Skocz do zawartości

hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

jak rozpoznać który mam układ hamulcowy?

kończą się klocki i muszę myśleć o wymianie...

mam 4 tarcze i chodzi mi o tył bo przednie jeszcze w miarę

 

aha i której firmy kupić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Wystarczy podać w sklepie z częsciami: model, rok i silnik, zas wybrac najlepiej te ze znakiem GM, jest to gwarancja wystarczającej solidności produktu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Wystarczy podać w sklepie z częsciami: model, rok i silnik, zas wybrac najlepiej te ze znakiem GM

Niestety nie wystarczy ;)

Są 2 systemy - Bosch i Lukas - zobacz na obudowie zacisków tylnych być może dojrzysz napis Lukas i sprawa jasna http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

Jak nie to trzeba rozpoznać po kształcie klocków - uruchom szukajkę - temat już był wałkowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jeszcze jedno pytanko...

mam komputer pokładowy...

nie powinien mi on wyświetlić że muszę zmienić klocki?

klocki tylne dokładnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetli, przy założeniu, że są czujniki zużycia i tyczy się to z reguły klocków przednich.

Tylne nie są spinane do elek., co najwyżej mają blaszkę np na wewn. klocku i w wypadku tarcia nim o tarcze - piszczą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wystarczy podać w sklepie z częsciami: model, rok i silnik, zas wybrac najlepiej te ze znakiem GM

Niestety nie wystarczy :shock:

Są 2 systemy - Bosch i Lukas - zobacz na obudowie zacisków tylnych być może dojrzysz napis Lukas i sprawa jasna ;)

Jak nie to trzeba rozpoznać po kształcie klocków - uruchom szukajkę - temat już był wałkowany

Wydaje mi się że do konkretnego silnika, roku prod i wersji elementy chamujące są dobierane na podstawei testów wymaganej siły i skuteczności hamowania wynikającej z mocy napędu i masy pojazdu, ale moze jest inaczej. Znów wiem coś nowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy podać w sklepie z częsciami: model, rok i silnik, zas wybrac najlepiej te ze znakiem GM, jest to gwarancja wystarczającej solidności produktu.

Spotkałem się z takim przypadkiem że w Astrze F 95" był silnik 1,6 a hamulce z 1,8.

Najprostszym wytłumaczeniem był chwilowy brak w montowni silników 1,8 i zamontowali co było.A klocki trzeba było wybierać na wzór starych bo wg. katalogu nic nie pasowało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam panowie a ja mam takie pytanie posiadam astrę II i mam szczęki z tyłu al mój problem polega na tym że gdy rano ruszam i hamuję to jest słychać takie tarcie z tyłu jak bym nie miał już szczęk po kilku hamowaniach to ustaje co wy na to czy czas na wymianę z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności