Skocz do zawartości

omega 20 16v


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam ;)

może ktoś pomoże omega 20 16V auto odpala za każdym razem ale po odpaleniu nie trzyma równych obrotów i po chwili zgaśnie, gaśnie też za każdym razie gdy dodam gazu aby usunąć tą usterkę muszę otworzyć maskę i wtedy poruszam wszystkimi kabelkami i wężykami na silniku i już jest dobrze

nie zapala się zadem błąd silniczek, krokowy ma przejechana 30 tys tak samo jak przepływomierz świece i kable mają 40 tys a czujnik wału korbowego jest nowy

Po odpaleniu samochodu i ( na prawdę poruszaniu kilku wężyków ale nie zawsze to sa te same ) auto pracuje normalnie nawet na bardzo wysokich obrotach nie gaśnie i chodzi bardzo ładnie

mechanik stwierdził żebym lepiej do niego nie przyjeżdżał bo skoro nie wykazuje błędu to znalezienie usterki będzie bardzo czasochłonne i szkoda mu czasu

może ktoś ma jakiś pomysł

Pozdrawiam i szykujcie bryki na wiosnę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kolego powiem Ci ze miałem to samo ale po podłączeniu auta do kompa wyskoczyło że przeplywomiez jest uszkodzony ale odlaczyłem wtyczke znajomy go wyczyscił i wszytsko gra od tamtej pory POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

sprawdż kolektor wydechowy jeżeli jest nieszczelny lub pekniety, być może zasysa powietrze i przekłamuje sonde, w mojej omci przyczyną gaśnięcia i nierównych obrotów byl wlasnie kolektor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam w omie 2.0 16V podobne objawy - po wymianie uszczelki pod głowicą splanowaną, uszczelniaczy zaworów, uszczelek kolektorów ssącego i wydechowego, uszczelek wałków rozrządu, termostatu (podobno źle otwierał i się grzało strasznie aż strzeliła nagrzewnica), nagrzewnicy, świec, wymianie całego rozrządu bez pompy wody bo jeszcze rześka była, przepłukaniu układu chłodzenia środkiem do czyszczenia chłodnic (jednym słowem po włożeniu w auto 2 tys. PLN) samochód dalej nie jeździ:

- obroty szaleją - ciągle pływają- raz za duże, to znowu silnik gaśnie, przy dodawaniu gazu na wolnych obrotach też potrafi się zdławić;

- po włączeniu silnika cały czas pali się żółta kontrolka silnika - jednak jak przekręci się kluczyk tak jakby się chciało zgasić silnik z równoczesnym ponownym odpaleniem silnika kontrolka gaśnie i już się nie świeci (kolejna zagadka)

- dalej przegrzewał się silnik i wywalało wodę ze zbiorniczka wyrównawczego więc mechanik zamontował czujnik temperatury ten górny na chłodnicy UWAGA z poloneza (włącza wentylator jeszcze przed 95 *C a wyłącza trochę poniżej 90 *C - swoją drogą czy to są dobre warunki pracy dla silnika omegi to nie wiem - może ktoś doradzi czy tak można jeździć w ogóle (dawniej wentylator włączał się tuż przed 100 *C i wyłączał około 92*C).

Wychodzi że oznaki podobne i też nikt nie wie co to może być - jesteśmy na etapie wymiany silniczka krokowego (choć wcześniej był dobry), sam już nie wiem co robić - może ktoś bogatszy w doświadczenia doradzi co to może być? Z góry dzięki - obu nam się przyda :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności