Gość Anonymous Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam problem polega na tym że jak jadę i nagle staje na skrzyżowaniu lub podczas jazdy wrzucę na luz obroty silnika są na 1100 i po długim czasie spadają na 900 ale tylko jak zatrzymam auto podczas jazdy na luzie nie. Jaka może być przyczyna . Proszę w tytułach również nie korzystać z Caps Lock'a/Niedźwiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav89 Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Przyłączam się do postu kolegi u mnie jest podobnie jak dojezdzam do skrzyżowania z wciśniętym sprzęgłem bez dotykania pedału gazu to obroty są ok 1000-1100 dopiero ok 1-2 sek po zatrzymaniu spadają do 800-900.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-191492 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Ten problem jest dość często spotykany w silnikach Y1,7dti. Był już opisywany: http://forum.opel24.com/astra-ii-17-td-skaczace-obroty-vt11705.htm Ja radzę sobie w taki sposób, że staram się dojeżdżać na biegach do skrzyżowań aż do momentu aż prawie silnik gaśnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-191473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomus517 Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 witam wszystkich, obroty w granicach 900 są normalnymi obrotami na biegu jałowym dla silnika 1,7 DTI   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-191241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Przyłączam się do postu kolegi u mnie jest podobnie jak dojezdzam do skrzyżowania z wciśniętym sprzęgłem bez dotykania pedału gazu to obroty są ok 1000-1100 dopiero ok 1-2 sek po zatrzymaniu spadają do 800-900. To jest normalne w tych silnikach, nie pakujcie kasy w czujniki położenia wału bo nic to nie da. Jak będzie walnięty czujnik poł.wału to zaświeci sie check i auto będzie się zachowywało znaczniej gorzej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-191045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomus517 Opublikowano 26 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam podaje garść wiadomości na temat silnika i jego właściwości SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory umieszczonej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika Y17DT Średnica cylindra 79 mm Skok tłoka 86 mm Pojemność skokowa 1686 cm3 Stopień sprężania 18,4 Ciśnienie sprężania 2,6...3 MPa Moc maksymalna 55 kW (75 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min Moment maksymalny 165 Nm Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3000 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, wałek rozrządu zaworów ssących napędzany paskiem zębatym od wału korbowego, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny, wałek rozrządu zaworów wydechowych napędzany przekładnią zębatą od koła zębatego umieszczonego na wałku rozrządu zaworów ssących Luz roboczy zaworów (na zimno) zawory ssące 0,4 0,05 mm zawory wydechowe 0,4 0,05 mm Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów ssących, pompy wtryskowej i pompy oleju szerokość 25,4 mm liczba zębów 131 podziałka 9,525 mm regulacja naciągu / półautomatyczna za pomocą sprężyny napinacza wymiana / co 150 000 km lub co 10 lat Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem Pompa cieczy chłodzącej / zamocowana do kadłuba, napędzana paskiem wieloklinowym, napinacz mechaniczny automatyczny wydatek (przy 5200 obr/min) 157 dm3/min Termostat / typu by-pass temperatura początku otwarcia 92C Wentylator / elektryczny, sterowany termowyłącznikiem Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140...150 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju Pompa oleju / wirnikowa, napędzana paskiem zębatym napędu rozrządu Ciśnienie oleju (w temperaturze 80C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,127 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux Układ zasilania / wtryskowy, o wtrysku bezpośrednim, z doładowaniem turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego i recyrkulacją spalin, sterowany elektronicznie (układ Isuzu-Delphi EDC V5), zawierający: zbiornik paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza, turbosprężarkę, pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej, z elektronicznym modułem sterowania pompy, wtryskiwacze, chłodnicę powietrza doładowanego. Filtr paliwa / wymienny, umieszczony w przedziale silnika, odwadnianie co 15 000 km lub co roku, wymiana co 30 000 km Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, wymiana co 30 000 km Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika typ / Nippon Denso V5 Kolejność wtrysku 1342 (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) Prędkość obrotowa biegu jałowego 825...875 obr/min Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5120 60 obr/min Moduł sterowania / umieszczony na pompie wtryskowej, o złączu 26-stykowym Wtryskiwacze / wielootworowe, o wtrysku dwustopniowym, Lucas Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 1. stopień 17,5 MPa 2. stopień 33,5 MPa Turbosprężarka / zamocowana do kolektora wydechowego Ciśnienie doładowania 70 kPa Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze Układ sterowania silnika / elektroniczny, Isuzu-Delphi EDC V5, zawierający: elektroniczne urządzenie sterujące silnika, przepływomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza zasilającego, czujnik położenia i prędkości obrotowej wałka pompy wtryskowej, elektrozawór regulacji wydatku paliwa pompy wtryskowej, elektrozawór regulacji wyprzedzenia wtrysku, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik temperatury oleju, czujnik położenia pedału przyspieszenia, czujnik położenia pedału hamulca, czujnik położenia pedału sprzęgła, czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik ciśnienia atmosferycznego, trzy elektrozawory pneumatycznego sterowania ciśnienia doładowania, przepustnic zawirowania powietrza zasilającego i recyrkulacji spalin, zawór recyrkulacji spalin, świece żarowe, zespół sterowania świec żarowych, stycznik klimatyzacji. Elektroniczne urządzenie sterujące silnika / mikroprocesorowe, o dwóch złączach 64-stykowych, umieszczone w środkowej części z tyłu przedziału silnika, sterujące wtryskiem paliwa, zawirowaniem powietrza zasilającego, ciśnieniem doładowania, podgrzewaniem wstępnym silnika, podgrzewaniem paliwa, recyrkulacją spalin i funkcjami pomocniczymi, z możliwością samodiagnozowania Przepływomierz powietrza / masowy, z termoanemometrem warstwowym, umieszczony na króćcu wyjściowym filtru powietrza, po prawej stronie przedziału silnika Czujnik temperatury powietrza zasilającego / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przepływomierzu powietrza Czujnik położenia i prędkości obrotowej wałka pompy wtryskowej / umieszczony w pompie wtryskowej, niedemontowalny Elektrozawór regulacji wydatku paliwa pompy wtryskowej / umieszczony na głowicy pompy wtryskowej, niedemontowalny Elektrozawór regulacji wyprzedzenia wtrysku / umieszczony z boku pompy wtryskowej, niedemontowalny Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w obudowie termostatu napięcie zasilania 5 V Czujnik temperatury oleju / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w misce olejowej napięcie zasilania 5 V Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, umieszczony wewnątrz nadwozia przy pedale przyspieszenia Czujnik położenia pedału hamulca / zintegrowany z włącznikiem świateł hamowania (część czujnika podwójnego), umieszczony przy pedale hamulca Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przy pedale sprzęgła Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, wkręcony w kadłub i współpracujący z tarczą nadajnika impulsów umieszczonego na wale korbowym przed kołem zamachowym Czujnik ciśnienia doładowania / piezorezystancyjny, umieszczony na kolektorze ssącym pod elektrozaworem recyrkulacji spalin Czujnik ciśnienia atmosferycznego / umieszczony z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym Elektrozawory pneumatycznego sterowania / trzy, służące do sterowania ciśnienia doładowania, przepustnic zawirowania zasysanego powietrza i recyrkulacji spalin Zawór recyrkulacji spalin / zamocowany na górnej części kolektora ssącego, zawierający siłownik podciśnieniowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika za pośrednictwem elektrozaworu Świece żarowe / ołówkowe, NGK CZ 22 Zespół sterowania świec żarowych / o złączu 9-stykowym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18084-corsa-17-dti-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-190983 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.