Skocz do zawartości

dziwne gwizdy w zimnym silniku 2.0 DTH >1000 obr/min


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam Szanownych forumowiczów :drunk:

Od pół roku jestem posiadaczem zafirki 2.0 dth. Ponieważ to mój pierwszy diesel więc jestem kompletnie "zielony" ???

Od początku w mojej zafirce przy porannym ruszaniu, na zimnym, pojawia się dziwny gwizd od 1000 obr. Dzwięk ten ustępuje gdy pojeździ się trochę i już na rozgrzanym nie słychać tego "efektu". Normalnie, przy ok. 1500, gdy załącza się turbo jest wszystko ok: rura puchnie, czuć przyspieszenie i pracę turba.

Byłem w serwisie opla i spec powiedział mi że może się pomału kończyć turbo. Inny mechanik powiedział że to normalne i że przy dieslach VW też jest taki świst. Dla mnie to trochę zastanawiające i nie wiem jak reagować. Na razie na zimnym jeżdżę bardzo powoli, nie przekraczając 1700 obr (czasem za powoli jak spojżę za siebie ilu za mną się ciągnie :/ )

Ciekawe że efekt jest słyszalny tylko na zimnym. Aha, nie zauważyłem jakiegoś wzmożonego zużycia oleju, wręcz przeciwnie - w ogóle - po przejechaniu 3000 km. Może to problem ze smarowaniem turba, albo jakaś uszczelka, zawór - nie wiem - jak napisałem wyżej zielony jestem w tych sprawach.

Co Panowie na to ?? , Macie jakieś rady :drunk: Z góry dziękuję :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Na razie na zimnym jeżdżę bardzo powoli, nie przekraczając 1700 obr (czasem za powoli jak spojżę za siebie ilu za mną się ciągnie ??? )

To niedobrze. Za niskie obroty też nie są korzystne dla silnika.

Jak jest zimny to nie przesadzaj z gazem - przyspieszaj powoli ale do normalnych obrotów (tak 2,5k), tylko delikatnie...

 

Pozdr.

M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja u siebie nigdy nie slyszalem turbinki. Oczywiscie dziala bez problemu, moc jest.