Skocz do zawartości

dymienie pod maską 1.9 cdti 150 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marekplu

To może od początku.

Tydzień temu jechałem sobie.. w pewnym momencie zaczęła migać dioda od filtru dpf (ta jak od świec żarowych), a obrotu zaczęły falować. przejechałem jeszcze z 500 metrów i samochód zgasł (w czasie jazdy). nie można go było odpalić, więc został odcholowany do warsztatu. W warsztacie okazało się że spalony jest rozrusznik, a zdaniem mechanika filtr dpf, na który zwracałem uwagę ze względu na mrugającą diodę, nie wymagał czyszczenia. Po wymianie rozrusznika, kontrolka przestała migać, a samochód odpalał i jeździł normalnie.

Odebrałem autko wczoraj. Przejechałem ok. 30 km i w pewnym momencie obroty zaczęły falować na biegu jałowym, a gdy dojechałem do domu, spod maski, gdzieś w okolicach turbiny i rozrządu wydobywał się dym, a w kabinie samochodu wyraźnie wyczuwalny był zapach paliwa/spalin.

Samochód dopiero kupiłem, więc ciężko mi określić kiedy dpf był wypalany, ale zgodnie z opinią dwóch mechaników i komputera filtr dpf nie jest zapchany

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18188-dymienie-pod-mask%C4%85-19-cdti-150-km/page/2/#findComment-73070
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie okazało się że spalony jest rozrusznik

a bardzo wierzysz temu warsztatowi i temu mechanikowi? masz do nich zaufanie?

 

spadki napiec moga czynic cuda w elektronice auta, wiec czemu nie...

co znaczy nie chcial zapalic?

nie swiecily sie inne kontrolki (ABS, ESP)? podczas jazdy...

 

jesli to bylo rozpoczecie procesu wypalania to czesc sie wypalila, wiec komputer pokazal mechanikowi ze filtr nie jest zapchany, on powinien zwrocic uwage kiedy bylo ostatnie niedokonczone wypalanie... mozna to w techu odczytac...

 

masz komputer pokladowy? to zwroc uwage na chwilowe spalanie...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18188-dymienie-pod-mask%C4%85-19-cdti-150-km/page/2/#findComment-73068
Udostępnij na innych stronach

Gość marekplu

W czasie jazdy migała tylko kontrolka od świec żarowych wcześniej.Samochód nie odpalał, nawet nie kręcił rozrusznikiem, po prostu nie reagował na przekręcanie kluczyka, zapalały sie kontrolki, jak zawsze przed odpalaniem silnika z tą różnicą, że migała kontrolka od świec(ta spirala).

teraz przy tym dymieniu żadna kontrolka się nie świeciła. mam zaufanie do tego warsztatu, więc nie podejrzewałbym ich o złe sprawdzenie.

 

 

Czytałem gdzieś na forum, że filtr EGR może być przyczyną?...

 

[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 11:18 ]

przepraszam, nie filtr, tylko zawór EGR

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18188-dymienie-pod-mask%C4%85-19-cdti-150-km/page/2/#findComment-73067
Udostępnij na innych stronach

Gość maciej_bass

Witam,

 

Mam podobny problem więc podłączę się do tematu.

 

Kupiłem kilka dni temu Astre III 1.9CDTI 74KW, po przejechaniu kilku km zaczęła mrugać kontrolka od świec (rozumie że to wypalanie filtra) ale za chwilę komputer wyświetlił informację że jest niski stan płynu chłodniczego.

Faktycznie okazało się ze jest mało, dolałem i po przejechaniu następnych kilku km, ten sam komunikat i biały dym wydobywający się z pod maski, po otworzeniu maski źródłem dymu było okolice chłodnicy, płynu chłodniczego już nie było w zbiorniczku, więc laweta i do warsztatu.

W warsztacie zabiorą się za to dopiero za kilka dni a ja już wariuję, nie wiem co to może być, może ktoś miał podobny przypadek?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18188-dymienie-pod-mask%C4%85-19-cdti-150-km/page/2/#findComment-73065
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

I jak, udalo sie komus rozwiazac problem? Dzieje mi sie dokladnie to samo. Co jakis czas zaczyna mi dymic z pod maski. Po wylaczeniu i wlaczeniu dymienie znika. Dziwne objawy i nikt nie potrafi tego zdiagnozowac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18188-dymienie-pod-mask%C4%85-19-cdti-150-km/page/2/#findComment-426294
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja miałem u sibie podobny problem, spalanie znacząco wzrosło, dymienia jakotakiego nie było widać spod maski, ale w środku non stop był smrod spalin jak tylko włączony był nawiew.

Podjechałem do firmy Tune-soft, po diagnozie stwierdzili ze filtr dpf. Po rozcięciu filtra okazało się zeczywiście że filtr jest zawalony, wymienili również przewody pomiędzy filtrem a czujnikiem różnicy ciśnienia. Jak narazie odpukać, ale wszystko chodzi dobrze smrodu nie ma i spalanie spadło.

Spójrz na przewody o których pisałem czy są sczelne, moze któryś przepuszcza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18188-dymienie-pod-mask%C4%85-19-cdti-150-km/page/2/#findComment-428126
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Co jakis czas zaczyna mi dymic z pod maski. Po wylaczeniu i wlaczeniu dymienie znika. Dziwne objawy i nikt nie potrafi tego zdiagnozowac.

Żadne dziwne objawy tylko normalne wypalanie się filtra DPF, a propos wypalania nie wolno gasić silnika w tym czasie tylko dokończyć tryb wypalania bo inaczej dojdzie do jego całkowitego zapchania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18188-dymienie-pod-mask%C4%85-19-cdti-150-km/page/2/#findComment-428131
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności