Skocz do zawartości

X16SZ brak mocy na ciepłym silniku i błąd nr 18 POMOCY!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Dzisiaj wymieniłem sonde lambde i zaślepiłem EGR , i teraz zobacze jakie bedą efekty czy dalej bedzie łapał błąd 18. Więcej rzeczy do wymiany już chyba nie ma :lol:

 

Gość sledzik1102

po tych zabiegach zresetuj jeszcze kompa przez odłączenie na jakiś czas aku i daj znać czy coś pomogło

 

Gość Anonymous

Witam.

 

Ja mam podobny problem tylko u mnie astrolot jest od samego początku słaby nie ma znaczenia nagrzanie silnika i kontrolka zapala się po przejechaniu paru kilometrów,a jak się zapali to jeszcze bardziej słabnie.Musiałem wymienić katalizator bo się rozleciał przez jazdę w trybie awaryjnym.Tak że tobie też polecam to sprawdzić i sterownik (komputer sterujący silnikiem)masz prawdopodobnie do naprawy,ja tak mam bynajmniej lub kupno używki jeśli jest dostępna bo ja do swojej nie mogę dostać.

 

P.S.Jak CI nie wypali z Lambda i EGR-em to zainteresuj się sterownikiem.

 

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Po wymianie sondy lambdy odczuwa, lekką poprawe ale dalej jest problem z brakiem mocy oraz pod niewielkim obciążeniem wyskakuje błąd nr 18. Jeśli ktoś miał podobny przypadek bede wdzięczny co jeszcze trzeba wymienić

 

[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 18:41 ]

Czy cewka zapłonowa ma jakiś wpływ na brak mocy oraz błąd nr 18 jak tak to jak to sprzwdzić. Bo jeszcze tego i komputera tylko nie wymieniałem

 

Gość Witek1952

Witam serdecznie. Jesteś blisko. Jak zaslepiłeś EGR to dorobiłeś się błędu spalania stukowego 18. Komputer otwierając elektrozawór od EGR zmienia też ustawienia zapłonu( przyspiesza) by silnik spalił wzbogaconą o spaliny mieszankę. Zawór musisz zdemontować i dokładnie wyczyścić. Jest do tego specjany preparat ale i nitro sobie poradzisz. Zaślepianie jest możliwe tylko przy sterowaniu podciśnieniem na stałe . Wężyk idzie wtedy nie do elektrozaworu a prosto do kolektora ssącego. Pozdrawiam.

 

Gość Anonymous

A więc od początku , posiadam silnik X16SZ w którym jest elektroniczny EGR a nie na podciśnienie. A wracając do tematu to mam problem z błędem nr 18 i słabą mocą od początku i do tego czasu zrobiłem już :

Nowe świece , kable ,cewka zapłonowa , zaślepiony EGR , nowa sonda NGK , nowy map sensor, nowy czujnik spalania stukowego oczywiście odpowiednio dokręcona 13Nm no z tego co wiem to tylko moduł ECU tylko został do zmiany. Z tego co czytałem na forum to takich przypadków jest kilka ale nikt nie pisze jak go usunąć . Jak ktoś zna rozwiazanie niech pisze czekam

 

Gość Witek1952

Witam serdecznie. Tego EGR nie możesz zaślepiać. Bo tak jak pisałem komputer zmienia zapłon zgodnie z mapą i nie wie, że go oszukałeś. Pisałem, że można zaślepić tylko ten sterowany mechanicznie podciśnieniem.

 

Gość Anonymous

Pisałem zer problem pojawiła sie przed zaślepieniem EGR-u wię zaślepienie nic nie dało szukam dalej powodu braku mocy i błebu nr 18

 

Gość Anonymous

Widzę że koledzy również toczą nierówną walkę z błędem czujnika spalania stukowego...

 

Co prawda mam X16XEL ale objawy podobne, na zimnym auto śmiga jak na 100 KM przystało lecz tuż po osiągnieciu magicznych 90 stopni temperatury - cyk ! - zapala się Check i auto muli tak bardzo że wyprzedzanie czegokolwiek staje sie manewrem samobójczym.

 

Po zczytaniu błędów wychodzi 0325 czyli nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego. Czujnik obejrzałem i wygląda OK, przewód nigdzie nie przetarty itp.

 

Pozostałe objawy oprócz muła to nierówna praca na biegu jałowym ( niby obroty nie falują ale czuć że auto się delikatnie trzęsie jakby traciło iskrę ) a także problemy z płynnym ruszeniem z 1 biegu... po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu rosną obroty ale auto nie ma siły jechać... przy 2000 obr/min coś się odtyka i auto szarpnieciem wyrywa do przodu by w dalszym zakresie obrotów pracować w miarę normalnie. Do tego dochodzi strzelanie z wydechu przy przegazówkach, ale o tym później...

 

Na pierwszy rzut - by nie pchać się w koszty - wymieniłem świece (NGK), przewody (SENTECH), filtr paliwa (FILTRON), czujniki temperatury na zegary i komputer (EPS) a także sondę lambdę (AC DELCO).

 

Wracając do strzałów z wydechu... po wkręceniu nowej lambdy postanowiłem podłączyć Astrę pod kompa w celu zbadania jej pracy. Co się okazało... po rozgrzaniu silnika do optymalnej temperatury sonda na biegu jałowym wciąż oscylowała w zakresie bogatej mieszanki. Po przegazowaniu na chwilę wykres wracał do normy by później znów pokazywać wartości od 0,5 do 1 mV.

 

Kierowany dziwnym przeczuciem postanowiłem dziś odłączyć sondę i tak zrobic kilka kilometrów. Wynik ? Auto znów jeździ tak jakby mialo 100KM i to na ciepłym silniku ! Zero szarpania czy mulenia... Co prawda po blisko 15 km ostrej jazdy wywaliło check - błąd 0130 regulacja poza zakresem - czego sie spodziewałem ale tym razem czujnik spalania stukowego się nie odezwał. Jutro znów mam zamiar pojeździć bez sondy i poobserwować.

 

Póki co nie mam żadnych logicznych wyjaśnień co do takiego stanu rzeczy - nie jestem mechanikiem z wykształcenia więc dla mnie to czarna magia. Jezeli przyjdzie wam do głowy jakiś pomysł to PROSZĘ piszcie !

 

Moze wspólnie rozwiążemy jakoś ten problem bo z tego co obserwuje na forach, zapytań o tę usterkę jest mnóstwo ale odpowiedzi ( pomijajac te które zawierają zasadę działania czujnika spalania stukowego ) brak...

 

Z nadzieją na odzew

pozdrawiam

Adam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności