Skocz do zawartości
Gość Anonymous

jakie alu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mam omege 2,5 v6 auto elite

chcialem ja troszke odswiezyc i zalozyc nowe amortyzatory ze sprezynami

obnizajac ja o 2 do 3,5 cm

i niewiem jakie alumy sie zmieszcza

chcialbym o jakies rady

osobiscie mysle o 18' 7,5' z oponami 235/35 z przodu i 8' z oponami 245/35 z tylu

widzialem omege z 20' ale niewiem jak sie to sprawoje w codziennej jezdzie

 

mam tez pytanie w sprawie silnika ... co mozna zrobic aby troche podniesc moc i moment obrotowy

 

z gory dzieki


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michal.kalitA,

masz omege

a pytasz w dziale astry

po cos sa podzialy do jasnej ciasnej

 

chcesz mocy wsadz 3,0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcesz mocy wsadz 3,0

to i tak może nie wystarczyć ;-) niektórym 5.0 może byćz a mało http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif

W sumie SWAP na większą jednostkę nie zawsze może przynieść efekty, bo co z tego że silnik mamy mocniejszy skoro jest większy co podnosi wagę samochodu i stosunek waga/moc może pozostać niezmienny :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to widze ze nie masz pojecia o tych silnikach

gabaryty i waga sa te same

skok cylindra jest wiekszy

przez co ma wieksza pojemnosc

a przyrost ze 170 na 210 to juz sporo

i nie osiagniesz go tanim kosztem w silniku 2,5

zmienisz walki na te od 3 litrowki

do tego podstawa dolotu od 3 litrowki

zmiana oprogramowania i moze dobijesz do 190

a koszt zakupu 3 litrow po sprzedniu 2.5 bedzie niewielki

i wiem co mowie bo juz ten temat rozgryzalem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

a teraz wlasnie mi padl 2,5 i szykuje sie na wsadzenie 3 litrow

albo silnika 195 konnego z wersji GSI

(dostepnej tylko w UK ) odpowiednika vectry i500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gawlak, nie mowie że zawsze tak musi być... ale są znane przykłady takiego zachowania, np. BMW 850i (silnik M70, 4988ccm) vs. BMW 840Ci (silnikM62, 4398ccm).

Jeśli interesują cię dokładniejsze informacje na temat BMW serii 8 to znajdziesz je tutaj (strona w języku angielskim bądź niemieckim).

Co do twojego SWAP-a z 2,5 na 3,0 zdążyłem już przeczytać info w tej sprawie w innym temacie i życzę powodzenia w modyfikacjach :)

No i oczywiście sprawozdanie jak się autko spisuje mile widziane http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gawlak, podałem to jako przykład tego że nie zawsze podmiana silnika na większy daje oczekiwane efekty http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif a że to jest forum Opla to ja dobrze wiem bo gdyby było to forum np. VW to bym raczej tu nie zawitał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehehe spoko

juz przynajmniej wiesz jak to wyglada w oplu :)

Codziennie dowiadujemy się nowych rzeczy ;-) a tak nawiasem mówiąc Twój post na temat modyfikacji silnika 2,5 zmobilizował mnie do poszukania info na temat silników stosowanych w Oplach (strasznie tego dużo ;-)) więc trzeba poszperać trochę w internecie... w końcu google wiedzą wszystko http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Zobaczymy ile dam radę na raz informacji przyswoić


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rekord jaki znam osobiscie (a nie z neta)

z silnika V6 opla to 327 koni

uzyskane z 3 litrow z kompresorem

niestety auto juz zostalo sprzedane na czesci

w przednim napedzie mial problemy z trakcja i to spore :)

 

wiec mozliwosci jest sporo

tylko portfel wypchany potrzebny http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/evil.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna ale to juz wyzsza jazda

tew silniki sa na CANie

i dogranie instalacji graniczy z cudem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ET jest wazne

do omegi wchodza naprawde szerokie kapcie

nawet 9 i 10 calowki z tylu z oponami 245 - 255

na przod raczej 8 albo 8,5 cala max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gawlak, te 10 calowe felgi to już nie kapcie a takie mniejsze walce :wesoly: ja do swojej astry założyłem 16/J6/ET39 i niewiele miejsca zostało a tu aż 10 cali... ciekawe jak auto będzie się zachowywało na takich felgach :wino:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wez pod uwage ze oma ma naped na tyl

a nie na przod jak astra

 

na 10 calowkach i kapciach 245/255

bedzie na bank plywac w koleinach

albo wyglad albo wygoda

Ty musisz zdecydowac :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to że Omega ma napęd na tył wiem bardzo dobrze :wino:

ja wybierając 16-calowe felgi zdecydowałem się na kompromis pomiędzy wyglądem a komfortem jazdy... widziałem Astrę na 18 calach i prezentowała się ekstra ale jak dla mnie to już o dużo za dużo :wino:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie mogles 17 wstawiac i kapcie 225/45/17

ja mam u siebie 215/45/17 i po polsce da sie smigac :wino:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie mogles 17 wstawiac i kapcie 225/45/17...

Biorąc pod uwagę że mojego astrolota napędza silnik 1,6 8v 52kW to oponki 225 byłyby zdecydowanie za szerokie, nie mam zamiaru ruszać spod świateł na zielonym i zjeżdżać z krzyrzówki na czerwonym :wino: a coś takiego byłoby całkiem prawdopodobne przy takiej szerokości opon :wino:

Już niedługo będą oponki 195/45/R16, najprawdopodobniej Uniroyal Rainsport 2 :wino:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki myslalem ze piszesz o omedze

w Twojej asterce to by byla tragedia z 225 ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.