Gość Anonymous Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam wszystkich. kilka miesiecy temu kupilem Cali 2.0 16V 150KM ale byla w oplakanym stanie,elektryka pada,silnik zamulony-choc i tak calkiem niezle sie jeszcze zbiera,popękane progi... Wczoraj kupilem Vectre-ale tylko jako auto zastepcze gdy bede grzebal w Cali. Mam zamiar włozyc w nią(Cali) duzo pracy zeby dobrze wygladala. I teraz pytanie do was-ktos kiedys robil takie coś? Mianowicie-chce ją rozebrać ''do ostatniej śrubki'' wszystko wyczyscić,wymienic co bedzie trzeba,i złożyć spowrotem. mam tu włozony gaz i to mnie troche martwi,bo musze rozlozyc silnik,i nie wiem czy czegos nie zrypie... Prosze o wskazówki i wasze opinie... Dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Witam, jeśli chodzi o gaz powinno go się dać zakręcić przy butli powinien tam być taki zaworek zakręcasz go zapasz auto włączasz na gaz,gaz się w tedy wypali z rurki reduktora i silnika po czym auto zgaśnie i w tedy możesz bezpiecznie rozkręcać silnik i reduktor.Myśle że nic nie zrypiesz jak zakręcisz ten zaworek.Miałem do czynienia z cali 2,0Turbo chodziło o remont silnika.Myśle że to duży koszt ale jeśli lubisz ten samochód to na pewno nie będziesz żałował pieniędzy włożonych w ten samochód.Życze powodzenia w remoncie cali.pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 No własnie nie wiem ktory to zaworek-mam bute w miejscu kola zapasowego. postaram sie na dniach wkleić zdjęcie to moze bedzie latwiej to znalezc...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Może jest tam elektrozawór i wystarczy jak ściągniesz z niego kabel, wtedy odpal silnik i jak po jakimś czasie zgaśnie tzn ze wszystko się wypaliło i nie dopływa już gaz. Jeżeli chcesz zrobić kapitalkę to lepiej pozbądź sie gazu, bo szkoda silnika. Sam mam gaz i jestem jego zwolennikiem, ale c20xe nie chodzą dobrze na gazie, podobno wypalają się zawory. Chociaż osobiscie nie miałem do czynienia z tym silnikiem i tak tylko slyszałem, więc może dowiedz się dokładniej od kogoś bardziej kompetentnego.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 No wlasnie nie chodzi zbyt dobrze na gazie-ale jak sie go pozbede to nie wyrobie na benzyne-pozatym dojezdzam do pracy ponad 50km dziennie w jedna strone(teraz vectra 1.6 benz.) ale chce zrobic swoja Cali. od wczoraj sie za nia wzielem-sciągnołem chłodnice i wszystkie węże od niej(ucieka mi olej do chłodnicy i mi ją paskudzi) a dzis zabralem sie za silnik. odkrecilem glowice-musze uszczelke wymienic-nie wiem czy wyciagac caly silnik bo to jednak jest troche pracy. Jak myslicie-powinienem go wyciagnac czy tylko powymieniac co sie da bez wyciagania go?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja zostawiłem w komorze silnika sam blok.Oprócz tego zdjęte było dosłownie wszystko.Myśle że to najlepszy sposób bo z wyciąganiem silnika całego jest trochę roboty.Co do gazu to cali raczej z gazem sie nie polubi, bo lubi pić Pb i to sporo.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 bo jak na razie to sciagnalem sama pokrywe-to co tam trzeba wyciągnac,tłoki też? w sumie przydaloby sie to wszystko przeczyscic... troche sie obawiam jesli chodzi o paski-klinowy i zebaty-bo z tego co czytalem to trzeba to pózniej odpowiednio ustawic,a pasek klinowy raz sciągnięty trzeba wymienic,prawda? Thx   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Widzę że nie masz pojęcia o silnikach. Generalnie remont to nie jest łatwa sprawa. Potrzebujesz narzędzia (poza śrubokrętem, kombinerkami i kluczami) potrzeba klucz dynamometryczny, blokady kół rozrządu itd itp... Zajmij się może blacharką, a silnik zostaw w spokoju.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 mam raczej wiecej teorii niz praktyki,ale jak to mowia-od czegos trzeba zaczac   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 27 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2009 Stiven, ale zadając takie pytania znaczy że i w teorii nie jesteś bardzo obeznany. A coś takiego jak remont czy wymiana poszczególnych bebechów w silniku wymaga takiego obeznania i przynajmniej odrobinę praktyki. Jeśli silnik chodzi prawidłowo, nic w nim nie tłucze to możesz sobie odpuścić rozbieranie. Ewentualnie możesz usunąć drobne wycieki pokrywy lub miski - jeśli istnieją. Pomyśl o wymianie rozrządu, ale lepiej aby to już zrobił ktoś z doświadczeniem. i tak jak powiedział GrzECHO, zajmij się skorupą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.