Gość sledzik1102 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 darek123, sprawdziłeś juz sonde???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-197648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Dzisiaj wymieniłem sonde lambde i zaślepiłem EGR , i teraz zobacze jakie bedą efekty czy dalej bedzie łapał błąd 18. Więcej rzeczy do wymiany już chyba nie ma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-196927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sledzik1102 Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 po tych zabiegach zresetuj jeszcze kompa przez odłączenie na jakiś czas aku i daj znać czy coś pomogło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-196864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam. Ja mam podobny problem tylko u mnie astrolot jest od samego początku słaby nie ma znaczenia nagrzanie silnika i kontrolka zapala się po przejechaniu paru kilometrów,a jak się zapali to jeszcze bardziej słabnie.Musiałem wymienić katalizator bo się rozleciał przez jazdę w trybie awaryjnym.Tak że tobie też polecam to sprawdzić i sterownik (komputer sterujący silnikiem)masz prawdopodobnie do naprawy,ja tak mam bynajmniej lub kupno używki jeśli jest dostępna bo ja do swojej nie mogę dostać. P.S.Jak CI nie wypali z Lambda i EGR-em to zainteresuj się sterownikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-195912 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Po wymianie sondy lambdy odczuwa, lekką poprawe ale dalej jest problem z brakiem mocy oraz pod niewielkim obciążeniem wyskakuje błąd nr 18. Jeśli ktoś miał podobny przypadek bede wdzięczny co jeszcze trzeba wymienić [ Dodano: Nie Mar 01, 2009 18:41 ] Czy cewka zapłonowa ma jakiś wpływ na brak mocy oraz błąd nr 18 jak tak to jak to sprzwdzić. Bo jeszcze tego i komputera tylko nie wymieniałem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-190199 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Witam serdecznie. Jesteś blisko. Jak zaslepiłeś EGR to dorobiłeś się błędu spalania stukowego 18. Komputer otwierając elektrozawór od EGR zmienia też ustawienia zapłonu( przyspiesza) by silnik spalił wzbogaconą o spaliny mieszankę. Zawór musisz zdemontować i dokładnie wyczyścić. Jest do tego specjany preparat ale i nitro sobie poradzisz. Zaślepianie jest możliwe tylko przy sterowaniu podciśnieniem na stałe . Wężyk idzie wtedy nie do elektrozaworu a prosto do kolektora ssącego. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-189700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 A więc od początku , posiadam silnik X16SZ w którym jest elektroniczny EGR a nie na podciśnienie. A wracając do tematu to mam problem z błędem nr 18 i słabą mocą od początku i do tego czasu zrobiłem już : Nowe świece , kable ,cewka zapłonowa , zaślepiony EGR , nowa sonda NGK , nowy map sensor, nowy czujnik spalania stukowego oczywiście odpowiednio dokręcona 13Nm no z tego co wiem to tylko moduł ECU tylko został do zmiany. Z tego co czytałem na forum to takich przypadków jest kilka ale nikt nie pisze jak go usunąć . Jak ktoś zna rozwiazanie niech pisze czekam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-189134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Witam serdecznie. Tego EGR nie możesz zaślepiać. Bo tak jak pisałem komputer zmienia zapłon zgodnie z mapą i nie wie, że go oszukałeś. Pisałem, że można zaślepić tylko ten sterowany mechanicznie podciśnieniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-189118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Pisałem zer problem pojawiła sie przed zaślepieniem EGR-u wię zaślepienie nic nie dało szukam dalej powodu braku mocy i błebu nr 18   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-188528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Widzę że koledzy również toczą nierówną walkę z błędem czujnika spalania stukowego... Co prawda mam X16XEL ale objawy podobne, na zimnym auto śmiga jak na 100 KM przystało lecz tuż po osiągnieciu magicznych 90 stopni temperatury - cyk ! - zapala się Check i auto muli tak bardzo że wyprzedzanie czegokolwiek staje sie manewrem samobójczym. Po zczytaniu błędów wychodzi 0325 czyli nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego. Czujnik obejrzałem i wygląda OK, przewód nigdzie nie przetarty itp. Pozostałe objawy oprócz muła to nierówna praca na biegu jałowym ( niby obroty nie falują ale czuć że auto się delikatnie trzęsie jakby traciło iskrę ) a także problemy z płynnym ruszeniem z 1 biegu... po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu rosną obroty ale auto nie ma siły jechać... przy 2000 obr/min coś się odtyka i auto szarpnieciem wyrywa do przodu by w dalszym zakresie obrotów pracować w miarę normalnie. Do tego dochodzi strzelanie z wydechu przy przegazówkach, ale o tym później... Na pierwszy rzut - by nie pchać się w koszty - wymieniłem świece (NGK), przewody (SENTECH), filtr paliwa (FILTRON), czujniki temperatury na zegary i komputer (EPS) a także sondę lambdę (AC DELCO). Wracając do strzałów z wydechu... po wkręceniu nowej lambdy postanowiłem podłączyć Astrę pod kompa w celu zbadania jej pracy. Co się okazało... po rozgrzaniu silnika do optymalnej temperatury sonda na biegu jałowym wciąż oscylowała w zakresie bogatej mieszanki. Po przegazowaniu na chwilę wykres wracał do normy by później znów pokazywać wartości od 0,5 do 1 mV. Kierowany dziwnym przeczuciem postanowiłem dziś odłączyć sondę i tak zrobic kilka kilometrów. Wynik ? Auto znów jeździ tak jakby mialo 100KM i to na ciepłym silniku ! Zero szarpania czy mulenia... Co prawda po blisko 15 km ostrej jazdy wywaliło check - błąd 0130 regulacja poza zakresem - czego sie spodziewałem ale tym razem czujnik spalania stukowego się nie odezwał. Jutro znów mam zamiar pojeździć bez sondy i poobserwować. Póki co nie mam żadnych logicznych wyjaśnień co do takiego stanu rzeczy - nie jestem mechanikiem z wykształcenia więc dla mnie to czarna magia. Jezeli przyjdzie wam do głowy jakiś pomysł to PROSZĘ piszcie ! Moze wspólnie rozwiążemy jakoś ten problem bo z tego co obserwuje na forach, zapytań o tę usterkę jest mnóstwo ale odpowiedzi ( pomijajac te które zawierają zasadę działania czujnika spalania stukowego ) brak... Z nadzieją na odzew pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/2/#findComment-186637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.