Skocz do zawartości

Płyn do chłodnicy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Zadam być może banalne pytanie ale się po prostu na tym nie znam - jaki poziom powinien być w pojemniku na płyn do chłodnicy (pomarańczowy kolor).

Jest jakaś norma w zależności od silnika ?

 

poprawiłem literówkę/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojtek_K

Na zbiorniku masz dwie kreski oznaczone: "min" i "max"(są wytłoczone na ściance). Poziom płynu na ZIMNYM silniku powinien znajdować się pomiędzy nimi. Możesz też mieć jedną kreskę z napisem "Kalt". Wtedy poziom płynu na ZIMNYM silniku powinien trochę przewyższać tą kreskę(dane z instrukcji od opla).

Na rozgrzanym silniku poziom płynu może przekraczać poziom maksymalny(z powodu rozszerzalności cieplnej cieczy), więc mierz tylko na zimnym. Pamiętaj że płyn jest higroskopijny(lekko żrący) więc uwaga przy dolewaniu :beer: .

 

I generalna zasada mówi: "Lepiej za mało niż za dużo". Wlewaj płyn powoli, żeby nie przedobrzyć i nie mieszaj różnych typów płynów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że płyn jest higroskopijny(lekko żrący) więc uwaga przy dolewaniu

Trzeba uważać bo jest higroskopijny???

A co higroskopijność ma do uważania przy dolewaniu?

Higroskopijność oznacza wysoką zdolność substancji do pochłaniania wilgoci z otoczenia.

Cos nie wydaje mi sie aby płyn do chodnicy charakteryzował sie wysoką higroskopijnością.

Chyba pomyliłeś płyn chłodzący z hamulcowym który rzeczywiscie charakteryzuje sie wysoką higroskopijnością.

A co do poziomu tego płynu to ja od zawsze mam na połowie zbiorniczka przy zimnym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To kolejne lamerskie pytanie - skąd mam wiedzieć jakie typu mam płyn - czy sugerować się tylko kolorem ? - bo jak nie wolno mieszac to pasowało by wiedziec - wiem jaki ma kolor ale rzeczywiscie mam to na dnie wiec jaki płyn kupić aby nie było jakis problemów

/?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz duzy ubytek to moim zdanie lepiej wymienić cały płyn tym bardzej ze chłodziwo tez sie starzeje i trzeba regularnie wymieniać bo traci swoje właściwości.

Koszt niewielki bo za np petrygo zapłacisz 30 złotych za 5 litrów.

Ja mam taki od 1,5 roku.

Musi być do chłodnic aluminiowych.

Jesli zdecydujesz sie wymienic cały płyn to uzyj wyszukiwarki.

Było bardzo dokładnie opisane jak to zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafaln1, podał dokładnie co należy zrobić.

lukovic, pytanie się czy czy dolanie płynu w

innym kolorze nie niesie z sobą problemów jest

pytaniem z którym należałoby się zwrócić do wróżki.

Lepiej wyminic cały płyn w układzie niż żałować że

się tego nie zrobiło w przypadku awarii silnika z tego powodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

pytanie się czy czy dolanie płynu w

innym kolorze

Farbujesz włosy?

Dobrze trafiłaś. Wszytsko co powinnaś wiedzieć o farbach

www.handsomemen.pl

nie niesie z sobą problemów jest

pytaniem z którym należałoby się zwrócić do wróżki.

Lepiej wyminic cały płyn w układzie niż żałować że

się tego nie zrobiło w przypadku awarii silnika z tego powodu.

ktoś mi ostatnio mówił, że ponoć są na rynku dostępne płyny całkowicie uniwersalne i mieszalne ( nie ważne jaki jest rodzaj glikolu-baza),a kolor nie ma wtedy znaczenia. Osobiście z takim uniwersalnym płynem się jeszcze nie spotkałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi mechanik powiedział że kolor nie jest ostotny, do zbiornika w którym miałem troche poniżej poziomu Kalt, z płynem zielonym, jakiego używał poprzedni właściciel, dolałem borygo czerwony, działa bez problemów

 

@ rafaln , mógłbyś wspomóc w znalezieniu tego wątku o wymianie całego płynu w układzie chłodzenia? jak próbowałem szukac pod hasłami "wymiana płynu chłodnicy" to znajduje sporo wyników i raczej nic nie pasuje, zaoszczędził byś nam sporo czasu podając jakieś bliższe namiary lub link

 

edit: a dobra, korzystajac z google z opcja site:forum.opel24.com znalazlem ze mozna spuscic stary plyn odkrecajac najnizej polozony waz do chlodnicy, jak opisano np tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=22749

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności