Skocz do zawartości

wymiana uszczelki pod głowicą w C16NZ


Gość fifek

Rekomendowane odpowiedzi

Uszczelka pod głowicą

 

Wymiana uszczelki pod głowicą.

 

Narzędzia potrzebne do operacji na serduchu:

- klucze od 8 do 21

- klucz dynanometryczny

- młotek

- odrdzewiacz

- nowa uszczelka

- tzw. Hermetyk

- benzyda do mycia

- szpachelka ostra

- szczotka druciana

- 2 piwka

 

Wiec na początku zabrałem się za odkręcenie wydechu (można odkręcać kolektor wydechowy ale po co?) Odkręciłem 2 śruby na sprężynach (klucz 14)

 

 

potem przyszła pora na nakładke na wtrysk i odczepienie wszystkich przewodów zaznaczonych na zdjęciu:

między innymi:

- doprowadzenie paliwa

- powrót paliwa

- dopływ gazu

- rurki podciśnienia

oraz wypinamy wiązke z czujników, od krokowca i wtrysku.

 

 

 

potem przystępujemy do zdjęcia podstawki cięgna od przepustnicy gdyż nam blokuje dostęp do śrób (na końcu tej nakładki jest blokada którą trzeba otworzyć), delikatnie śrubokrętem podwazamy i zeskakuje, potem klucz 17 i odkręcamy podstawkę:

 

 

 

Kiedy już to zrobimy musimy odczepić przewody wodne (np. odma) od głowicy.

Mamy już głowice przystosowaną do zdjęcia.

Teraz przyszła pora na zrzucenie koła zębatego rozrządu.

Byśmy niemieli problemów z rozrządem musimy ustawić go na znakach.

Wrzucamy 4 biegi i pchamy auto aż kółko się na znakach ustawi.

Gdy już to mamy zrobione odkręcamy kółko udarem (uderzamy w klucz młotkiem) by zdjąć koło.

 

zwalamy kólko i przystępujemy do zrzucenia głowicy.

Odkręcamy wszystkie 10 śrób z głowicy i delikatnie nią poruszamy.

Głowica powinna nam zejść bez problemu wraz z obudowąwałka.

Kiedy mamy głowice już zdjętą bierzemy szpachelke do ręki i czyścimy jej powierzchnie, potem delikatnie doczyszczamy szczotką drucianą:

 

To samo robimy z blokiem silnika.

Jeżeli mamy dostęp do kompresora to osuszamy kanały wodne i wydmuchujemy nieczystości z nich.

Po oczyszczeniu wszystkiego składamy wszystko z powrotem pamietając o kilku zasadach:

- Obudowa wałka nie ma uszczelki i składamy ją na tzw. Hermetyk.

- Po nałożeniu głowicy dokręcamy szpilki palcami po czym bierzemy klucz dynanometryczny.

- Szpilki należy wkrecać w takiej kolejności:

śruby odkręcamy i dokręcamy od środka ślimakowo

- szpilki należy dokrecić do oporu ręka po czym każdą szpilke po kolei momentem 25 Nm, 90 Nm i 90Nm.

Zostaje nam posładanie kolektora załozenie wiązki oraz przewodów.

Po skręceniu wszystkiego do kupy zalewamy silnik olejem (bądź go uzupełniamy) oraz płynem chłodniczym.

Potem resetujemy kompa (odłaczamy kleme na 5 minut) i uruchamiamy autko.

Aby parametry poprawnie się zapisały należy auto rozgrzać do załączenia wiatraka po czym jak przestanie chłodzić zgasić je.

 

To krótki kursik wymiany uszczelki.

Zdjęcia zapozyczyłem z neta i książek.

Acha wymiana uszczelki zajęła mi w sumie 5 godzin co jest niezłym rezultatem.

 

zmieniłem zgodnie z 4um.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności