch

Schaltung Seilzug

Gewicht ca. 41,5 kg

 

Jak widac w 2.2DTI jest inna skrzynia niz 2.0DTI, inne sa tez przelozenia.

[Przeredagowalem tabelki aby latwiej bylo porownywac, dodalem tez Zafire B]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czyli widac, ze 2.0T i 2.2D rozni sie tylko przelozeniem 5 biegu. W sumie to logiczne, bo predkosc maksymalna 2.0T to 220 km/h, a 2.2 D to 200 km/h

 

[ Dodano: Pią Sty 09, 2009 09:18 ]

M32WR

Variante 1 Variante 2

1. 3,818 3,818

2. 2,053 2,158

3. 1,302 1,475

4. 0,959 1,067

5. 0,744 0,875

6. 0,614 0,744

R 3,545 3,545

 

Dla porownania przelozenia Zafiry B OPC 6-biegowej. Ostatnie przelozenie to 0,744, wobec 0,79 w skrzyni 5-biegowej do OPC. To oznaczaloby u mnie spadek obrotow przy predkosci 140 km/h (zakladajac w przyblizeniu 3000 rpm) o ok. 180 rpm. To chyba jednak gra nie jest warta swieczki http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czyli widac, ze 2.0T i 2.2D rozni sie tylko przelozeniem 5 biegu. W sumie to logiczne, bo predkosc maksymalna 2.0T to 220 km/h, a 2.2 D to 200 km/h

 

Jak to, nie tylko 5 biegiem sie roznia - wszystkie przelozenia sa rozne i to zdecydowanie.

Zreszta nie jest to dziwne, diesel vs. benzyna musza miec inne przelozenia, bo i obroty sa zdecydowanie rozne.

 

A zyskalbys faktycznie niewiele, bo max. przelozenie to 0.744 (w 6b) vs. 0.79 (w 5b)

Natomiast w 2.2DTI 0.614 (w 6b) vs. 0.66 (w 5b), czyli z 3000 spadloby do 2790 (93%), o ile dobrze to licze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moja Culpea - patrzylem na skrzynie od benzyny 2.2, zamiast diesla 2.2. Roznica w przelozeniach jest faktycznie duza. Z takich pobieznych obliczen wynika mi, ze przy 140 km/h powinienem miec obroty ok. 2600 rpm, wobec 3000 rpm w przypadku 2.2 DTI (z uwzglednieniem przełożenia głównego - 3,82 dla 2.2D i 3,95 dla 2.0T - jesli słowo Achsantrieb oznacza własnie przełożenie główne http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czy aby na pewno dobrze to liczysz - wydaje mi sie, ze wlasnie na benzyniaku powinna byc zdecydowanie wyzsza predkosc obrotowa przy tej samej predkosci.

Przelozenie na 5b jest:

0,790(2.0T) vs. 0,66 (2.2DTI), czyli RPM na 2.0T ok. 20% wyzsze, pominalem przelozenie glowne, bo to tylko 4% roznicy, ale na korzysc DTI.

 

Z tego co mi sie wydaje, to tak dobiera sie przelozenia aby w mozliwie najwiekszym stopniu wykorzystac najlepsze parametry silnika, przykladowo moment obrotowy, ktory dieslach jest max. przy bardzo niskich obrotach o max., rowniez max. moc tez jest dostepna przy duzo nizszych niz w benzyniakach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Chyba znowu masz racje. czyli wyglada, ze bede mial obroty ok. 3500 rpm. To oznaczaloby 5500 rpm przy predkosci maksymalnej, co trzyma sie kupy....

 

Widze, ze z matematyka to u mnie cienko http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weekendowe testy Zafiry 2.0T wypadly nastepujaco:

100 km/h - 2600 rpm

120 km/h - 3100 rpm

140 km/h - 3700 rpm.

 

Odkryciem bylo natomiast to, ze przy predkosci powyzej 160 km/h u mnie odglos silnika jest praktycznie nieslyszalny - zagluszaja go inne halasy...

 

Pozdr,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdzily sie moje teoretyczne wyliczenia na podstawie przelozen.

Czy teraz ktos moglby podac wartosci RPM dla silnika 2.0DTI oraz pozostalych benzynowych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności