Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Ostatnio zauważyłem że w mojej sinterce coś syczy na odpalonym motorze rzecz jasna.. syczenie dochodzi z okolic kolektora ssącego a gdy dodaje gazu to taki lekki gwizd się wydobywa.. Czyżby poszła uszczelka pod kolektorem ?? obejżałem dziś wszystkie przewody tam idące i nic nie znalazłem.. Prosze o jakieś sugestie i czy ktoś z Was przerabiał wymiane uszczelki kolektora dolotowego w sintrze 2.2 16V bo wydaje mi się że z tym bedzie problem dzięki jego umiejscowieniu... Prosze o porady..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość STRUS_TM Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Cześć! Problemu raczej nie ma. Odkręcasz łapę silnika,odkręcasz dwururkę od kolektora i odkręcasz kolektor od głowicy. Kup od razu uszczelkę rura/kolektor(ok 4 zł-taki "kopnięty"prostokąt). O ile dobrze pamiętam,to potrzebujesz długi klucz nasadowy 13 i 14, nasad 15, torx (lub oczkowy fi8), no i kanał...Powodzenia!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-200759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Dzięki za rade, ale opisałeś mi kolektor wydechowy a mi potrzeba kolektor ssący.. do niego jest raczej gorszy dostęp...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-200664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sylwian Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 z zewnatrz wygląda nie ciekawie ale tylko na pierwszy rzut oka bo nasadki i grzechotka wystarcza 15 min.roboty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-200521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość x22xe Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 kolego zdjąć kolektor ssący w sintrze 22 16v to dzień roboty jak się już tego podejmiesz to wstaw uszczelke reinza bo jak wstawisz lipe to będziesz to robił ponownie tak jak ja (uszczelka się odcisneła i skruszała) ale najpierw sobie dokładnie pooglądaj przewody zwłaszcza dokładnie to łączenie tuż nad przepustnicą.ślepą kiszke nad skrzynią,przewód od strony grodzi.Jak byś miał walniętą uszczelke od kolektora ssącego to przy raptownym ,silnym dodaniu gazu na wolnych obrotach pojawia się dzwięk jakby przyklek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-200476 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość STRUS_TM Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Dzięki za rade, ale opisałeś mi kolektor wydechowy a mi potrzeba kolektor ssący.. do niego jest raczej gorszy dostęp... Faktycznie!!!Sorki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-200466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam.Czy ktoś może wie czy trzeba wyjąć silnik żeby wymienić uszczelkę pod kolektorem ssacym czy można to zrobić bez wyjmowania silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-158013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 do wymiany uszczelki oklektora ssacego silnik wyjmowac ?? w V6 sie da bez wyjmowania to w 2,2 tez sie powinno udac nawet wydechowe da sie zmienic z silnikiem na aucie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-158007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość x22xe Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 daq się kolego to zrobić zdejmnij tylko pokrywe zaworów i plasikowy dolot od filtra na przepustnice. odkręć łapy mocowania silnika te co masz na samym przodzie naciągnij silnik. Tak go utrzymaj na sztywno.załuż uszczelke reinza bo jak założysz jakąś ljpe to ci skruszeje jak skrupka od jajka. i będzie poprawka.tego wozu lipą nie oszukasz.jak ściągniesz listwe wtryskową jest mocowana na 2 śrubach ( uwaga na gumki uszczelniające) to ci się wszystkie torxy pokarzą. czyżby się pojawił przyklekot przy raptownym dodaniu gazu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-157933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Dzięki, 3 godziny i uszkodzoną uszczelkę miałem w ręce.Co do mojej smiesznej sugesti z wyjmowaniem silnika to tak zadecydowali fachowcy bo inaczej nie można a cena zwalała z nóg no i podziękowałem.Kupiłem oryginał dokładnie taka jak tam była bo o tej co piszesz to nie mieli. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17124-kolektor-ss%C4%85cy/#findComment-157617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.