Skocz do zawartości

remont kapitalny


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

:wesoly: Witam wszystkich. kilka miesiecy temu kupilem Cali 2.0 16V 150KM ale byla w oplakanym stanie,elektryka pada,silnik zamulony-choc i tak calkiem niezle sie jeszcze zbiera,popękane progi...

Wczoraj kupilem Vectre-ale tylko jako auto zastepcze gdy bede grzebal w Cali. Mam zamiar włozyc w nią(Cali) duzo pracy zeby dobrze wygladala.

I teraz pytanie do was-ktos kiedys robil takie coś? Mianowicie-chce ją rozebrać ''do ostatniej śrubki'' wszystko wyczyscić,wymienic co bedzie trzeba,i złożyć spowrotem.

mam tu włozony gaz i to mnie troche martwi,bo musze rozlozyc silnik,i nie wiem czy czegos nie zrypie...

Prosze o wskazówki i wasze opinie...

Dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam, jeśli chodzi o gaz powinno go się dać zakręcić przy butli powinien tam być taki zaworek zakręcasz go zapasz auto włączasz na gaz,gaz się w tedy wypali z rurki reduktora i silnika po czym auto zgaśnie i w tedy możesz bezpiecznie rozkręcać silnik i reduktor.Myśle że nic nie zrypiesz jak zakręcisz ten zaworek.Miałem do czynienia z cali 2,0Turbo chodziło o remont silnika.Myśle że to duży koszt ale jeśli lubisz ten samochód to na pewno nie będziesz żałował pieniędzy włożonych w ten samochód.Życze powodzenia w remoncie cali.pozdro :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No własnie nie wiem ktory to zaworek-mam bute w miejscu kola zapasowego. postaram sie na dniach wkleić zdjęcie to moze bedzie latwiej to znalezc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość challenger

Może jest tam elektrozawór i wystarczy jak ściągniesz z niego kabel, wtedy odpal silnik i jak po jakimś czasie zgaśnie tzn ze wszystko się wypaliło i nie dopływa już gaz. Jeżeli chcesz zrobić kapitalkę to lepiej pozbądź sie gazu, bo szkoda silnika. Sam mam gaz i jestem jego zwolennikiem, ale c20xe nie chodzą dobrze na gazie, podobno wypalają się zawory. Chociaż osobiscie nie miałem do czynienia z tym silnikiem i tak tylko slyszałem, więc może dowiedz się dokładniej od kogoś bardziej kompetentnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No wlasnie nie chodzi zbyt dobrze na gazie-ale jak sie go pozbede to nie wyrobie na benzyne-pozatym dojezdzam do pracy ponad 50km dziennie w jedna strone(teraz vectra 1.6 benz.) ale chce zrobic swoja Cali. od wczoraj sie za nia wzielem-sciągnołem chłodnice i wszystkie węże od niej(ucieka mi olej do chłodnicy i mi ją paskudzi) a dzis zabralem sie za silnik. odkrecilem glowice-musze uszczelke wymienic-nie wiem czy wyciagac caly silnik bo to jednak jest troche pracy. Jak myslicie-powinienem go wyciagnac czy tylko powymieniac co sie da bez wyciagania go?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja zostawiłem w komorze silnika sam blok.Oprócz tego zdjęte było dosłownie wszystko.Myśle że to najlepszy sposób bo z wyciąganiem silnika całego jest trochę roboty.Co do gazu to cali raczej z gazem sie nie polubi, bo lubi pić Pb i to sporo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

bo jak na razie to sciagnalem sama pokrywe-to co tam trzeba wyciągnac,tłoki też? w sumie przydaloby sie to wszystko przeczyscic... troche sie obawiam jesli chodzi o paski-klinowy i zebaty-bo z tego co czytalem to trzeba to pózniej odpowiednio ustawic,a pasek klinowy raz sciągnięty trzeba wymienic,prawda?

Thx :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie masz pojęcia o silnikach. Generalnie remont to nie jest łatwa sprawa. Potrzebujesz narzędzia (poza śrubokrętem, kombinerkami i kluczami) potrzeba klucz dynamometryczny, blokady kół rozrządu itd itp...

Zajmij się może blacharką, a silnik zostaw w spokoju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stiven, ale zadając takie pytania znaczy że i w teorii nie jesteś bardzo obeznany.

A coś takiego jak remont czy wymiana poszczególnych bebechów w silniku wymaga takiego obeznania i przynajmniej odrobinę praktyki.

Jeśli silnik chodzi prawidłowo, nic w nim nie tłucze to możesz sobie odpuścić rozbieranie.

Ewentualnie możesz usunąć drobne wycieki pokrywy lub miski - jeśli istnieją.

Pomyśl o wymianie rozrządu, ale lepiej aby to już zrobił ktoś z doświadczeniem.

i tak jak powiedział GrzECHO, zajmij się skorupą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności