Skocz do zawartości

jak wymienić płyn hamulcowy


Gość maniek02

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM!!!

 

Jak wymienić płyn hamulcowy w corsie B z 1994 roku bez ABS'u, bo znajomy mechanik doradził mi abym wymienił płyn hamulcowy bo mam taki przypadek ze niekiedy mam pedał hamulca "twardy" a za kilka hamowań jest "miękki" i powiedziano mi ze mogę mieć lekko zapowietrzony układ bądź już stary płyn który nie ma swoich właściwości :beer: i teraz jeśli ktoś wie, lub to robił to niech mi opisze co i jak, gdzie odkręcić gdzie spuścić, gdzie są odpowietrzniki :beer: itp itd :beer: dzięki panowie i Panie :beer:

 

 

poprawiłam orty/Niedźwiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Właśnie 40zł a jak nie to tak sie zabawa może skończyć. A 100zł napisałem bo corsa jest z 94r i na samym płynie to się pewnie naprawa nie skończy.Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

to nic skomplikowanego, gorzej jak sie odpowietrzniki uwala to wtedy buba, a wiec po koloej:

1) sciagasz kola (jak masz mozliwosc to 4 naraz) jak nie to kazde po kolei odkrecajac odpowietrznik a druga osoba pompuje pedalem hamulca,

2) po oproznieniu ukladu i zakreceniu wszystkich opowietrznikow zalewamy nowym plynem zbiorniczek pod maska

3) osoba w srodku pompuje pedalem az bedzie mega twardy i nie da rady pompowac,

4) wtedy zaczynamy odpowietrzanie OD NAJDALSZEGO KOLA OD SERWA :beer: to bardzo istotne,

5)wezyk zakładamy na odpowietrznik to buteleczki przezroczystej (najlepiej). OSoba siedzaca w srodku zaczyna pompowac a Ty odkrecasz odpowietrznik az bedzie wyplywac sam plyn bez pecherzy powietrza, jesli tak jest to zakrecasz, (trzeba wziac pod uwage ze w zbiorniczku pod maska moze byc juz malo i trzeba stan kontrolowac zeby nie zasysalo powietrzza)

6) po odpowietrzeniu 1 kola (tylne prawe) przechodzimy do tylnego lewego, nastepnie prawe przednie i lewe przednie z takimi samymi czynnosciami jak w pkt, 5

7) dla pewnosci ja po odpowietrzeniu wszystkich 4 kol odpowietrzam jeszcze raz dla pewnosci, jesli jest ok to usowam nadmiar plynu ze zbiorniczka (jesli jest) do poziomu miedzy max i min i cala robota skonczona

Chyba niczego nie zapomnialem albo sie nie pomylilem :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm daliśice mi do myślenia...

 

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 11:38 ]

tzn tak: tarcze przód, klocki mam wymienione, tył bebny, szczeki, cylinderki, samoregulatory itp itd :beer:

 

[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 11:49 ]

hmmm jednak podjade do mechanika w sumie koszty błache a dawid_s_as, heheh nastraszył mnie :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności