Skocz do zawartości

Przekladka silnika, juz czesciowo zrobiona


Gość Wrzosek

Rekomendowane odpowiedzi

witam. wlasnie zmienilem silnik w moim kadecie na silnik z innego kadetta.

 

nie bylo by w tym nic trudnego gdyby nie roznica w silnikach. poprzednio mialem 1.3 na gazniku Pierburg (niestety nie wiem ktory czy 60km czy 75km). kupilem rozbitka z silnikiem 1.3 (tak mi sie wydaje) ale na gazniku Varajet II.

 

silnik juz przelozylem. auto podaje zarowno gaz jak i paliwo ale mam problem z podlaczeniem tych wszystkich "przewodow" i "wezy"

 

poprzedni silnik bym sterowany komputerowo natomiast ten byl bardziej na podcisnienie (np cewka zaplonowa)

 

1. da sie zostawic komputer i podlaczyc ten silnik ktory przekladalem na komputerze tym z mojego starego 1.3?

 

2. z ukladem chlodzenia nie mam problemow natomiast nie moge dojsc jak podlaczyc werze idace od tego gaznika Varajet II... a pare ich tam jest...

 

3. cewke zostawic od starego 1.3 sterowanego komputerem czy wstawic ta od tego silnika z gaznikiem Varajet II?

 

4. oznaczenia tego silnika ktory wlasnie przelozylem to - GM 90090587... czy jest to 1.3 z innym gaznikiem czy jednak 90-konna wersja 1.6?

 

5. w moim kadecie mam powrot paliwa natomiast w rozbitku go nie bylo... jak to rozwiazac?

 

6. jeszcze jedno pytanie. jak sie ustawia zaplon w kadecie?

 

powiem tez ze kazde przydatne informacje beda mi bardzo pomocne :) nie tylko te na zadane przezemnie pytnia :) z gory dzieki :D

 

PS: jak by ktos mogl wstawic fotki tego silnika z gaznikiem Varajet II to bylbym wdzieczny...

 

poprawiłem/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4. oznaczenia tego silnika ktory wlasnie przelozylem to - GM 90090587... czy jest to 1.3 z innym gaznikiem czy jednak 90-konna wersja 1.6?

 

Jak dla mnie to co podałeś to nie jest numer silnika po którym można dojść jaka, pojemność i typ silnika.

Podaj numer silnika.

 

Co do reszty raczej nie mam pojęcia. Przekładkami do tej pory się nie zajmowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to bylo jedyne oznaczenie ktorego sie doszukalem na tym silniku... wiem ze powinno byc inne ale w tym wlasciwym miejscu byly wybite tylko te nr.

 

wstawie wieczorem fotke :) moze ona cos wyjasni :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełóż swój kolektor ssący razem z gaźnikiem i całą elektrykę zostaw ze swojego. Będzie to działać poprawnie.

Były też ale w kadettach D 1.3 na gaźniku Varajet II. Wg niektórych informacji miały ona 82KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlog poprzedniego wlasciciela jest to wlasnie 1.3. przegladalem na allegro ascony z silnikiem 1.6SH i roznia sie one chyba tylko tym ze moj nie ma takiej nadbudowki nad tak klawiatura. tyle co moglem zobaczyc to to ze kolektor ssacy jest chyba identyczny z moim.

moj poprzedni silnik to jest 1.3 NB...

kolektory ssace rowniez sie roznia wiec chyba zrobie tak jak piszesz i przeloze calosc (gaznik i kolektor) wtedy przynajmniej bede mial mniejsze klopoty zeby poskladac go do kupy :?

a jak z ta cewka zaplonowa? bo przelozylem ja z mojego starego 1.3NB i jak teraz ustawic ten zaplon :shock: da rade jakos domowymi sposobami czy trzeba miec sprzet? :beer:

co do tych 1.3 na gazniku Varajent II to nigdzie nie widzialem tej informacji... wiec serdecznie za nia dziekuje :oops:

 

poprawiłem/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

a jak z ta cewka zaplonowa? bo przelozylem ja z mojego starego 1.3NB i jak teraz ustawic ten zaplon da rade jakos domowymi sposobami czy trzeba miec sprzet?

Ja w C14NZ zapłon ustawiałem ręcznie, po prostu czujesz czy auto chce ciągnąć czy nie, czy nie ma problemów z zapalaniem, czy nie słychać spalania stukowego.

Po takiej fachowej regulacji przydałoby się jednak jechać na ustawienie zapłonu do zakładu, gdzie posiadają lampę stroboskopową. Jeśli masz lutownicę, troche umiejętności i sklep elektroniczny pod bokiem, to możesz sobie za niecałe 10zł zbudować prostą lampę do ustawiania zapłonu (na diodach LED, ale w ciemnym garażu czy w nocy widać bardzo dobrze znaczniki na kole pasowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzosek, na bank nie jest to silnik SH, bo to bigblock, a Ty masz smallblock. Zrób tak jak pisze cursor, kolektory i gaźnik zostaw ze swojego, nie będzie problemów z elektryką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekowac slicznie za opinie i pomoc :lol: jutro przeloze kolektor z gaznikiem :lol:

zaplon jak narazie jako tako ustawilem ale skoro mowisz ze da rade zrobic lampke i ustawic zaplon dobrze samemu to sie o to pokusze :shock: nie takie rzeczy sie robilo :? co bedzie mi mniej wiecej potrzebne? :beer:

rozumiem ze jak bedzie widac znaczniki na kole pasowym to jest to juz z tym 10% wyprzedzeniem zaplonu?

tak tez myslalem ze ten SH to bigblock ale nigdy go na oczy nie widzialem wiec nie bylem pewny :oops: dzieki za wyjasnienie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

jak narazie to dopiero zaczynam zabawe z silnikiem. do tej pory w kazdym aucie robilem wszystko inne ale z silnikiem nie bylo potrzeby :oops: a jak wiadomo czlowiek najszybciej uczy sie w praktyce http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif no i powiem ze troche mnie to kreci :lol:

 

jutro albo pojutrze dam znac co z tego wyszlo :beer: nie wiem ile mi na tym warsztacie zejdzie :beer:

 

poprawiłem/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lord_wiader

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Płytke zaprojektowałem sam i działa, był błąd z tranzystorem mocy (na płytce którą zrobiłem) ale go poprawiłem. Jeśli byś wykonywał płytkę metodą termotransferu to drukujesz obrazek i odbijasz.

 

Układ jest jednak na tyle prosty, że można go zrobić w pająku.

 

Sonda jest na tyle czuła, że wystarczy dotknąć czerwonym kablem (sonda na schemacie) kabla WN by wyzwolić błyski. Iskrę ustawia się podłączając sondę pod pierwszy cylinder.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekowac :oops: nigdy sie w takie rzeczy nie bawilem ale od czego ma sie internet i mozg :oops: zobaczymy czy sie uda :lol: dzieki za obrazki i schematy :lol: beda bardzo pomocne :lol:

 

[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 12:17 ]

wiec tak http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif silnik juz siedzi http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif wszystko popodlaczane :beer:

wczoraj mialem troche zabawy z ustawieniem zaplonu i odpowiednim podlaczeniem swiec ale silnik juz zagadal i zaczal palic :beer: wczoraj wszystko juz poskrecalem :?

mam jeszcze pytanie. do czego sluzy ta puszeczka po lewej stronie od podcisnienia? i jak odpowiednio podlaczyc kable od niej bo nie jestem pewny czy tak powinny byc :shock:

i w ktore miejsce podlaczyc ta rurke od podcisnienia biegnaca z komputerka :beer:

 

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 00:08 ]

1. przelozylem kolektor razem z gaznikiem

3. przelozylem ta od starego silnika (tego co byl w tym padnietym)

6. za pomoc dziekuje lordowi_wiaderowi :beer:

wszystko chodzi juz jak trzeba :beer:

 

spalanie na poziomie Dołączona grafika

i jest to ta wersja 82konna :beer:

 

poprawiłem/ andrzej_m55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności