Skocz do zawartości

Ściąga w lewo


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

2 m-ce temu wymieniłem opony na nowe, na starych ściągało mnie lekko w prawo, po wymianie i ustawieniu geometrii na odwrót - ściąga w lewo, da się jeździć ale...wkur....:?:!

Wykonana geometria przód i tył, kąt pochylenia, żadnych luzów, opony obrócone, ciśnienie w oponach ok, sprawdzone opory toczenia, koła wyważone, felgi ok,

Planuję jeszcze sprawdzić kąt wyprzedzenia sworznia.

Natomiast moją uwagę zwrócił fakt, iż przy skręcie w prawo kierownica skręca się z pewnym oporem, natomiast w lewo skręca się lekko, nasuwa się więc pytanie czy EPS może mieć wpływ na to , że ściąga mnie w lewo, na forum tigry był poruszony problem, ale bez odpowiedzi. Co o tym sądzicie?

Co jeszcze można zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP ma za zadanie naprowadzic na tor jazdy

a nie sciagac auto w jakas strone

 

 

szukaj problemu w ukladzie kierowniczym skoro zauwazyles ze cos jest nie tak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

u mnie było tak: na letnich wszystko ok. Wymieniłem na zimówki i też mnie ściągało na jedną stronę i tu zgadzam się z autorem tematu jest to bardzo wkur....Dodam, że koła wymieniłem według oznaczeń tzn przód prawa, przód lewa itd. Teraz już nie ściąga po prostu zamieniłem przednie koła miejscami i wszystko jest ok. Spróbuj może to pomoże ?

 

 

pozdrówki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już pisałem opony zostały obrócone tzn. mam opony kierunkowe, najpierw zamieniłem przód z tyłem jedną stronę (jazda próbna), następnie drugą stronę (jazda próbna), bez zmian, następnie opony zostały obrócone (przełożone) na felgach, bez zmian ściąga w lewo.

 

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 21:23 ]

Koniec problemu ze ściąganiem, po wielu próbach usunięcia usterki udało się w końcu zakończyć problem. Problem leżał w wadliwej oponie, ale doświadczeni kierowcy i mechanicy nie bardzo wiedzieli jak mi pomóc. Otóż jak pisałem opony są kierunkowe i przemieniając je z przodu na tył stronami, oraz obracając opony na felgach, nic to nie dawało-dalej ściągało w lewo. I gdy byłem już zrezygnowany przyszła mi do głowy myśl, a może by koła na przodzie zamienić lewe koło na prawą stronę i odwrotnie, kierunek toczenia jest wówczas w drugą stronę. Okazało się że zaczęło ściągać w prawą stronę. Udałem się do oponiarza, któremu wytłumaczyłem co się dzieje. Koła przednie zostały zdjęte i poddane sprawdzeniu wzrokowemu oraz na maszynie do wyważania kół. Po sprawdzeniu stwierdził ze jedna z opon mu się nie podoba, ( dla mnie ta opona była w porządku), przyniósł zużytą ale sprawną oponę i założył ją na felgę, i powiedział, że mam się przejechać. Już po paru metrach wiedziałem, że jest dobrze i nie ściąga. W końcu odetchnąłem z ulgą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość Anonymous

Miałem podobny problem u siebie. Ściągało mi w lewo, ale tylko czasem. Najczęściej na zakrętach w lewo więc sprawiało to wrażenie "autopilota" :mrgreen: Z tym że czasami chciał skręcać na prostej albo za mocno lub za słabo a w prawą zawsze trzeba było samemu :?:.

Przy zmianie opon na zimówki (wraz z felgami) problem zniknął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam - też w powyższym temacie prosiłbym o jakąś wskazówkę lub radę : mam merivkę 1.7 CDTi 06r i też ściąga mnie w lewo czasami też w prawo mimo , że jadę na prostym odcinku drogi , ostatnio zauważyłem,że podczas lekkiego skręcania w prawo na łagodym łuku , też odbijało mnie na lewą stronę. Opony wymieniłem na nowe, wszystkie cztery ( zimowe) ciśnienie 2.6 przód , tył 2.4 zgodnie z tabliczką , zbiezność sprawdzona , jest OK , felgi są w normie . Sprawdzałem uklad jezdny na stacji diagnostycznej . Nic nie jest wybite.

Czy mogą być tego przyczyną wachacze :wesoly:

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 01:56 ]

Chciałem dodać ,że przed wymiana opon na nowe działo się tak samo

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podbijam temat, wczoraj wymienilem opony na letnie i mam to samo. Sciaga kierownice w lewo. Zeby jechac prosto musze miec ja skrecona lekko w lewo (okolo 1 cm). Rozumiem ze niektorym sciaga samochod ale zeby cala kierownice? Opony kupilem nowe, teraz jest ich trzeci sezon. Pierwszy raz je zamienilem tyl - przod. Obejrzalem je i wygladaja ok, bieznik maja rowny, cisnienie ok, zbieznosc byla robiona bo robione bylo zawieszenie z przodu.

Skad to sie moze brac? zeby kierownica byla skrecona 1 cm, to chyba opona/felga powinna byc mocno znieksztalcona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności