Gość Anonymous Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam, Od paru tyg nasila się problem z mocą silnika - z przyspieszaniem na zimnym silniku. Otóż po ruszeniu, na pierwszym biegu, a zwłaszcza po zmianie na 2 bieg auto nie chce przyspieszać. Ja mu gaz a on nie reaguje i przyspiesza straaasznie powoli. Jeśli wcisnę sprzęgło i auto złapie obroty to jakby zaskakuje i po spuszczeniu sprzęgła jest ok i przyspiesza. Po zmianie na 3 bieg auto dalej nie chce przyspieszać. Robi to bardzo powoli. Nie ma elastyczności. Poza tym zauważyłem inną niż zwykle prace silnika. "Turkocze" i czuć lekkie drgania. (Edit - teraz na każdych światłach szarpie silnikiem) Problem się kończy po przejechaniu 2 km lub po lekkim złapaniu temperatury. Jak się nagrzeje to jest to taka rakieta jak nie wiem. Elastyczny nawet na 5 biegu. Świece niedawno wymieniane. Przy przeglądzie badane spaliny i ok. Może ktoś pomoże w diagnozie ps - podobnego problemu na forum nie znalazłem. Dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 moze czujnik temperatury ? nie ma ssania i ma mula na zimnym.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam, bylem z tym problemem w warsztacie "od Opli" stwierdzono, ze nie zamykają sie cylindry - są przybrudzone i przez to auto traci moc i szarpie silnikiem. Czyszczenie 1500 zl. Podobno to typowa usterka dla tego typu silników. Miał ktoś podobny problem - może się pomylili i może coś innego jest nie tak? Czy płyny do czyszczenia układu coś pomogą?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 chyba smołą musialby byc napedzany silnik aby cylindry sie nie zamkaly. podmieniles ten czujnik ? na zimnym silniku jak nie bedzie ssania to beda klopoty z moca.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Czujnika nie podmieniałem, po po zapaleniu silnika słychać jak sie ssanie włącza i obroty są ok 1100. Poza tym teraz na światłach - nawet po przejechaniu paru km i nagrzaniu silnika szarpie motorem. Dopiero przygazowanie uspokaja - ale jak spadnie do 800-900 obr to znowu szarpie i znowu przygazować trzeba.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 sproboj wyczyscic przepustnice   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 stwierdzono, ze nie zamykają sie cylindry - są przybrudzone i przez to auto traci moc i szarpie silnikiem. chodzi zapewne o zwieszanie sie zaworów, nie mialem tego w swoim x14xe ale zdzarzaja sie takei rzeczy czasem. dalej- nie ma nigdzie napisane czy masz LPG? w tym przypadku trzeba próbowac kilku rzeczy- moze pomoze: czujnik temp na kompa, przepustice mozna wyczyiscic ale to pewnie nie to, sprawdzić wszystkie przewody podcisn.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Nie mam gazu. No i masz racje - chodzi o zawory. Jutro jadę do innego mechanika - podepnie pod komputer. Mam nadzieje, ze to przepustnica albo zatkane jakieś przewody. Może powinienem spróbować jakiś środek dolać do paliwa na przeczyszczenie i pogonić go po autostradzie! Ale najpierw zobaczę co jutro powie mechanik   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 a czy wyswietla sie blad w ogole jakis??? pewnie nie Jutro jadę do innego mechanika - podepnie pod komputer. dobry pomysl Może powinienem spróbować jakiś środek dolać do paliwa na przeczyszczenie i pogonić go po autostradzie! tez dobry pomysl, proponuje co najmniej 30 km,w zakresie obrotów, 3500-6000, na 3-4 biegu, może pomoże coś   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Jestem po wizycie w drugim serwisie. Badanie komputerowe nie wykazało żadnego błędu! Badali zawory. Na dwóch skrajnych jest 13 atmosfer (czyli jak w nowym aucie) a na dwóch środkowych po 8 ). Na ZIMNYM Przepustnica czysta, z tymi zanieczyszczonymi zaworami to mało prawdopodobne bo przy ciepłym silniku moc jest. Ostatecznie stwierdzili, że prawdopodobnie jest nieszczelność na uszczelce pod głowicą - bo auto po nagrzaniu ma normalną moc i silnik pracuje normalnie (no ja na ciepłym wyczuwam lekkie wibracje) Powiedział by jeździć i dopiero jak wydmucha uszczelkę to będzie pewne bo koszt nie mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.