Skocz do zawartości

zaworki od podciśnienia


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

hejka

mam pytanko co do zaworkow podciśnienia regulujące zawó egr i turbo - jakie musi byc dochodzące napiecie na cewce ?czy do zaworków jest przerywany sygnał z kompa czy stały :lol:

z góry dzięki za rade!:beer:!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?czy do zaworków jest przerywany sygnał z kompa czy stały

Jeszcze tego by brakowało aby był przerywany jest 12v.. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

 

Najczęstszym powodem 99% jest pęknięta membrana w nim.. A nie uszkodzenie cewki

 

Ale można to zdiagnozować samemu.Nic się tam nie uszkodzi itp. zabrać do mieszkania i popracować nad nim , przy okazji przeciągnąć przez niego strzykawka olej napędowy i może być OK.

 

-Odpinamy zawór i ustami zasysamy powietrze gdzie pisze VAC nie powinno być przejścia.

Jeżeli możemy zassać powietrze na VAC- zawór uszkodzony.

Można zassać powietrze na VAC- jak jest napięcie podane.

Na OUTcie powinniśmy zasysać powietrze z zewnątrz czyli z grzybka lub z trzeciego wyjścia na którym jest osłonka gumowa(zależy w jakim aucie)- bez napięcia

-Po podłączeniu baterii 9V do zaworu [bo taka można nabyć w każdej chwili] powinno być przejście pomiędzy VAC a OUT. Nie może zawór zasysać powietrza z zewnątrz. Zatykamy wiec OUT palcem , zaciągamy powietrze VAC i słyszymy czy zawór przepuszcza.

Wtyczkę elektryczną do zaworu która pomaga mi w podaniu napięcia na zawór można nabyć na szrocie z rozbitego sam.itp. jest bardzo pomocna..

 

Reasumując jest to przełącznik :beer:

 

Przykładasz sobie napięcie 12V do złącza elektrozaworu. Musisz usłyszeć kliknięcie. Bez przyłożonego napięcia elektrozawór nie będzie przepuszczał powietrza (dmuchaj w kruciec z napisem "VAC") po przyłożeniu napięcia elektrozawór się otworzy i będzie przepuszczał.

 

Rozbieranie elektrozaworu jest gdzieś w temacie :lol: Bo to jest przyczyna tych niedomagań niebieska membrana.. Z tym ze jest ich dwie !! można do czasu zakupu regenerować tą membranę specjalnym silikonem tworzącym powlokę elastyczną http://img100.imageshack.us/img100/9872/obraz1.gif Wszystko na temat elektrozaworu http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

:lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wielkie dzieki "brzoza" 8)

browar sie należy

a z tym przerywanym sygnałem to sugerowałem sie terkotaniem zaworka ale po przeanalizowanie który przekaznik by był przerywany -właśnie żaden! postaram sie jutro zajrzeć do zośki bo w tej chwili mam ominięty zaworek podpiołem na krótko przez kolanko gómowe . jak coś znajde dam znać pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworek podpiołem na krótko przez kolanko gómowe .

Dobrze zrobiłeś:)! a terkotanie świadczy o jego dobrej kondycji .Pomierz podciśnienie Jak masz czym!! 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witaj

czym mogę zbadać podciśnienie tych zworków?możesz podać mi jakieś namiary na urządzenie badające podciśnienie?

rozebrałem popszedni zaworek , i nic nie znalazłem membranki całe, ale rdzeń troszke zabrudzony wyczyściłem-czy możesz podac mi jaki opór musi być na cewce ?

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym mogę zbadać podciśnienie tych zworków?możesz podać mi jakieś namiary na urządzenie badające podciśnienie?

Można wszystkie powymieniać a problem pozostaje! Tak wygląda recyrkulacja! a z nią spędzający sen z powiek P0400 ..Podstawa to podciśnienie wytwarzane przez pompę wacu.. mierzy sie to wakuometrem. Zaczynając od pompy WAC. .A kończąc na najdalszym urządzeniu sterującym jakim jest elektrozawór lub klapka sterująca klimatyzacją Prawidłowe podciśnienie nie morze spaść poniżej 0,6mbara.. A prawidłowe powinno sie utrzymywać w granicach 06-09mbara.. Jezeli wszystko jest OK ..To zaczynamy od Zaworu EGR. Czujnika doładowania , zaworu upustowego turbo, no i tych elektrozaworów itp..wakuometr musi byc o skali Od 0-1bara.. .Często zdarza się ze ktoś zakupił bo gdzieś zle poczytał .kupił o innej skali no i pisze do mnie ze nie pokazuje nic.. No jak ma pokazywać skoro ma od 1bar-5bar. a podciśnienie jest do 0,9mbara jak zaznaczyłem.. :) Nie musi to być jakiś wypas .samemu można coś dorobić założyć przewód itp. http://moto.allegro.pl/item566437909_vacuometr_wakuometr_0_do_1bar_nowy_do_pomiaru.html .ale jak juz ktoś chce mieć bez kombinacji - to ma :)http://moto.allegro.pl/item564453844_wakuometr_cisnienia_i_podcisnienia.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności