Gość Griszka Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 witam. Mam zafirkę 2,2 Diesel z silnikiem Y22DTR 2003 r. z klimatyzacją (elektroniczny panel sterowania). Kilka dni temu zamontowałem "piecyk" EBERSPACHER HYDRONIC II D5Z-H i niestety.... ogrzewanie nie działa tak jak powinno Piec "zapala", chwilę "pochodzi" i wyłącza się. Dosyć długo trwało zanim doszedłem co jest przyczyną. Okazało się, że pompka obiegu cieczy nie daje rady wymusić odpowiedniego przepływu w układzie chłodzenia i nie jest to wina pompki! Przez to - piec szybko się nagrzewa i wyłącza płomień, uznając, że dogrzał już cały układ. Robiąc różne próby okazało się, że w "małym układzie" (nagrzewnica + silnik), przy wyłączonym silniku, ciecz przepływa z dużym oporem. W innych samochodach - ciecz przepływa zupełnie swobodnie i pompka wymusza bardzo szybki strumień cieczy. Mając już porozpinany układ nagrzewania - sprawdziłem jaki jest przepływ przy pracującym silniku. Okazało się, że przy obrotach do ok. 1700 obr. przepływ ten jest dosyć "mizerny" i dopiero powyżej 2 tysięcy ciecz płynie szybko, całym przekrojem rurki. W chwili obecnej mogę "wymusić" pracę piecyka przy wyłączonym silniku, ale wymaga to najpierw załączenia silnika, przegazowania go powyżej 2,5 tyś obrotów - wtedy piec pracuje bez problemu (obieg wymusza pompa wodna silnika) i po chwili mogę już wyłączyć silnik - piec pracuje normalnie.... Czy w tym modelu samochodu jest w układzie ogrzewania jakiś zawór? (z tego, co poczytałem - był takowy, ale we wcześniejszych modelach). Co może być przyczyną "przytkania" (?) układu ogrzewania? Czy ktoś montował już w zafirce układ webasto/eberspacher i mógłby podzielić się ze mną swoimi doświadczeniami? Zainteresowanym mogę podpowiedzieć jak wpiąć się w sterowanie klimatyzacją gdy nie ma w wiązce odpowiedniego przewodu (jest to trochę zabawy!). U mnie nie było wiązki do dodatkowego ogrzewania, a chciałem, żeby automatycznie załączał się wentylator z nawiewem na szybę - tak jak jest to w fabrycznych instalacjach. Wcinka się udała, ale i tak nie mogę w chwili obecnej tego wykorzystywać Teraz mogę tylko używać piecyka jako "dogrzewacza" przy pracującym silniku. pozdrawiam Griszka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17014-obieg-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej-w-ma%C5%82ym-obiegu-webasto/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 spotkalem sie kiedys z dodatkowymi pompkami elektrycznymi ktore to w takim "mokrym" webasto dzialaja razem z piecykiem i wymuszaja obieg cieszy chlodzacej mimo ze silnik stoi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17014-obieg-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej-w-ma%C5%82ym-obiegu-webasto/#findComment-201971 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Griszka Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 Każde ogrzewanie postojowe musi mieć pompkę obiegową. U mnie jest taka sytuacja, że ta dodatkowa pompka napotyka zbyt duże opory i nie przetłacza odpowiednio "szybko" cieczy chłodzącej. pozdrawiam Griszka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17014-obieg-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej-w-ma%C5%82ym-obiegu-webasto/#findComment-201966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 moze nie dokonca jasno sie wyrazilem ja spotkalem takie cos ze koles mial webasto w ktroym byla pompka - jak przy piecu ze od razu podawala dalej ogrzana woda/plyn ale oprocz tego mial wpeta w uklad jeszcze jedna dodatkowa pompka ktora to pchala dalej bo jak piszesz ta przy webasto nie byla w stanie se z tym poradzi - poprostu ejst za slada na ilosc plynu do przepchniecia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17014-obieg-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej-w-ma%C5%82ym-obiegu-webasto/#findComment-201928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Griszka Opublikowano 21 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2009 wstawienie drugiej pompki - może jest jakimś pomysłem, tylko dosyć znacznie wzrośnie mi pobór prądu. Nie rozumiem jednak skąd jest taki "opór" dla cieczy w "małym układzie" ogrzewania. Montowałem ogrzewacze w innych samochodach i tam, bez problemów, ciecz krążyła swobodnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17014-obieg-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej-w-ma%C5%82ym-obiegu-webasto/#findComment-201926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.