Skocz do zawartości

Bardzo duży pobór prądu Zafira 2.0 DTL


Gość yaro71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Zafirkę 2.o DTL 2002 rok

Wczoraj pojawił się pierwszy problem.Samochód po dwóch dniach postoju nie odpalił, aku wyładowany.Sprawdziłem pobór prądu o zgrozo ponad 3 A .Wcześniej mechanik sprawdzał świece i nie wiem czy to mogło być przyczyną.Jak sprawdzałem pobór prądu chwilowo nawet miało wartość 5 A i spada do 3 A .Jutro jadę do elektryka oczywiście jak podładuje akumulator.Czy ktoś miał taki problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
yaro71,a jak mierzyłeś na postoju czy podczas odpalania może być gdzieś jakieś małe zwarcie lub źle podłączone radio ewentualnie zwarcie na zapalniczce samochodowej jeśli taki pobór jest na postoju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas postoju wyłączone wszystkie odbiorniki, zamknięte auto, zapalniczka wyciągnięta.Akumulator tak rozładowany że nawet centralny nie działał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
yaro71, wygląda na to ze może mieć zwarcie a odłączałeś radio do badania??wymontuj aku , naładuj i wtedy szukaj przyczyny,z rozrusznikiem nie było problemów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio oplowskie wyłączone,rozrusznik działał bez problemów.Wcześniej wizyta u mechanika który wpinał go do komputera i wykręcał świece żarowe.Dziwne jest to że prąd początkowo wynosił 7 A i spada do 3 A.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miernik masz, to go wepnij i wyjmuj po kolei bezpieczniki jednocześnie zwracając uwagę czy i gdzie jest zmiana w jego wskazaniach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To faktycznie jest morderstwo dla akumulatora. 3A to praktycznie przy tych akumulatorach jakie są w zafirkach po 15 godzinach (przy założeniu że miałeś prawie naładowanego na fula) akumulator jest pusty. Wiem że matematyka mówi trochę inaczej, bo 15*3=45 Ah, czyli około 60 % energii zgromadzonej w akumulatorze, ale praktyka jest trochę inna.

No dobra ale do rzeczy.

Faktycznie tak jak piszą poprzednicy najlepszym wyjściem jest wyciąganie po po kolei bezpieczników-po to aby zobaczyć w którym obwodzie jest taki duży pobór.

Jednak przy tą operację proponuję przeczytać

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27087&highlight=pob%F3r+pr%B1du

Ja miałem też problem ze zbyt dużym poborem prądu, ale u mnie to było 0,4 A.

Okazało się, że w moim przypadku był za to odpowiedzialny przekaźnik sterujący zasilaniem gniazda zapalniczki w bagażniku. Ten przekaźnik jest za skrzynką z bezpiecznikami, trzeba ją wyciągnąć aby do niego się dostać.

Tutaj masz oznaczenie bezpieczników w skrzynce:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fddd555d1086953b.html

natomiast w tym temacie też coś możesz znaleźć:

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27624&highlight=pob%F3r+pr%B1du

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności