Skocz do zawartości

SONDA LAMDA


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam Astre II G silnik 1.2-Są dwie sondy czy może mi ktoś powiedzieć/napisać jakie to są sondy,czyli numer ,która jest pierwsza,a ktora druga-w kolejności od kolektora. Aby zbadać która sonda poszła + koszt wymiany w ASO to rzędu 580,- - 600,-zł.

Nowe i orginalne świece dostanę dwie w mniejszej cennie i sobie sam wymienie tylko niewiem danych. Proszę o odpowiedzi konkretne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosz333

Nie wiem skad oni biora te ceny w ASO... Mnie tez powiedzieli za sonde 580 zl, a w koncu na jednym popularnych sklepow internetowych z czesciami opla kupilem oryginal za 250 zl. Za wymiane chcieli chyba ze 70 zl, a filozofia tego zadna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artourus czemu chcesz wymienic sonde?? jakies bledy czy podlaczales juz pod kompa? ja u siebie tez wymienialem pierwsza(na slepo)bo mialem bledy ale niewiedzialem od ktorej,ale dawalo mieszanke paliwa zbyt uboga/bogata,kupilem zamiennik na allegro za ok 100pln wymienilem i wszystko gra:)Mialem rowniez do wymiany termostat,czytalem rozne posty na ten temat i jeden wpis mi wszedl do glowy,chyba kolega DAROMV6, napisal ze jak termostat walniety rowniez daje wiecej paliwa,wiec sonda rowniez mogla wariowac z ta mieszanka,Wiec powiedz mi czemu chcesz zmieniac sonde???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zapaliła sie kontrolka zajechałem pod komp do ASO,oczywiście 110,- w plecy.Powiedział że to sonda ,ale niepowiedział która,a ja też nie spytałem/mój błąd/.Myslalem że jest jedna,więc założenia wyszłem że ją sam wymienie ,ale się ździwiłem jak mi w sklepie powiedział ,ktorą chcę.I tu mam dylemat. Postanowiłem wymienić dwie i będę miał spokoj. Jeżeli chodzi oto jakie to lepiej orginał nr. i zamiennik.Dziekuje wszystkim za wejście w mój temat i rozwiązanie mojego problemu wspólnie.Pozdrawiam i czekam na dalsze odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z12xe - uzupełnij swój profil o symbol silnika

Przed katalizatorem, czyli pierwsza od kolektora - sonda regulacyjna

nr np Bosch-owskiej - 0 258 006 171,

a oryginału - 24 403 128; 8 55 355; 91 021 621; 91 93 148; 92 02 621

Za katalizatorem czyli ta dalsza od silnika - sonda diagnostyczna

nr np Bosch-owskiej - 0 258 006 172,

a oryginału - 8 55 351; 91 29 885; 91 29 954; 91 92 922

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

a czy Bosch'owska 258 006 172 (diagnostyczna) będzie pasowała do Astry H, 2006r., Z16XEP, 105KM Twinport?

Ja dziś kupiłem 258 006 171 i właśnie się zorientowałem, że to chyba regulacyjna, a ja potrzebuję tę za katalizatorem.

 

Przy okazji zapytam, czy dłuższa (ok. pół roku) jazda z walniętą sondą diagnostyczną może mieć negatywny wpływ na katalizator?

 

Ps. Może jeszcze dodam, że metodą gaz+hamulec mam dwa kody ECN: 013604 oraz 013607 - zatem chyba dobrze kombinuję, że chodzi o sondę diagnostyczną? Tym bardziej, że 2 lata temu wsadziłem tam jakiś zamiennik niewiadomego pochodzenia...

Edytowane przez luko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności