Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam Wszystkich! Mam problem!!!Opel Vectra B 2.0 dti Ostatnio gdy wróciłem z pracy zaparkowałem samochód i zgasiłem silnik i słyszę że wentylator cały czas chodzi. Silnik nie był bardzo nagrzany dlatego zaczekałem chwilę i wentylator wogóle się nie wyłączył. Odłączyłem bezpiecznik i wtedy dopiero przestał pracować. Gdy silnik ostygł włożyłem z powrotem bezpiecznik i odrazu uruchomił się wentylator. Więc wypiąłem go i podłączyłem tam kabelek i wyłącznik i teraz muszę go recznie uruchamiać. Co może być przyczyną takiej awarii i jak to naprawić. Z góry dziękuje za pomoc. Poprawiłam ort/Tajga   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 kolego podejrzewam że padł ci czujnik temperatury płynu musiał ci się zewrzeć i cały czas podaje prąd na wentylator. sprawdż czujnik to będziesz wiedział na czym stoisz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-202760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miły Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Albo skleił się przekaźnik od wentylatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-202749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 ok dzięki sprawdzę i napiszę co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-201927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Pozwolę się podpiąć do tego postu z moja ASTRĄ 2.0 DTH . Mam podobny problem. Po roku użytkowania, przypadkowo przy wymianie oleju zauważyłem, że nie jest podłączone złącze od wewnętrznej chłodnicy. Po podłączeniu okazało się że załączyły się dwa wentylatory zewnętrzny i wewnętrzny (samochód z klimą) i nie wyłączają się pomimo temperatury bardzo niskiej. Nie wiem co może być powodem i czy to złącze od wewnętrznej chłodnicy co czujnik temperatury czy też zasilanie wentylatora ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-201277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Ja stawiam, że styki przekaźnika od wentylatora się skleiły. Wyciąg przekaźnik i sprawdź omomierzem rezystancję styków zwiernych. Jeżeli mają zwarcie to przekaźnik do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-201266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zorganizowałem schemat do opla i wynika że prawdopodobnie tak jak napisał jordanekm mogły się skleić styki przekażnika A19.1, A19.2. które znajdują się w urządzeniu sterującym zespołu chłodzenia silnika. Urządzenie to znajduje się podobno w przodzie nadwozia. Tylko nie jestem pewien gdzie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-200966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 W Astrze ten przekaźnik znajduje się w komorze silnika w plastykowej czarnej obudowie. Pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego, a zbiorniczkiem cieczy chłodzącej są dwie czarne "puszki". Jedna podłużna (tam są bezpieczniki głównych obwodów) i druga zdecydowanie większa. W niej znajduje się przekaźnik od wentylatora, pompy paliwowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-200897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 „Astra” – sprawdziłem przekaźniki, raczej są OK, (mają rozwarte styki 30-87, i zwarte 30-87a - dla jednego z przekaźników, rezystancja cewek 75 om, na cewki nie podawane jest napięcie przekaźniki w stanie spoczynku. Ciekawi mnie jedna sprawa ?. Na posiadanej dokumentacji – są dwa schematy wersja z Klimą ( dwa wentylatory) i bez jeden wentylator. Przekaźniki które sprawdziłem odpowiadają układowi bez Klimy z jednym wentylatorem, ja posiadam układ z klimatyzacją z dwoma wentylatorami i tam układem powinien sterować „urządzenie sterujące – zespół chłodzenia silnika” i zgodnie z schematem powinno tam być 5 zespolonych przekaźników ? . Zgodnie z schematem dla tego układu w przypadku sklejenia przekaźnika nr 1 ( przez rezystor) lub 2 uruchomieniu ulegną dwa wentylatory które połączone zostaną szeregowo ?. W tej chwili to już nie wiem do czego są te dwa przekaźniki które sprawdziłem jak ja mam układ z klimą i gdzie jest to urządzenie sterujące zespół chłodzenia silnika”. Chyba będę musiał poczekać jak zrobi się cieplej i wtedy prześledzić instalację.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-200809 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 „Astra” – sprawdziłem przekaźniki, raczej są OK, (mają rozwarte styki 30-87, i zwarte 30-87a - dla jednego z przekaźników, rezystancja cewek 75 om, na cewki nie podawane jest napięcie przekaźniki w stanie spoczynku. Ciekawi mnie jedna sprawa ?. Na posiadanej dokumentacji – są dwa schematy wersja z Klimą ( dwa wentylatory) i bez jeden wentylator. Przekaźniki które sprawdziłem odpowiadają układowi bez Klimy z jednym wentylatorem, ja posiadam układ z klimatyzacją z dwoma wentylatorami i tam układem powinien sterować „urządzenie sterujące – zespół chłodzenia silnika” i zgodnie z schematem powinno tam być 5 zespolonych przekaźników ? . Zgodnie z schematem dla tego układu w przypadku sklejenia przekaźnika nr 1 ( przez rezystor) lub 2 uruchomieniu ulegną dwa wentylatory które połączone zostaną szeregowo ?. W tej chwili to już nie wiem do czego są te dwa przekaźniki które sprawdziłem jak ja mam układ z klimą i gdzie jest to urządzenie sterujące zespół chłodzenia silnika”. Chyba będę musiał poczekać jak zrobi się cieplej i wtedy prześledzić instalację. poczytaj w dzoale astry tam sa tematy o tym jak sie nie myle to u ciebie jest on w lewym nadkolu Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16934-wentylator/#findComment-200799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.