Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Witam Od pewnego czasu zawsze z rana przy pierwszym hamowaniu, z tylnych kół dochodził mnie straszny szum, kolejne hamowania były już normalne, tak więc pomyślałem że może się zużywają szczęki. Rozebrałem tyle koło - ściągłem bęben no i oglądałem, zużycie szczęk niewielkie więc to raczej nie to. Postanowiłem kilka razy przepompować hamulcem na włączonym silniku, szczęki się rozszerzały popatrzyłem na cylinderek, ściągłem dwie gumy z niego i zaczął kapać płyn hamulcowy ?? - czy tak ma być W każdym razie stwierdziłem że nic wielkiego się nie dzieje, a szczęk nie trzeba wymieniać, poskręcałem wszystko do kupy, bęben nie za bardzo chciał nadejść na szczęki więc z całej siły rękami zsunąłem szczęki i wskoczył. Dziś rano pierwsze hamowanie już nie było ze strasznym szumem tylko z bardzo strasznym szumem, poza tym pedał hamulca hamuje trochę niżej niż hamował i do tego jak zjeżdżałem z górki pościłem hamulec a on dalej hamował (ok 1 sekundy) potem puścił i jak na razie się nie zwiesił drugi raz. Opisałem bardzo dokładnie moje dokonania (proszę mnie nie karcić za nie), proszę o pomoc co zrobić przede wszystkim aby poprawić z powrotem hamowanie, aby pozbyć się szumu z rana no i tego zacinania się hamulca. Czy to sprawa odpowietrzenia, jeśli tak to jak to zrobić i czy wystarczy jedno kółko które zdejmowałem (tylne od strony kierowcy)?? P.S. Acha, zapomniałem, jak mam podniesione koło to nie obraca się swobodnie, w jednym miejscu trze i za nic nie mogę tego wyregulować. ----------------------- OK, poczytałem trochę i teraz wiem już więcej, tak to jest jak się zabierze człowiek za coś a dopiero potem sprawdza jak to ma działać Więc doszedłem do takich wniosków: Przestawiłem sobie samoregulator, za każdym razem jak w rękach rozszerzałem szczęki to zapadka przesuwała samoregulator o ząbek czyli ok 5 ząbków przeskoczyłem i to wyjaśnia że musiałem na chama wpychać bęben na szczęki. Doczytałem się że przez dziurkę od śruby koła (na godz. 14-15) można ustawić samoregulator. Proszę tylko o podpowiedź, czy mam te ząbki przekręcać do góry czy w dół?? A upewniając się jeszcze czy przez przestawienie samoregulatora może być taki objaw: Ręczny bierze już na 1 ząbku (przed moja zabawą brał na 2 ząbku) a pedał bierze niżej (przed moją zabawą brał wyżej) - czy to jest logiczne czy powinno inaczej (tzn. im ręczny wcześniej bierze do pedał też)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17372-uk%C5%82ad-hamlcowy-tylne-ko%C5%82o/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Ręczny bierze już na 1 ząbku (przed moja zabawą brał na 2 ząbku)za szybko,musisz poluzować,ale nie wiem w którą stronę kręcića pedał bierze niżejmoze się lekko zapowietrzył jak ci kapał płyn-odpowietrzałeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17372-uk%C5%82ad-hamlcowy-tylne-ko%C5%82o/#findComment-198171 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Ręczny już wyregulowałem (przekręciłem o dwa ząbki do góry) Nie odpowietrzałem!!! Proszę o wskazówkę dotyczącą odpowietrzania, mam z tyłu gumową nakładkę na odpowietrzniku, jak ją ściągnę to mam założyć jakiś wężyk którego drugi koniec mam utopić w pojemniku z płynem hamulcowym - tyle wiem, ale czy po zdjęciu tej gumowej osłonki mam jeszcze coś odkręcać, popuszczać (np. jakąś śrubkę albo ten zaworek)http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17372-uk%C5%82ad-hamlcowy-tylne-ko%C5%82o/#findComment-198068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 skopiuje calosc wczesniejszego mojego postu, a wiec po koloei: 1) sciagasz kola (jak masz mozliwosc to 4 naraz) jak nie to kazde po kolei odkrecajac odpowietrznik a druga osoba pompuje pedalem hamulca, 2) po oproznieniu ukladu i zakreceniu wszystkich opowietrznikow zalewamy nowym plynem zbiorniczek pod maska 3) osoba w srodku pompuje pedalem az bedzie mega twardy i nie da rady pompowac, 4) wtedy zaczynamy odpowietrzanie OD NAJDALSZEGO KOLA OD SERWA http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif to bardzo istotne, 5)wezyk zakładamy na odpowietrznik to buteleczki przezroczystej (najlepiej). OSoba siedzaca w srodku zaczyna pompowac a Ty odkrecasz odpowietrznik az bedzie wyplywac sam plyn bez pecherzy powietrza, jesli tak jest to zakrecasz, (trzeba wziac pod uwage ze w zbiorniczku pod maska moze byc juz malo i trzeba stan kontrolowac zeby nie zasysalo powietrzza) 6) po odpowietrzeniu 1 kola (tylne prawe) przechodzimy do tylnego lewego, nastepnie prawe przednie i lewe przednie z takimi samymi czynnosciami jak w pkt, 5 7) dla pewnosci ja po odpowietrzeniu wszystkich 4 kol odpowietrzam jeszcze raz dla pewnosci, jesli jest ok to usowam nadmiar plynu ze zbiorniczka (jesli jest) do poziomu miedzy max i min i cala robota skonczona mam nadzieje ze niczego nie zapomnialem albo sie nie pomylilem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17372-uk%C5%82ad-hamlcowy-tylne-ko%C5%82o/#findComment-198065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Postanowiłem kilka razy przepompować hamulcem na włączonym silniku, szczęki się rozszerzały popatrzyłem na cylinderek, ściągłem dwie gumy z niego i zaczął kapać płyn hamulcowy ?? - czy tak ma byćNie tak nie powinno być http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Tłoczki muszą trzymać ciśnienie płynu i po odchyleniu gumek nie powinien się tworzyć żaden wyciek płynu! jak mam podniesione koło to nie obraca się swobodnie, w jednym miejscu trze i za nic nie mogę tego wyregulować.Jeżeli trze b. delikatnie to jest OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17372-uk%C5%82ad-hamlcowy-tylne-ko%C5%82o/#findComment-198002 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.