Skocz do zawartości

Corsa 1.7 DTI Problem z obrotami silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam problem polega na tym że jak jadę i nagle staje na skrzyżowaniu lub podczas jazdy wrzucę na luz obroty silnika są na 1100 i po długim czasie spadają na 900 ale tylko jak zatrzymam auto podczas jazdy na luzie nie. Jaka może być przyczyna .

 

 

Proszę w tytułach również nie korzystać z Caps Lock'a/Niedźwiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do postu kolegi u mnie jest podobnie jak dojezdzam do skrzyżowania z wciśniętym sprzęgłem bez dotykania pedału gazu to obroty są ok 1000-1100 dopiero ok 1-2 sek po zatrzymaniu spadają do 800-900.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-191492
Udostępnij na innych stronach

Ten problem jest dość często spotykany w silnikach Y1,7dti.

Był już opisywany: http://forum.opel24.com/astra-ii-17-td-skaczace-obroty-vt11705.htm

Ja radzę sobie w taki sposób, że staram się dojeżdżać

na biegach do skrzyżowań aż do momentu aż prawie silnik gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-191473
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do postu kolegi u mnie jest podobnie jak dojezdzam do skrzyżowania z wciśniętym sprzęgłem bez dotykania pedału gazu to obroty są ok 1000-1100 dopiero ok 1-2 sek po zatrzymaniu spadają do 800-900.

To jest normalne w tych silnikach, nie pakujcie kasy w czujniki położenia wału bo nic to nie da. Jak będzie walnięty czujnik poł.wału to zaświeci sie check i auto będzie się zachowywało znaczniej gorzej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-191045
Udostępnij na innych stronach

Gość tomus517

Witam podaje garść wiadomości na temat silnika i jego właściwości

SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory umieszczonej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika Y17DT

Średnica cylindra 79 mm

Skok tłoka 86 mm

Pojemność skokowa 1686 cm3

Stopień sprężania 18,4

Ciśnienie sprężania 2,6...3 MPa

Moc maksymalna 55 kW (75 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min

Moment maksymalny 165 Nm

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3000 obr/min

 

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, wałek rozrządu zaworów ssących napędzany paskiem zębatym od wału korbowego, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny, wałek rozrządu zaworów wydechowych napędzany przekładnią zębatą od koła zębatego umieszczonego na wałku rozrządu zaworów ssących

Luz roboczy zaworów (na zimno)

 zawory ssące 0,4  0,05 mm

 zawory wydechowe 0,4  0,05 mm

Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów ssących, pompy wtryskowej i pompy oleju

 szerokość 25,4 mm

 liczba zębów 131

 podziałka 9,525 mm

 regulacja naciągu / półautomatyczna za pomocą sprężyny napinacza

 wymiana / co 150 000 km lub co 10 lat

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem

Pompa cieczy chłodzącej / zamocowana do kadłuba, napędzana paskiem wieloklinowym, napinacz mechaniczny automatyczny

 wydatek (przy 5200 obr/min) 157 dm3/min

Termostat / typu by-pass

 temperatura początku otwarcia 92C

Wentylator / elektryczny, sterowany termowyłącznikiem

Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika

wyrównawczego 140...150 kPa

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju

Pompa oleju / wirnikowa, napędzana paskiem zębatym napędu rozrządu

Ciśnienie oleju (w temperaturze 80C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,127 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux

 

Układ zasilania / wtryskowy, o wtrysku bezpośrednim, z doładowaniem turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego i recyrkulacją spalin, sterowany elektronicznie (układ Isuzu-Delphi EDC V5), zawierający:

 zbiornik paliwa,

 filtr paliwa,

 filtr powietrza,

 turbosprężarkę,

 pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej, z elektronicznym modułem sterowania

pompy,

 wtryskiwacze,

 chłodnicę powietrza doładowanego.

Filtr paliwa / wymienny, umieszczony w przedziale silnika, odwadnianie co 15 000 km lub co roku, wymiana co 30 000 km

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, wymiana co 30 000 km

Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika

 typ / Nippon Denso V5

Kolejność wtrysku 1342

(cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)

:roll::drunk:Prędkość obrotowa biegu jałowego 825...875 obr/min

Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5120  60 obr/min

Moduł sterowania / umieszczony na pompie wtryskowej, o złączu 26-stykowym

Wtryskiwacze / wielootworowe, o wtrysku dwustopniowym, Lucas

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza

 1. stopień 17,5 MPa

 2. stopień 33,5 MPa

Turbosprężarka / zamocowana do kolektora wydechowego

Ciśnienie doładowania 70 kPa

Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze

 

Układ sterowania silnika / elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5, zawierający:

 elektroniczne urządzenie sterujące silnika,

 przepływomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza zasilającego,

 czujnik położenia i prędkości obrotowej wałka pompy wtryskowej,

 elektrozawór regulacji wydatku paliwa pompy wtryskowej,

 elektrozawór regulacji wyprzedzenia wtrysku,

 czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

 czujnik temperatury oleju,

 czujnik położenia pedału przyspieszenia,

 czujnik położenia pedału hamulca,

 czujnik położenia pedału sprzęgła,

 czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,

 czujnik ciśnienia doładowania,

 czujnik ciśnienia atmosferycznego,

 trzy elektrozawory pneumatycznego sterowania ciśnienia doładowania, przepustnic zawirowania powietrza zasilającego i recyrkulacji spalin,

 zawór recyrkulacji spalin,

 świece żarowe,

 zespół sterowania świec żarowych,

 stycznik klimatyzacji.

Elektroniczne urządzenie sterujące silnika / mikroprocesorowe, o dwóch złączach 64-stykowych, umieszczone w środkowej części z tyłu przedziału silnika, sterujące wtryskiem paliwa, zawirowaniem powietrza zasilającego, ciśnieniem doładowania, podgrzewaniem wstępnym silnika, podgrzewaniem paliwa, recyrkulacją spalin i funkcjami pomocniczymi, z możliwością samodiagnozowania

Przepływomierz powietrza / masowy, z termoanemometrem warstwowym, umieszczony na króćcu wyjściowym filtru powietrza, po prawej stronie przedziału silnika

Czujnik temperatury powietrza zasilającego / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przepływomierzu powietrza

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wałka pompy wtryskowej / umieszczony w pompie wtryskowej, niedemontowalny

Elektrozawór regulacji wydatku paliwa pompy wtryskowej / umieszczony na głowicy pompy wtryskowej, niedemontowalny

Elektrozawór regulacji wyprzedzenia wtrysku / umieszczony z boku pompy wtryskowej, niedemontowalny

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w obudowie termostatu

 napięcie zasilania 5 V

Czujnik temperatury oleju / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w misce olejowej

 napięcie zasilania 5 V

Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, umieszczony wewnątrz nadwozia przy pedale przyspieszenia

Czujnik położenia pedału hamulca / zintegrowany z włącznikiem świateł hamowania (część czujnika podwójnego), umieszczony przy pedale hamulca

Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przy pedale sprzęgła

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, wkręcony w kadłub i współpracujący z tarczą nadajnika impulsów umieszczonego na wale korbowym przed kołem zamachowym

Czujnik ciśnienia doładowania / piezorezystancyjny, umieszczony na kolektorze ssącym pod elektrozaworem recyrkulacji spalin

Czujnik ciśnienia atmosferycznego / umieszczony z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym

Elektrozawory pneumatycznego sterowania / trzy, służące do sterowania ciśnienia doładowania, przepustnic zawirowania zasysanego powietrza i recyrkulacji spalin

Zawór recyrkulacji spalin / zamocowany na górnej części kolektora ssącego, zawierający siłownik podciśnieniowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika za pośrednictwem elektrozaworu

Świece żarowe / ołówkowe, NGK CZ 22

Zespół sterowania świec żarowych / o złączu 9-stykowym

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-190983
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności