Skocz do zawartości

Wentylator


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Mam problem!!!Opel Vectra B 2.0 dti

 

Ostatnio gdy wróciłem z pracy zaparkowałem samochód i zgasiłem silnik

i słyszę że wentylator cały czas chodzi. Silnik nie był bardzo nagrzany dlatego

zaczekałem chwilę i wentylator wogóle się nie wyłączył. Odłączyłem

bezpiecznik i wtedy dopiero przestał pracować. Gdy silnik ostygł włożyłem z powrotem

bezpiecznik i odrazu uruchomił się wentylator. Więc wypiąłem go i podłączyłem tam kabelek i wyłącznik i teraz muszę go recznie uruchamiać.

 

Co może być przyczyną takiej awarii i jak to naprawić.

Z góry dziękuje za pomoc. ???

 

Poprawiłam ort/Tajga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego podejrzewam że padł ci czujnik temperatury płynu musiał ci się zewrzeć i cały czas podaje prąd na wentylator. sprawdż czujnik to będziesz wiedział na czym stoisz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć do tego postu z moja ASTRĄ 2.0 DTH .

Mam podobny problem.

Po roku użytkowania, przypadkowo przy wymianie oleju zauważyłem, że nie jest podłączone złącze od wewnętrznej chłodnicy. Po podłączeniu okazało się że załączyły się dwa wentylatory zewnętrzny i wewnętrzny (samochód z klimą) i nie wyłączają się pomimo temperatury bardzo niskiej. Nie wiem co może być powodem i czy to złącze od wewnętrznej chłodnicy co czujnik temperatury czy też zasilanie wentylatora ? ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam, że styki przekaźnika od wentylatora się skleiły. Wyciąg przekaźnik i sprawdź omomierzem rezystancję styków zwiernych. Jeżeli mają zwarcie to przekaźnik do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorganizowałem schemat do opla i wynika że prawdopodobnie tak jak napisał jordanekm mogły się skleić styki przekażnika A19.1, A19.2. które znajdują się w urządzeniu sterującym zespołu chłodzenia silnika. Urządzenie to znajduje się podobno w przodzie nadwozia. Tylko nie jestem pewien gdzie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrze ten przekaźnik znajduje się w komorze silnika w plastykowej czarnej obudowie. Pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego, a zbiorniczkiem cieczy chłodzącej są dwie czarne "puszki". Jedna podłużna (tam są bezpieczniki głównych obwodów) i druga zdecydowanie większa. W niej znajduje się przekaźnik od wentylatora, pompy paliwowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Astra” – sprawdziłem przekaźniki, raczej są OK, (mają rozwarte styki 30-87, i zwarte 30-87a - dla jednego z przekaźników, rezystancja cewek 75 om, na cewki nie podawane jest napięcie przekaźniki w stanie spoczynku.

Ciekawi mnie jedna sprawa ?. Na posiadanej dokumentacji – są dwa schematy wersja z Klimą ( dwa wentylatory) i bez jeden wentylator. Przekaźniki które sprawdziłem odpowiadają układowi bez Klimy z jednym wentylatorem, ja posiadam układ z klimatyzacją z dwoma wentylatorami i tam układem powinien sterować „urządzenie sterujące – zespół chłodzenia silnika” i zgodnie z schematem powinno tam być 5 zespolonych przekaźników ? . Zgodnie z schematem dla tego układu w przypadku sklejenia przekaźnika nr 1 ( przez rezystor) lub 2 uruchomieniu ulegną dwa wentylatory które połączone zostaną szeregowo ?.

W tej chwili to już nie wiem do czego są te dwa przekaźniki które sprawdziłem jak ja mam układ z klimą i gdzie jest to urządzenie sterujące zespół chłodzenia silnika”. :wesoly:

Chyba będę musiał poczekać jak zrobi się cieplej i wtedy prześledzić instalację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Astra” – sprawdziłem przekaźniki, raczej są OK, (mają rozwarte styki 30-87, i zwarte 30-87a - dla jednego z przekaźników, rezystancja cewek 75 om, na cewki nie podawane jest napięcie przekaźniki w stanie spoczynku.

Ciekawi mnie jedna sprawa ?. Na posiadanej dokumentacji – są dwa schematy wersja z Klimą ( dwa wentylatory) i bez jeden wentylator. Przekaźniki które sprawdziłem odpowiadają układowi bez Klimy z jednym wentylatorem, ja posiadam układ z klimatyzacją z dwoma wentylatorami i tam układem powinien sterować „urządzenie sterujące – zespół chłodzenia silnika” i zgodnie z schematem powinno tam być 5 zespolonych przekaźników ? . Zgodnie z schematem dla tego układu w przypadku sklejenia przekaźnika nr 1 ( przez rezystor) lub 2 uruchomieniu ulegną dwa wentylatory które połączone zostaną szeregowo ?.

W tej chwili to już nie wiem do czego są te dwa przekaźniki które sprawdziłem jak ja mam układ z klimą i gdzie jest to urządzenie sterujące zespół chłodzenia silnika”. :wesoly:

Chyba będę musiał poczekać jak zrobi się cieplej i wtedy prześledzić instalację.

poczytaj w dzoale astry

tam sa tematy o tym

jak sie nie myle to u ciebie jest on w lewym nadkolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności