Skocz do zawartości

Jak dbać o pompę wtryskową żeby wcześniej nie padła?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Mam Vectrę 2.0 DTI i przejechane 161 tyś z groszami.Chodzi mi o to czy jest jakaś recepta na to żeby pompa służyła dłużej, czego unikać żeby się nie zepsuła.Tak czytam te fora i mam trochę pietra że mi padnie.

Acha przebieg na bank oryginalny i nie mam pojęcia czy już nie była wymieniana idzie to sprawdzić jakimś "domowym" sposobem.

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

 

Witaj:

-po pierwsze dobre paliwo

-po drugie wymiana filtra paliwa na czas

-po trzecie nie jeżdzij nigdy do końca na paliwie(nie dopuszczaj do rezerwy)

a tak po zatym to co ma byc to będzie pewnych rzeczy nie przewidzisz

pozdrawiam i życze miłej jazdy opelkiem :D

 

Chodzi mi o to czy jest jakaś recepta na to żeby pompa służyła dłużej, czego unikać żeby się nie zepsuła.Tak czytam te fora i mam trochę pietra że mi padnie.

Do tego co napisał TOMEK 1, dodałbym że niektórzy jeszcze

leją MIXOL do paliwa, na zbiornik 3-4 setki co 2-3

tankowanie by pompa miała lepsze smarowanie.

 

Cześć koledzy. Ja trochę też w tym temacie. Bo mówi się o paliwie lepszym, na przykład verva czy ultimate. A ja słyszałem że właśnie te paliwo (Chodzi o ropę) jest bardziej suche niż zwykłe "ON" a to na pewno źle dla pompy. Jak myślicie koledzy prawda to???

 

ty lałeś do swojej mixol?Jeśli tak to jakie odczucia w pracy silnika.

Mogę powiedzieć że leję nadal ale z wyjątkiem zimy.

Odczucia jak dla mnie nie odczuwalne. Jeżeli chodzi o osiągi

i kulturę pracy nie zauważyłem żadnej różnicy.

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam,

...opierając się na tym, że można "przesmarować" pompę wtryskową mixolem mieszając go od czasu do czasu w odpowiednich ilościach z paliwem nasuwa mi się pytanie - a czy w podobny sposób nie można by zdiagnozować niewielkich "cofek paliwa" z pompy ( lub np. zapowietrzania się układu paliwowego), poprostu zwiększając nieznacznie ilość mixolu? Przecież niewielkie cofki ropy z układu wskutek minimalnego zasysania powietrza mogłyby zostać w pewnym stopniu wyeliminowane.

 

Cześć koledzy. Ja trochę też w tym temacie. Bo mówi się o paliwie lepszym, na przykład verva czy ultimate. A ja słyszałem że właśnie te paliwo (Chodzi o ropę) jest bardziej suche niż zwykłe "ON" a to na pewno źle dla pompy. Jak myślicie koledzy prawda to???

i ja tak slyszalem. rozmawialem kiedys z wlascicielem BOSCHa w Krakowie, gdzie specjalizuja sie w dieslach. On sam jezdzi 2.2 TDCi mondziakiem. Jego opinia, po konsultacjach z jego kolega (gdzies na samej gorze w firmie produkujacej paliwo, domyslcie sie jakiej :D )jest taka ze drozsze paliwo (verva, vpower, ultimate) ma wyzsza liczbe cetanowa oraz jest bardziej odsiarczone i czystsze, ale przez to bardziej "suche" dla pompy i wtryskow. Generalnie nie polecal jazdy non stop na tym paliwie...

i ja tak uwazam, choc z drugiej strony nie wiem czy lepiej tankowac czystsze paliwo zeby czy bardziej 'smarujace", wszystko chyba zalezy od tego gdzie sie tankuje... i co pierwsze padnie...

 

Gość Anonymous

wszystko chyba zalezy od tego gdzie sie tankuje... i co pierwsze padnie...

 

Dokładnie.

Od tamtego czasu leję zwykłą ropę ale tylko na dobrych i dużych stacjach.

 

Pozdrawiam

 

ja odpowiem inaczej na twoj post Piteriano,

zwlaszcza w kontekscie "jakosci" paliwa w DE

tankowalem mondeo na shellu i ew. BP a i tak mi padly wtryski, zatankowalem raz na ARALU i auto chodzilo gorzej niz traktor od tej pory tankuje na Jet'cie i jest git.

jedyne co moge przyznac ze po zatankowaniu V-powera w porownaniu ze zwyklym dieslem mondeo lepiej pracowalo, w zafci az takiej roznicy nie slysze... (tzn chyba jest ale pewnie wiecej w tym autosugestii)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności