Skocz do zawartości

Problem z przyspieszaniem na zimnym silniku


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

Od paru tyg nasila się problem z mocą silnika - z przyspieszaniem na zimnym silniku.

 

Otóż po ruszeniu, na pierwszym biegu, a zwłaszcza po zmianie na 2 bieg auto nie chce przyspieszać. Ja mu gaz a on nie reaguje i przyspiesza straaasznie powoli.

Jeśli wcisnę sprzęgło i auto złapie obroty to jakby zaskakuje i po spuszczeniu sprzęgła jest ok i przyspiesza. Po zmianie na 3 bieg auto dalej nie chce przyspieszać. Robi to bardzo powoli.

Nie ma elastyczności. Poza tym zauważyłem inną niż zwykle prace silnika. "Turkocze" i czuć lekkie drgania. (Edit - teraz na każdych światłach szarpie silnikiem)

 

Problem się kończy po przejechaniu 2 km lub po lekkim złapaniu temperatury.

 

Jak się nagrzeje to jest to taka rakieta jak nie wiem. Elastyczny nawet na 5 biegu.

 

Świece niedawno wymieniane. Przy przeglądzie badane spaliny i ok.

 

 

Może ktoś pomoże w diagnozie

 

 

ps - podobnego problemu na forum nie znalazłem.

 

Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

 

bylem z tym problemem w warsztacie "od Opli"

 

stwierdzono, ze nie zamykają sie cylindry - są przybrudzone i przez to auto traci moc i szarpie silnikiem.

 

Czyszczenie 1500 zl.

 

Podobno to typowa usterka dla tego typu silników.

 

Miał ktoś podobny problem - może się pomylili i może coś innego jest nie tak?

 

Czy płyny do czyszczenia układu coś pomogą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gtszudi

chyba smołą musialby byc napedzany silnik aby cylindry sie nie zamkaly.

 

podmieniles ten czujnik ?

 

na zimnym silniku jak nie bedzie ssania to beda klopoty z moca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czujnika nie podmieniałem, po po zapaleniu silnika słychać jak sie ssanie włącza i obroty są ok 1100.

 

Poza tym teraz na światłach - nawet po przejechaniu paru km i nagrzaniu silnika szarpie motorem. Dopiero przygazowanie uspokaja - ale jak spadnie do 800-900 obr to znowu szarpie i znowu przygazować trzeba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

stwierdzono, ze nie zamykają sie cylindry - są przybrudzone i przez to auto traci moc i szarpie silnikiem.

chodzi zapewne o zwieszanie sie zaworów, nie mialem tego w swoim x14xe ale zdzarzaja sie takei rzeczy czasem.

dalej- nie ma nigdzie napisane czy masz LPG?

w tym przypadku trzeba próbowac kilku rzeczy- moze pomoze: czujnik temp na kompa, przepustice mozna wyczyiscic ale to pewnie nie to, sprawdzić wszystkie przewody podcisn.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie mam gazu. No i masz racje - chodzi o zawory.

 

Jutro jadę do innego mechanika - podepnie pod komputer.

Mam nadzieje, ze to przepustnica albo zatkane jakieś przewody.

 

Może powinienem spróbować jakiś środek dolać do paliwa na przeczyszczenie i pogonić go po autostradzie!

 

Ale najpierw zobaczę co jutro powie mechanik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

a czy wyswietla sie blad w ogole jakis??? pewnie nie

Jutro jadę do innego mechanika - podepnie pod komputer.

 

dobry pomysl :lol:

Może powinienem spróbować jakiś środek dolać do paliwa na przeczyszczenie i pogonić go po autostradzie!

 

tez dobry pomysl, proponuje co najmniej 30 km,w zakresie obrotów, 3500-6000, na 3-4 biegu, może pomoże coś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jestem po wizycie w drugim serwisie.

 

Badanie komputerowe nie wykazało żadnego błędu!

 

Badali zawory. Na dwóch skrajnych jest 13 atmosfer (czyli jak w nowym aucie) a na dwóch środkowych po 8 ). Na ZIMNYM

 

Przepustnica czysta, z tymi zanieczyszczonymi zaworami to mało prawdopodobne bo przy ciepłym silniku moc jest.

 

Ostatecznie stwierdzili, że prawdopodobnie jest nieszczelność na uszczelce pod głowicą - bo auto po nagrzaniu ma normalną moc i silnik pracuje normalnie (no ja na ciepłym wyczuwam lekkie wibracje)

 

Powiedział by jeździć i dopiero jak wydmucha uszczelkę to będzie pewne bo koszt nie mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności