Skocz do zawartości
Gość xMASLAKx

Kadett-Wymiana oleju. Na jaki ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xMASLAKx

Witam.

Odkupiłem kadecika od pewnego człowieka, który powiedział mi, że w silniku siedzi olej 15w40 "Castrol" ale czy to "Castrol" to nie jest w 100% pewien.

Nie chcę już inwestować gigantycznych środków pieniężnych w to autko i mam do kupienia olej LOTOS 15w40 za śmieszne pieniążki. Czy gdy bym wylał całkiem stary olej i wlał tego "Lotos'a" jakieś komplikacje mogą być? Bo jak mam płacić 100zł za "Castrol'a", a nie wiem czy autem po jeżdżę jeszcze dłużej niż miesiąc to mi się nie kalkuluje.

 

Zmieniłem tytuł/ andrzej_m55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam,

 

wymień stary olej, załóż nowy filtr i zalej nowym Lotosem 15W40. Problem byłby gdybyś zalał olejem syntetycznym, a tak to jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleje grupy Lotos nie są złymi olejami, ale mają jedną wielką wadę, albo zaletę jak kto woli- bardzo dobre właściwości myjące, lepsze niż nawet te oleje z górnej półki, wręcz płuczą silniki.

Jak i tak masz zamiar śmigać jeszcze tylko miesiąc, to po co wymieniać olej, dolej tego lotosa do stanu i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wrzosek

Castrola polecam, lotosa nie. jesli masz zamiar jezdzic to lej castrol. jak nie wiesz to dolej lotosem do stanu. ale jesli po tym dojdziesz do wniosku ze chcesz nim jezdzic zalej castrol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wisniaplc

ja dodam tylko ze mineralne mozna mieszac bez problemu byly na ten temat prowadzone badania..... ale nigdy nie mieszaj syntetycznego z mineralnym......... ogolnie syntetyczny nie jest zalecany do starszych samochodow bo moze uklad rozszczelnic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z poprzednikiem, obecnie większość olei o tych samych gęstościach są mieszalne ze sobą. Są również na ogół tych samych klas, lub bardzo zbliżonych dlatego nie powinny występować żadne problemy przy "dolewkach" np. Lotosu 15W-40 do Castrola o tej samej gęstości... :twisted:

 

Problemy mogą się zacząć przy mieszaniu olejów o różnych gęstościach np. półsyntetyk z mineralnym itp., lub zmianach olejów z większych gęstości na mniejsze np. kiedy zalany był już mineralny, a my chcemy zmienić na półsyntetyk :twisted: Może wtedy dochodzić do wymywania silnika (lub jak to się fachowo nazywa :twisted: ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Kadetta polecam olej tylko mineralny 15W40 castrol,elf,mobil. Tylko nie lepiej półsyntetyku ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, ja mam zupełnie inne zdanie. I nie daję wiary w jakieś mityczne rozszczelnienia. We wszystkich swoich autach przechodziłem na syntetyk i nigdy nic się nie stało. Tym bardziej, że nowoczesne oleje i nie ważne czy mineralne czy syntetyczne zawierają bardzo zbliżone dodatki myjące. Proszę też nie używać określenia rzadszy/gęściejszy w odniesieniu do oleju silnikowego. Rzadka czy gęsta to może być kupa :D Olej charakteryzuje się lepkością i płynięciem w funkcji temperatury. I tak olej 5W50 nie jest rzadszy od oleju 15W40 tylko ma większy zakres lepkości w zależności od temperatury. Tam gdzie 15W40 już nie płynie czyli ok -30 st, 5W50 zachowuje płynność (ważne przy zimny rozruchu w niskich temperaturach). Po przeciwnej stronie skali jest tak, że 15W40 może zrywać film olejowy przy temp powiedzmy 150 st a 5W50 spokojnie zachowuje jeszcze swoje parametry smarujące ze sporym zapasem. Jakie to ważne dla naszych silników często grzejących się np. w korkach nie muszę dodawać. Teraz powiem jak zrobiłem z olejem w moim kadziu; kupiłem go w październiku ub.r. zaraz wymieniłem olej na Mobil 10W40 przejechałem 2kkm i zrobiłem wymianę łącznie z płukaniem silnika odpowiednim preparatem (tu dopiero powinien się rozszczelnić, oczywiście w/g obiegowych opinii :D ) następnie zalałem Mobil 1 5W50 ostatnio zrobiłem kolejną wymianę oleju po 10kkm zalałem oczywiście Mobil 1 5W50, następna i kolejne wymiany będą po 15kkm. Polonezem Truckiem od nowości na gazie eksploatowanym na Mobilu 1 5W50 zrobiłem 350kkm bez remontu silnika, olej wymieniałem co 15kkm, ale zawory regulowałem czasem częściej niż co 10kkm. No dosyć wykładu :D;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

No dobry wykład ;-)

A co powiesz o oleju 20x50 :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o oleju 20x50

Andrzeju, taki olej to raczej syntetyk do zastosowań sportowych. Choć jest też Quaker State mineralny do silników o dużym zużyciu, pozwalający przejechać jeszcze "trochę" do remontu. Czasem nawet i 50kkm. :D

Tu trochę na temat; http://www.quakerstate.pl/

 

 

 

Performance Mineral Racing 20W-50 API SL/CF

 

Quaker State Performance Mineral Racing 20W-50 API SL/CF Wielosezonowy olej silnikowy o wysokiej odporności na pienienie. Zapewnia wysoką ochronę łożysk i tłoków przed zatarciem i zakleszczeniem podczas pracy silnika na wysokich obrotach. Utrzymuje wysokie parametry smarne w szerokim zakresie warunków jazdy: miasto, jazdy terenowe, długie trasy, bez względu na porę roku. Szczególnie zalecany do szybkich samochodów i dla kierowców lubiących szybką jazdę. Znakomicie spisuje się w silnikach częściowo zużytych i z fabrycznie większymi luzami dając efekt "uszczelnienia".

Zastosowanie: samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t. benzynowe i z silnikiem Diesla, z turbo doładowaniem włącznie.

 

Taka odpowiedź może być :D:D;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Choć jest też Quaker State mineralny do silników o dużym zużyciu, pozwalający przejechać jeszcze "trochę" do remontu. Czasem nawet i 50kkm. ;-)

I to jest ważne.

Mam nadzieje że ten temat ludziki czytają bo na pewno się przyda

Ja właśnie po ostatniej wizycie w Łodzi takim zalałem bo kopcił mi na niebiesko (Pali olej) I powiem że jest lepiej

Na ten temat właśnie się zgadaliśmy z Grzechem emigrantem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo kopcił mi na niebiesko (Pali olej) I powiem że jest lepiej

Dokładnie tak, jest też droższa opcja Castrol RS 10W60 też daje takie efekty. Tylko, że to pełny syntetyk i swoje kosztuje. Stosują go często fani klasyków VW napędzanych chłodzonymi powietrzem bokserami. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.