Skocz do zawartości

Opel Sintra problem z odpalaniem i zmalała moc.


Gość zaniak15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie proszę o pomoc. Mam problem ze swoja Sinterka 2,2 DTi a mianowicie problem leży w tym że samochód nie chce odpalać. Odpala za 3-4 razem. Rozrusznik chodzi a silnik nie chce zaskoczyć. Drugi problem to brak mocy samochód stracił na mocy. Turbina się nie włącza. a samochód stoi tak jak by w miejscu. A i jeszcze jedno dość często wyskakuje kontrolka ChECK co ona oznacza bardzo proszę o pomoc samochód to moje źródło dochodu. dziękuje i pozdrawiam zaniak15

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po pierwsze jak przekręcisz stacyjke powinny zapalić sie rozne kontrolki i też taka spręzynka na pomarańczowo (po prawej stronie zegarów), po wchwili ok 30s powinny wszystkie zgasnąć oprócz ładowania ,silnika, pasów i chyba oleju . Przekręcasz stacyjke dalej i powinien odpalić , jak nie to coś ze swiecami lub sprężaniem .Turbiny nieda się wyłączyć , cały czas działa - czy dobrze to inna bajka. Przy turbinie jest zawór podciśnieniowy zmieniający szybkość turbiny (zmienia obieg spalin) może ma uszkodzoną

membrame , można to sprawdzić w ten sposób:

Wyjąć wężyk z zaworu , docisnąć dzwignie do oporu w strone zaworu a otwór po wężyku przytkać palcem i puścić dzwignie , powinno zassać palec a po oderwaniu palca dzwignia powinna odskoczyc to znaczy że membrana jest OK i tyle.

Z boku turbiny dochodzi powietrze z filtra i cześć z odmy tzw. odpowietrzanie silnika.

Od frontu turbiny odchodzi karbowany przewód silikonowy do rurki nierdzewnej i znowu poprzez karbowany przewód do chłodnicy powietrza (intercooller) do silnika poprzez zawór ERG. Odkręć tę rurke od turbiny(jest zamocowana ściągaczem) i sprawdz czy niema tam oleju jak jest to padło uszczelnienie i olej jest posyłany do silnika(turbina do regeneracji)

jak nie to jest OK mogły też puscić te karbowane przewody na łączeniach i wtedy powietrze niejest pompowane do komory silnika a ucieka wczwśniej i też jest brak mocy.

Sprawdz pod samochodem od strony pasażera czy nie masz odkręconego czujnika ciśnienia oleju (pasuje od corsy) wtedy też zapala sie kontrolka ale po przekroczeniu 80k/h

U góry na turbinie jest wlot oleju do smarowania i chłodzenia torbiny sprawdz u dobrego mechanika czy masz odpowiednie ciśnienie oleju powinno być 1,5 atmosfery.

Pozdr.

Jak co to pisz będziemy drążyć temat dla dobra wszystkich uczestników tego forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może i tak być ale wtedy bu się dusił na wolnych obrotach i działy by się prawdopodobnie inne cuda , filtr można wymienić to jest chyba jedna z najtańszych rzeczy do tego auta,

czasami najmniejsza pierdoła może spowodować problem.

Pozdr

 

 

popr.ort./DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A więc tak dzisiaj dokonałem zmiany filtra paliwa i niestety nic się nie zmieniło.

Auto dochodzi do 2500 obrotów jak już porządnie się postaramy to do góra 3000 obrotów. Po tym silnik "stoi". Żadnej reakcji turbiny ( boję się jej rozkręcać i sprawdzać tak jak mi napisaliście). A czy winę może ponosić przepływomierz?? Bo tak mi sugerował znajomy. Jeśli tak to mógł by mi ktoś powiedzieć gdzie on się znajduje?

I potrzecie czy wiecie może gdzie w woj. Podlaskim mogę spokojnie oddać swoja sinterkę? Czekam na odpowiedzi zaniak15

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepływomierz znajduje sie nad napisem "ekotec" pośrodku przewodów gumowych (tych bardzo grubych)doprowadzających powietrze najpierw do turbiny a potem poprzez turbine do silnika .Z boku turbiny wchodzi przewód powietrza , odkręć ciband wyjmij ten przewód

(musisz jeszcze odkręcic ten mały z odmy wchodzacy do silnika). Jak włożysz tam palec wyczujesz oś turbiny , sprawdz palcem czy ma luzy jak ma to na 100% turbina.

Pojedz najlepiej do ASO podłączą Cie pod kompa (120zl) i bedzie wiadomo .

Niektóre stacje diagnostyczne też mają sprzęt do diagnostyki silnika (60zł)

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zaniak15

A więc tak podłączyłem Sinterke pod komputer i niestety wyszła masa różnych błędów.. ???

Pierwszy to błąd Obwodów ERG

Drugi to błąd przekaźnika świec żarowych

trzeci to przepływomierz.

A więc proszę mi powiedzieć od czego mam zacząć. Żeby dokładnie dojść czy przepływomierz jest zepsuty czy zabrudzony... czy Mechanizm ERG może jest także brudny i to powoduje problem z mocą?

i gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych (problem z odpalaniem) gdzie najlepiej zamówić części do sinterki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przekaznik swiec żarowych znajduje sie pod osłoną z napisem "Ekotec" pod przepływomierzem. Odczytałeś błędy ale co pisało :

czy błędy są aktywne czy nie bo to b.duża różnica. jak niesą aktywne to znaczy że pojawił się kiedyś jakiś niekontakt a komputer to zapisał. Najlepiej to spisać sobie wszystkie błędy

potem je wykasować , zrobić ponowny odczyt jak nic niema to pojeżdzić autem troche i zrobić ponowny odczyt jak niema to poprostu niekontakt jakiś a jak są to teraz trzeba poszukać usterki. Z przepływomierza wyjmij koncowke złącza i psiknij doniej i do złącza przepływomierza troche kontoksu(srodek czyszczący styki) nigdy nie używaj WD40 ani innych takich srodków bo dobrze smarują ale też zabezpieczają powierzchnie przed utlenianiem a to tworzy niekontakty , poczekaj jakąś minute i włóż wtyczke do przepływomierza. W przepływomierzu jest dioda moze jest brudna można ją wymyć w izopropanolu lub czystym spirytusem. Zawó ERG może być bródny ale wtedy napewno to pompa zabrudziła go olejem znajduje się pod przekażnikem swiec żarowych taki latający spodek z rurka podciśnieniową mocowany na dwie śruby. Jak masz laptopa to możesz sobie sam poszukać błędów i robić doświadczenia a jak musisz każdorazowo jechac na kompa to wyrazy współczucia.

Pozdro .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zaniak15

a wiec tak wszystkie wymienione błędy są czynne.. niestety.

Było robione tak jak napisałeś. Kostka wyjęta przeczyszczona.. i niestety po wyjęciu obroty lekko skoczyły.. ale problem dalej był :(. Jutro fura ląduje u elektryków będą wszystko sprawdzać mam nadzieje ze w ciągu 2 tygodni moja sinterka będzie fruwać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności