Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Witam po raz pierwszy na forum. Mam pytanie odnośnie budowy układu hamulcowego tylnej osi w Agili. Pewnego dnia zaczęło coś chrupać w tylnym kole. Mam nadzieję że to nie łożysko, także narazie obstawiam, że to któraś ze sprężynek przytrzymujących szczęki się "skończyła". W związku z tym mam pytanie: w jaki sposób ściąga się bęben hamulcowy? Czy jest on montowany na łożysku (trochę nie chce mi się w to wierzyć)? Czy jest osadzony na piaście (w jaki sposób? poprostu nałożony? czy jakoś przymocowany?)? Pozdrawiam. Sylwester   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 bęben ma bodaj wprasowane łożysko (dwurzędowe) i z nim jest ściągany odkręca śrubę centralną/czopa uzupełnij swój profil o symbol silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-188736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 No to raczej nie mam szans chyba zrobić tego samemu na parkingu, trzeba będzie podjechać do jakiegoś warsztatu. Tylko w takim przypadku zastanawia mnie... czego trzymają się śruby do przykręcania kół. Wg wszelkich rysunków w internecie jakie widziałem to nie są one częścią bębna - w bębnie są dziury na nie. Nigdzie nie znalazłem też zewnętrznej średnicy łożyska, bo jeżeli by była równa wewnętrzej średnicy bębna, to wtedy też wszystko by było jasne. Tak sobie wymyśliłem, że jeżeli śruby jednak trzymają się bębna, to wystarczyłoby (bez odkręcania koła) odkręcić tą śrubę centralną i wtedy próbować ściągnąć koło razem z bębnem - przynajmniej byłoby za co złapać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-188685 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 tak, koło jest przykręcone do bębna, a w bębnie od wewn. strony (większa średnica 52mm) jest łożysko (zewn. śr. też 52mm) i zabezpieczone, które siedzi na czopie i od zewnętrznej jest nakrętka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-188614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Bry. No i chyba naprawione. Dla potomności - jak to wygląda w rzeczywistości w środku: Koło od wewnątrz z przykręconą zewnętrzną częścią bębna http://triton.imageshack.us/Himg511/scaled.php?server=511&filename=kolo.jpg&xsize=640&ysize=480 Wewnętrzna część bębna z wyciągniętą jedną szczęką i ułamaną sprężyną trzymającą szczęki. http://triton.imageshack.us/Himg230/scaled.php?server=230&filename=beben.jpg&xsize=640&ysize=480 Jakby co, rada dla niewiedzących. Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków. Niewiedziałem - użyłem - tłoczek wyskoczył z cylinderka - wylało się kupę płynu hamulcowego - zafundowałem sobie odpowietrzanie. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-183005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 "Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków". Jak to rozumieć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-182854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 "Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków". Jak to rozumieć? ... to proste... nie naciska sie na pedał gdy masz ściągnięte szczęki.... wyskoczą ci tłoczki z cylinderka i jest dodatkowa robota...... dla bezpieczeństwa zakłada się na cylinderek specjalną obejmę lub skręca mocnym drutem... Pozdro... P.S. JASNE   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-182850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Dzięki wielkie a skoro juz tu jestem, to podpytam jaka awaria moze byc przyczyną głośnej pracy tylnego hamulca bębnowego. Po prostu slychac go jak się wdepnie pedal - taki charakterystyczny, niski dzwiek, zwlaszcza w czasie desczu lub sniegu, na sucho i po rozgrzewce mniej, czasem w ogole. Rozbierać ten hamulec, czy jak. Płyn jest oki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-182827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Rozbierać ten hamulec, czy jak.... rozbierać... ... inaczej nic sie nie dowiesz... Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-182826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 Może poprostu okładziny na szczękach się "skończyły"? I trze sobie metal o metal. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18407-hamulce-ty%C5%82/#findComment-181431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.