Skocz do zawartości

Cisnienie oleju start silnika 1.3 CDTI 51KW


Gość maxc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Od pewnego czasu zauważyłem ciekawą rzecz, Po dłuższym postoju nocnym 12 godzin podczas uruchomienia silnika świeci się kontrola ciśnienia oleju, dziwne jest ze gdy silnik już pracuje na wolnych obrotach świeci się jeszcze max 8 sekund po czym gaśnie. Jeżdżę tym samochodem od niedawana wiec trochę mnie to dziwmy bo pierwszy raz obserwuje takie zjawisko.! Samochód jest garażowany pod chmurką temperatura zewnętrza teraz oscyluje w nocy -5 -14 C,. Oczywiście pojechałem do serwisu aby sprawdzili ciśnienie oleju itp podobno wszystko jest w normie i ten typ tak ma, hmm :beer: , jak dla mnie to trochę dziwne. Dlatego też interesuje mnie opinia innych u urzytkowników silników 1.3 CDTI oraz wszystkie którzy są wstanie wskazać nieprawidłowość lub prawidłowość, ja jestem skołowany proszę o pomoc.

 

 

jeśli silnik odpalił to już i nadal jest zimny to problem zwłoki gaszenia lampi ciśnienia nie występuję!! tylko podczas pierwszego odpalenia po dłuższym postoju 6-12godzin

 

:beer: Prosze o rade

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

silnik jest zalany olejem Mobil1 5W-50, takie zassanie charakterystyczne słysze tylko kiedy przekręce kluczyk tak, ze podświetlą się kontrolki ale wtedy to zasysa raczej ropke ze zbiornika po całej nocy postoju :beer: wrzuciłem jeszcze filmik odnośnie odpalanie po całej nocy przy -11,5 stopniach, odpalam i kontrolka gaśnie, jeśli chcesz zobacz sam :beer:http://pl.youtube.com/watch?v=JNO_cMcfNwg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko ci odpala :tak: , mi tez szybko odpala właściwe od szczała tylko te zasrane ciśnienie oleju ........, odgłos zzzzzzzzzzzzzzzippp dobiega spod maski i kojarzy mi się z napinaniem łańcuszka rozrządu. Dokładnie wygląda to tak że silnik już pracuje po 4 -5 sekundach pojawia się odgłos pod maska a następnie kontrolka gaśnie może to nie mieć bezpośredniego wpływu ...... ale daje do myślenia, nie wiem czy w serwisach ASO olewają klientów?!!?!? ale byłem już w dwóch w rożnych miastach i ciągle ta sama gadka czujni wysoko na końcu układu smarowania i że to normalne.

 

:niie: Ma ktoś może jakieś pomysły, lub podobny problem "za sobą" ?? :twisted:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie narzekam, startuje dobrze :twisted: poza tym siła naciągu łańcucha jest regulowana przez napinacz, którego siła jest regulowana przez ciśnienie oleju. U mnie to jest zasysanie ropy raczej bo słysze to tak na środku samochodu i później z przodu ale to jest odgłos jak przy końcu coli w mc'dolnalds :niie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

[ Dodano: Pią Mar 06, 2009 12:56 ]

Wniosek: Wymieniono pompę oleju na nową oryginalną sytuacja się radykalnie poprawiła, pompa była wypracowana. Przebieg 123 000 km!!?(wskazania licznika) po przejechaniu 10 000 km od momentu naprawy narazie wszystko w normie. :D

 

28 000 km wszystko w normie

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

to ja mam inny problem..

mam autko od poniedziałku.. podczas jazdy (dość krótkiej 5-10km) zapala mi się kontrolka oleju. Tylko nie ta czerwona w lewym górnym rogu, a żółta po prawej stronie (miedzy kontrolkami ABS a EPS) Z czym moze być to związane?

Jaki olej najlepiej zalewać do tych silniczków (Corsa 1,3 CDTI, 2003, 63000km)??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz zbyt mało oleju. U mnie dwa razy zdarzyło się, że kontrolka się zapaliła. Po ponownym uruchomieniu auta już tego nie było. Możesz zalewać oplowskim olejem GM 5W30. Jest przystępny cenowo i jak kupisz bańkę 5L, to na dolewki starczy do następnej wymiany, bo do silnika wchodzi nieco ponad 3,5L. W każdym razie musi być pełen syntetyk. Wymiana zgodnie z zaleceniami serwisu co 30tys. lub raz do roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

olej jest na mniej wiecej 3/4 wskaźnika bagnetu - wiec OK. Racja - kontrolka gaśnie po ponownym uruchomieniu.

Zalany jest magnatec 5W-40, przez przypadek kupiłem 10W-40, wiec chyba do tego silniczka nie przejdzie..

dziwne ze ta kontrolka nie jest opisana w polskiej instrukcji obsługi Corsy (moja była kiedyś sprowadzona z AUstrii) - może ktoś wie czego ona dotyczy - żółta kontrolka oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności