Gość Anonymous Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Serdecznie witam wszystkich forumowiczów.Opiszę moje boje z ciężko zapalającym silnikiem w mojej Zafirce.Codziennie rano bez względu na temperaturę przy pierwszym odpaleniu musiałem kilkakrotnie kręcić rozrusznikiem nim zaskoczyła, potem już paliła na tyknięcie. Zapoznałem się z wszystkimi usterkami opisywanymi na tym forum i stosowałem się do wskazówek forumowiczów a szczególnie kol, Brzoza.Otóż w pierwszej kolejności zacząłem od warsztatu gdzie wymienili mi wszystkie przelewy, ale to nie pomogło. Dzisiaj wkurzyłem się i postanowiłem, że ją odpowietrzę.Zastosowałem metodę Brzozy " na strzykawkę" i tu niespodzianka!!! Po podłączeniu strzykawki do trójnika /tego od którego przelew idzie do pompy/ próbowałem zaciągnąć paliwo, a tu kicha strzykawka nie może zaciągnąć paliwa /stacyjka załączona,zawór w pompie otwarty/ tworzy się podciśnienie.Próba ta trwała ok 10 minut cały czas próbując zaciągnąć strzykawką to cholerne paliwo. W końcu dałem spokój z tą strzykawką. Założyłem przezroczysty wężyk między trójnik , a pompę / na przelewie/ i odpaliłem auto. Przez około 3 minuty w wężyku nie było nic, po tym czasie powolutku zaczęła się pojawiać bardzo ciemna ciecz podejrzewam, że to olej z paliwem, ale było tego mało i z powietrzem. Przypuszczam, że przyczyna tkwi w nieszczelności tzw."trawersów". Zadzwoniłem do Szczecina do serwisu z pytaniem czy mają trawersy do mojego silnika/podałem typ. rocznik i wszystko co potrzeba/ okazuje się że goście nie kumają co to "trawersy" musiałem im tłumaczyć o które uszczelnienia mi chodzi, aż załapali. Sama robocizna w jednym serwisie ok.1500zł w drugim ok. 800zł. Komplet uszczelnień w jednym i drugim ok. 330 zł. Rezygnuję z usług tych serwisów, bo uważam, że są mało obeznani z tematem/nie kumali o co chodzi/ postanowiłem, ze poszukam innego warsztatu który to zrobi. Doradżcie mi gdzie kupić komplet uszczelnień, oczywiście oryginały wchodzą w rachubę. Czy użytkowanie samochodu /teraz ograniczam do 20 km dziennie/ nie spowoduje większej awarii. [/b]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Rezygnuję z usług tych serwisów, bo uważam, że są mało obeznani z tematem/nie kumali o co chodzi/ postanowiłem, ze poszukam innego warsztatu który to zrobi. Spróbuj tutaj będzie zapewne tańszy niż ASO, a słyszałem o nim pochlebne info.Grzesik Opel Serwis (nieautoryzowany oczywiście) Szczecin, Dembowskiego 10 (Niebuszewo) Tel/fax: 0914554433   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-191837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Szczecin, Dembowskiego 10 (Niebuszewo) Tel/fax: 0914554433. Dzięki za podpowiedż, ale poszukam warsztatu bliżej Choszczna. Pozdrawiam!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-191272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 A tak w ogóle to co to są te trawersy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-191167 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 A tak w ogóle to co to są te trawersy ?Trawersy to poprzeczne połączenia wtryskiwaczy. Trawers łączy przewód wtryskowy, który dochodzi do głowicy i łączy wtryskiwacz z pompą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-191158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2009 Jaki przewód wtryskowy dochodzi do głowicy?Czegoś tu nie mogę zrozumieć może jakieś fotki.Moja zafira też ciężko pali.Może to te trawersy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-191083 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Kolega wyżej podaje ceny od 800 do 1500 zł a napewno ktoś z Was juz to wymieniał... ile wtedy zapłacił?? A i jeszcze jedno .. trawersy na tym zdjęciu to element nr 1?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-188668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 WITAM. tydzień temu wymieniałem to w mojej Zosi koszta to 450zł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-188622 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witam wszystkich!!! Wymieniłem trawersy i Zafcia pali na dotyk. Było trochę gimnastyki z odpowietrzaniem / odpowietrzaliśmy gumową gruszką/, korzystałem z porad Brzozy / dzięki Ci dobry człowieku!!!/ i udało się. Koszt robocizny 200zł. Wykonano w warsztacie młodego mechanika, ale myślącego i słuchającego porad z naszego forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18110-zafira-a-silnik-x20dtl-trawersy/#findComment-187394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.