Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam Wszystkich! Mam problem!!!Opel Vectra B 2.0 dti Ostatnio gdy wróciłem z pracy zaparkowałem samochód i zgasiłem silnik i słyszę że wentylator cały czas chodzi. Silnik nie był bardzo nagrzany dlatego zaczekałem chwilę i wentylator wogóle się nie wyłączył. Odłączyłem bezpiecznik i wtedy dopiero przestał pracować. Gdy silnik ostygł włożyłem z powrotem bezpiecznik i odrazu uruchomił się wentylator. Więc wypiąłem go i podłączyłem tam kabelek i wyłącznik i teraz muszę go recznie uruchamiać. Co może być przyczyną takiej awarii i jak to naprawić. Z góry dziękuje za pomoc. Poprawiłam ort/Tajga   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 kolego podejrzewam że padł ci czujnik temperatury płynu musiał ci się zewrzeć i cały czas podaje prąd na wentylator. sprawdż czujnik to będziesz wiedział na czym stoisz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miły Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Albo skleił się przekaźnik od wentylatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 ok dzięki sprawdzę i napiszę co i jak   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Pozwolę się podpiąć do tego postu z moja ASTRĄ 2.0 DTH . Mam podobny problem. Po roku użytkowania, przypadkowo przy wymianie oleju zauważyłem, że nie jest podłączone złącze od wewnętrznej chłodnicy. Po podłączeniu okazało się że załączyły się dwa wentylatory zewnętrzny i wewnętrzny (samochód z klimą) i nie wyłączają się pomimo temperatury bardzo niskiej. Nie wiem co może być powodem i czy to złącze od wewnętrznej chłodnicy co czujnik temperatury czy też zasilanie wentylatora ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Ja stawiam, że styki przekaźnika od wentylatora się skleiły. Wyciąg przekaźnik i sprawdź omomierzem rezystancję styków zwiernych. Jeżeli mają zwarcie to przekaźnik do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Zorganizowałem schemat do opla i wynika że prawdopodobnie tak jak napisał jordanekm mogły się skleić styki przekażnika A19.1, A19.2. które znajdują się w urządzeniu sterującym zespołu chłodzenia silnika. Urządzenie to znajduje się podobno w przodzie nadwozia. Tylko nie jestem pewien gdzie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 W Astrze ten przekaźnik znajduje się w komorze silnika w plastykowej czarnej obudowie. Pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego, a zbiorniczkiem cieczy chłodzącej są dwie czarne "puszki". Jedna podłużna (tam są bezpieczniki głównych obwodów) i druga zdecydowanie większa. W niej znajduje się przekaźnik od wentylatora, pompy paliwowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 „Astra” – sprawdziłem przekaźniki, raczej są OK, (mają rozwarte styki 30-87, i zwarte 30-87a - dla jednego z przekaźników, rezystancja cewek 75 om, na cewki nie podawane jest napięcie przekaźniki w stanie spoczynku. Ciekawi mnie jedna sprawa ?. Na posiadanej dokumentacji – są dwa schematy wersja z Klimą ( dwa wentylatory) i bez jeden wentylator. Przekaźniki które sprawdziłem odpowiadają układowi bez Klimy z jednym wentylatorem, ja posiadam układ z klimatyzacją z dwoma wentylatorami i tam układem powinien sterować „urządzenie sterujące – zespół chłodzenia silnika” i zgodnie z schematem powinno tam być 5 zespolonych przekaźników ? . Zgodnie z schematem dla tego układu w przypadku sklejenia przekaźnika nr 1 ( przez rezystor) lub 2 uruchomieniu ulegną dwa wentylatory które połączone zostaną szeregowo ?. W tej chwili to już nie wiem do czego są te dwa przekaźniki które sprawdziłem jak ja mam układ z klimą i gdzie jest to urządzenie sterujące zespół chłodzenia silnika”. Chyba będę musiał poczekać jak zrobi się cieplej i wtedy prześledzić instalację.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 „Astra” – sprawdziłem przekaźniki, raczej są OK, (mają rozwarte styki 30-87, i zwarte 30-87a - dla jednego z przekaźników, rezystancja cewek 75 om, na cewki nie podawane jest napięcie przekaźniki w stanie spoczynku. Ciekawi mnie jedna sprawa ?. Na posiadanej dokumentacji – są dwa schematy wersja z Klimą ( dwa wentylatory) i bez jeden wentylator. Przekaźniki które sprawdziłem odpowiadają układowi bez Klimy z jednym wentylatorem, ja posiadam układ z klimatyzacją z dwoma wentylatorami i tam układem powinien sterować „urządzenie sterujące – zespół chłodzenia silnika” i zgodnie z schematem powinno tam być 5 zespolonych przekaźników ? . Zgodnie z schematem dla tego układu w przypadku sklejenia przekaźnika nr 1 ( przez rezystor) lub 2 uruchomieniu ulegną dwa wentylatory które połączone zostaną szeregowo ?. W tej chwili to już nie wiem do czego są te dwa przekaźniki które sprawdziłem jak ja mam układ z klimą i gdzie jest to urządzenie sterujące zespół chłodzenia silnika”. Chyba będę musiał poczekać jak zrobi się cieplej i wtedy prześledzić instalację. poczytaj w dzoale astry tam sa tematy o tym jak sie nie myle to u ciebie jest on w lewym nadkolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.