Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Korzystajac z okazji pierwszego postu chcialbym przywitac wszystkich bywalcow tego forum Jakis czas temu moja Corsa zaczela miec problemy z zaworem EGR. Zostal on przeczyszczony u mechanika, ktory przy okazji stwierdzil ze wtryskiwacz delikatnie sie blokuje i dobrze by bylo przeczyscic go za wczasu (nim zacznie sprawiac problemy) odpowiednim srodkiem. Polecil plyn do ukladow wtryskowych firmy STP. Auto po powrocie z warsztatu spisywalo sie bez zarzutu, az postanowilem zastosowac ten specyfik. Zatankowalem Corse pod korek, kupilem specyfik i wlalem calosc do baku. Niestety po przejechaniu kilkunastu kilometrow zapalila sie kontrolka Check Engine i tak zapala sie do dzisiaj, natomiast auto chodzi "normalnie". To tak slowem wstepu i przyblizenia problemu. Wkurza mnie ta kontrolka, mimo ze auto chodzi dobrze, zwlaszcza ze jak cos innego zacznie sie dziac z silnikiem to nie bede o tym nawet wiedzial. Przesledzilem watki o kodach bledow, problemach z EGR i postanowilem sam zdiagnozowac problem (mam zlacze 16stykowe, jesli ma to jakies znaczenie). Nie wiem jak, ale u mnie doliczylem sie liczby 14cie jako kodu rozpoczynajacego samodiagnostyke oraz 10ciu blyskow przy podawaniu liczby dziesiednej kodu i 5ciu przy liczbie jednostkowej. Nie znalazlem w zadnej tabeli kodu 105 dla Corsy, a tym bardziej zadna procedura nie wspomina o kodzie 14 jako inicjujacym odczyt. Czy ktos z Was spotkal sie z czyms takim? P.s.: Kontrolka nie swieci sie od razu po odpaleniu silnika tylko zapala sie dopiero po jakims czasie (tym dluzszy im zimniejszy silnik. Rano dopiero po przejechaniu kilku kilometrow, a przy cieplym silniku po kilka chwilach).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17466-nietypowe-kody-bledow/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Złącze 16-stykowe – czynne UWAGA! Do odczytu kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów „P”. W starczych modelach można odczytać kody 2 cyfrowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17466-nietypowe-kody-bledow/#findComment-197764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Ok, czyli nic mi po tym zczytywaniu. Dzieki za info A domysla sie ktos co moze byc przyczyna? Jakies doswiadczenia z tego typu srodkami czyszczacymi uklad wtryskowy...? W sumie od tego sie zaczelo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17466-nietypowe-kody-bledow/#findComment-197740 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 UWAGA! Do odczytu kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów nie zawsze jak dla mnie to wywala 1405 Uszkodzenie zaworu EGR kody 4 cyfrowe sczytuje się tak samo jak 2 cyfrowe, tylko wybłyskana liczba 10=0   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17466-nietypowe-kody-bledow/#findComment-197713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Miałem podobny problem z kontrolką check, która zaczynała świecić po przejechaniu paru kilometrów. Auto chodziło również jak najbardziej normalnie. Problemem był zawór ERG. Po wyczyszczeniu problem jednak znikł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17466-nietypowe-kody-bledow/#findComment-197078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.