Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Korzystajac z okazji pierwszego postu chcialbym przywitac wszystkich bywalcow tego forum Jakis czas temu moja Corsa zaczela miec problemy z zaworem EGR. Zostal on przeczyszczony u mechanika, ktory przy okazji stwierdzil ze wtryskiwacz delikatnie sie blokuje i dobrze by bylo przeczyscic go za wczasu (nim zacznie sprawiac problemy) odpowiednim srodkiem. Polecil plyn do ukladow wtryskowych firmy STP. Auto po powrocie z warsztatu spisywalo sie bez zarzutu, az postanowilem zastosowac ten specyfik. Zatankowalem Corse pod korek, kupilem specyfik i wlalem calosc do baku. Niestety po przejechaniu kilkunastu kilometrow zapalila sie kontrolka Check Engine i tak zapala sie do dzisiaj, natomiast auto chodzi "normalnie". To tak slowem wstepu i przyblizenia problemu. Wkurza mnie ta kontrolka, mimo ze auto chodzi dobrze, zwlaszcza ze jak cos innego zacznie sie dziac z silnikiem to nie bede o tym nawet wiedzial. Przesledzilem watki o kodach bledow, problemach z EGR i postanowilem sam zdiagnozowac problem (mam zlacze 16stykowe, jesli ma to jakies znaczenie). Nie wiem jak, ale u mnie doliczylem sie liczby 14cie jako kodu rozpoczynajacego samodiagnostyke oraz 10ciu blyskow przy podawaniu liczby dziesiednej kodu i 5ciu przy liczbie jednostkowej. Nie znalazlem w zadnej tabeli kodu 105 dla Corsy, a tym bardziej zadna procedura nie wspomina o kodzie 14 jako inicjujacym odczyt. Czy ktos z Was spotkal sie z czyms takim? P.s.: Kontrolka nie swieci sie od razu po odpaleniu silnika tylko zapala sie dopiero po jakims czasie (tym dluzszy im zimniejszy silnik. Rano dopiero po przejechaniu kilku kilometrow, a przy cieplym silniku po kilka chwilach).   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Złącze 16-stykowe – czynne UWAGA! Do odczytu kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów „P”. W starczych modelach można odczytać kody 2 cyfrowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Ok, czyli nic mi po tym zczytywaniu. Dzieki za info A domysla sie ktos co moze byc przyczyna? Jakies doswiadczenia z tego typu srodkami czyszczacymi uklad wtryskowy...? W sumie od tego sie zaczelo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 UWAGA! Do odczytu kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów nie zawsze jak dla mnie to wywala 1405 Uszkodzenie zaworu EGR kody 4 cyfrowe sczytuje się tak samo jak 2 cyfrowe, tylko wybłyskana liczba 10=0   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 Miałem podobny problem z kontrolką check, która zaczynała świecić po przejechaniu paru kilometrów. Auto chodziło również jak najbardziej normalnie. Problemem był zawór ERG. Po wyczyszczeniu problem jednak znikł.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.