Skocz do zawartości

Opel Sintra problem z odpalaniem i zmalała moc.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie proszę o pomoc. Mam problem ze swoja Sinterka 2,2 DTi a mianowicie problem leży w tym że samochód nie chce odpalać. Odpala za 3-4 razem. Rozrusznik chodzi a silnik nie chce zaskoczyć. Drugi problem to brak mocy samochód stracił na mocy. Turbina się nie włącza. a samochód stoi tak jak by w miejscu. A i jeszcze jedno dość często wyskakuje kontrolka ChECK co ona oznacza bardzo proszę o pomoc samochód to moje źródło dochodu. dziękuje i pozdrawiam zaniak15

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Podstawowe pytanie-sprawdziłeś świece żarowe(ciężkie odpalanie), no i filtr paliwa-było zimno i może być przytkany?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-200464
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po pierwsze jak przekręcisz stacyjke powinny zapalić sie rozne kontrolki i też taka spręzynka na pomarańczowo (po prawej stronie zegarów), po wchwili ok 30s powinny wszystkie zgasnąć oprócz ładowania ,silnika, pasów i chyba oleju . Przekręcasz stacyjke dalej i powinien odpalić , jak nie to coś ze swiecami lub sprężaniem .Turbiny nieda się wyłączyć , cały czas działa - czy dobrze to inna bajka. Przy turbinie jest zawór podciśnieniowy zmieniający szybkość turbiny (zmienia obieg spalin) może ma uszkodzoną

membrame , można to sprawdzić w ten sposób:

Wyjąć wężyk z zaworu , docisnąć dzwignie do oporu w strone zaworu a otwór po wężyku przytkać palcem i puścić dzwignie , powinno zassać palec a po oderwaniu palca dzwignia powinna odskoczyc to znaczy że membrana jest OK i tyle.

Z boku turbiny dochodzi powietrze z filtra i cześć z odmy tzw. odpowietrzanie silnika.

Od frontu turbiny odchodzi karbowany przewód silikonowy do rurki nierdzewnej i znowu poprzez karbowany przewód do chłodnicy powietrza (intercooller) do silnika poprzez zawór ERG. Odkręć tę rurke od turbiny(jest zamocowana ściągaczem) i sprawdz czy niema tam oleju jak jest to padło uszczelnienie i olej jest posyłany do silnika(turbina do regeneracji)

jak nie to jest OK mogły też puscić te karbowane przewody na łączeniach i wtedy powietrze niejest pompowane do komory silnika a ucieka wczwśniej i też jest brak mocy.

Sprawdz pod samochodem od strony pasażera czy nie masz odkręconego czujnika ciśnienia oleju (pasuje od corsy) wtedy też zapala sie kontrolka ale po przekroczeniu 80k/h

U góry na turbinie jest wlot oleju do smarowania i chłodzenia torbiny sprawdz u dobrego mechanika czy masz odpowiednie ciśnienie oleju powinno być 1,5 atmosfery.

Pozdr.

Jak co to pisz będziemy drążyć temat dla dobra wszystkich uczestników tego forum.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-200427
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może i tak być ale wtedy bu się dusił na wolnych obrotach i działy by się prawdopodobnie inne cuda , filtr można wymienić to jest chyba jedna z najtańszych rzeczy do tego auta,

czasami najmniejsza pierdoła może spowodować problem.

Pozdr

 

 

popr.ort./DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-200223
Udostępnij na innych stronach

Witam. A więc tak dzisiaj dokonałem zmiany filtra paliwa i niestety nic się nie zmieniło.

Auto dochodzi do 2500 obrotów jak już porządnie się postaramy to do góra 3000 obrotów. Po tym silnik "stoi". Żadnej reakcji turbiny ( boję się jej rozkręcać i sprawdzać tak jak mi napisaliście). A czy winę może ponosić przepływomierz?? Bo tak mi sugerował znajomy. Jeśli tak to mógł by mi ktoś powiedzieć gdzie on się znajduje?

I potrzecie czy wiecie może gdzie w woj. Podlaskim mogę spokojnie oddać swoja sinterkę? Czekam na odpowiedzi zaniak15

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-199719
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepływomierz znajduje sie nad napisem "ekotec" pośrodku przewodów gumowych (tych bardzo grubych)doprowadzających powietrze najpierw do turbiny a potem poprzez turbine do silnika .Z boku turbiny wchodzi przewód powietrza , odkręć ciband wyjmij ten przewód

(musisz jeszcze odkręcic ten mały z odmy wchodzacy do silnika). Jak włożysz tam palec wyczujesz oś turbiny , sprawdz palcem czy ma luzy jak ma to na 100% turbina.

Pojedz najlepiej do ASO podłączą Cie pod kompa (120zl) i bedzie wiadomo .

Niektóre stacje diagnostyczne też mają sprzęt do diagnostyki silnika (60zł)

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-199434
Udostępnij na innych stronach

Gość zaniak15

A więc tak podłączyłem Sinterke pod komputer i niestety wyszła masa różnych błędów.. ???

Pierwszy to błąd Obwodów ERG

Drugi to błąd przekaźnika świec żarowych

trzeci to przepływomierz.

A więc proszę mi powiedzieć od czego mam zacząć. Żeby dokładnie dojść czy przepływomierz jest zepsuty czy zabrudzony... czy Mechanizm ERG może jest także brudny i to powoduje problem z mocą?

i gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych (problem z odpalaniem) gdzie najlepiej zamówić części do sinterki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-198726
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przekaznik swiec żarowych znajduje sie pod osłoną z napisem "Ekotec" pod przepływomierzem. Odczytałeś błędy ale co pisało :

czy błędy są aktywne czy nie bo to b.duża różnica. jak niesą aktywne to znaczy że pojawił się kiedyś jakiś niekontakt a komputer to zapisał. Najlepiej to spisać sobie wszystkie błędy

potem je wykasować , zrobić ponowny odczyt jak nic niema to pojeżdzić autem troche i zrobić ponowny odczyt jak niema to poprostu niekontakt jakiś a jak są to teraz trzeba poszukać usterki. Z przepływomierza wyjmij koncowke złącza i psiknij doniej i do złącza przepływomierza troche kontoksu(srodek czyszczący styki) nigdy nie używaj WD40 ani innych takich srodków bo dobrze smarują ale też zabezpieczają powierzchnie przed utlenianiem a to tworzy niekontakty , poczekaj jakąś minute i włóż wtyczke do przepływomierza. W przepływomierzu jest dioda moze jest brudna można ją wymyć w izopropanolu lub czystym spirytusem. Zawó ERG może być bródny ale wtedy napewno to pompa zabrudziła go olejem znajduje się pod przekażnikem swiec żarowych taki latający spodek z rurka podciśnieniową mocowany na dwie śruby. Jak masz laptopa to możesz sobie sam poszukać błędów i robić doświadczenia a jak musisz każdorazowo jechac na kompa to wyrazy współczucia.

Pozdro .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-198718
Udostępnij na innych stronach

Gość zaniak15

a wiec tak wszystkie wymienione błędy są czynne.. niestety.

Było robione tak jak napisałeś. Kostka wyjęta przeczyszczona.. i niestety po wyjęciu obroty lekko skoczyły.. ale problem dalej był :(. Jutro fura ląduje u elektryków będą wszystko sprawdzać mam nadzieje ze w ciągu 2 tygodni moja sinterka będzie fruwać...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17154-opel-sintra-problem-z-odpalaniem-i-zmala%C5%82a-moc/#findComment-198423
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności