Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Coś z paliwem nie wiem co :(

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich Kadett 1,3N na gazniku, ostatnie czasy mam problem z ukladem paliwowym, od jakiegos czasu zauwazyłem że w filtrze paliwa jest za malo paliwa. Tankuje do niego 10 litrów i przejeżdzam tylko 70km coś nie tak pózniej objawy takie jak dla braku paliwa ale co najlepsze ostatnio nie mogłem w to uwierzyć i udkreciłem pompe paliwa(mechaniczna na wałku) i sam podpompowalem benzyne okazało się że bak jednak nie jest pusty , pomyslalem ze pompa nie byla dość mocno przykręcona do wałka i dokreciłem ją bardzo mocno dzisiaj pojechalem (droga 3 km) i znowu to samo poszedłem z butelką nalałem 4 litry i przejechalem jakies 200 metrów po czym sam mi gasnął musialem go trzymać na wysokich obrotach w wtedy sie nic nie dzialo jak puscilem noge z gazu gasł. Pomyślałem że silniczek krokowy ale w filtrze paliwa nie ma tego paliwa i silnik łyka same resztki. Jeśli czegoś nie napisalem to dajcie znać jeszcze , jakie jest wasze zdanie na ten temat? Jak dla mnie filr paliwa jest za bardzo zasywiony i nie ma tego cisnienia żeby ssać benzyne tzn. mam nadzieje że to jest to, druga sprawa czy jest cos takiego jak zapowietrzony uklad paliwowy ?? Jesli tak to jak mogę go odpowietrzyć, najgorsza wizja to uszkodzona pompa paliwa albo wałek wytarty (ten bolec co idzie na pompke) co o tym sądzicie z góry dziekuje....


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
saxpire, jeżeli masz silnik 13N to tam nie ma silnika krokowego. Filtr paliwa tak czy ianczej warto zmienić bo to groszowa sprawa, a jest to czynność serwisowa. Objawy są takie jakby niedomagała pompka paliwa. Żeby to sprawdzić musisz zdjąć przewód który doprowadza benzynę do gaźnika, zakręcić silnikiem i zobaczyć czy pompka pulsacyjnie podaje paliwo. Jeśli tak, to trzeba szukac jakiegoś syfu w gaźniku. Jeżeli nie, to odkręć z kolei przewód z drugiej strony pompki i spróbuj zassać paliwo np z butelki wtedy wyeliminujesz opcję że jest jakiś syf w baku ew. miedzy bakiem a pompką. Wtedy trzeba szukać przyczyn w pompce. Zobacz czy na pompce masz taką śrubkę, jeżeli tak to odkręć ją, zdejmij pokrywke i wyczyśc sitko. A no i warto poszukać czy nie ma jakiejś dziury w baku, ewentualnie czy gdzies indziej wacha sie nie sączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55
challenger, do tego co kolega tak szczegółowo opisał dodał bym tylko byś zajrzał do komory pływakowej tam zapycha dyszę bo jeździsz na resztkach (bez obrazy )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

no nalałem dzisiaj 20 litrów i dalej w filtrze sucho, posłucham waszych rad a jesli chodzi o to czemu mi gasnie to nie wina paliwa cos sie tam niedomaga chyba gaznik chodzi tylko na ssaniu albo jak wcisne pedał gazu puszcze lub wyłącze ssanie gaśnie... w 1,3N nie ma krokowca ?? :lol: to dziwne zobaczcie to http://allegro.pl/item582303488_silnik_krokowy_opel_astra_corsa_kadett_combo_1_4.html C13N :lol: nie rozumiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55
saxpire, ten link nie otwiera się sprawdź tą komorę pływakową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

no ok sprawdze i jak cos dam znać .. dzieki za pomoc


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

ok sory za pomyłke :cry: mam do was prośbe a wiec jak wygląda regulacja Pierburg 35 PDSI szukałem na forum i nic nie znalazłem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może Andrzej wyśle Ci skany z książki sam naprawiam? SAm bym chętnie Cię poratował ale niestety nie mam aparatu ani skanera zeby się z Toba podzielić.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xMASLAKx

Mam c16nz i mam taki problem zalałem 16 l paliwa i przejechałem 90 km.

Gdzie jest ta komora pływakowa?

Bo jeśli chodzi o wskazania wskazówki to potrafię przejechać jakieś 20/30 km drogi, a kreska (na wskaźniku paliwa) wskazuje mi już pole czarne poza skalą? (poza rezerwą wskazówka jest tak jak przy wyłączonym silniku i zapłonie)

 

Filtr paliwa i powietrza wymieniałem na początku roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

dzieki za zaangażowanie lecz tam jest gaznik pierburg 2e3 a ja mam jakiś inny chyba :cry: ja pamietam że mialem tą ksiązke i nie bylo tam chyba tego gaznika pokazanego ale dzieki za to co jest http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif o ile dobrze pamietam taki gaznik mialem w poprzednim 13S ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55
saxpire, no niestety no lecz miejmy nadzieję że odezwie się ktoś kto ma (help ) :cry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie to mogą być takie gaźniki solex i weber choć na 100% nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

no to jest ten :wesoly: jak sie zrobi lepsza pogoda to postaram się to ogarnąć a tak apropo pytanie mam do was jeszcze jedno silnik 1,3N posiada jakis komputerek i powiedzcie mi do czego on tak naprawde służy bo nie mam pojecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xMASLAKx

Świeci się kontrolka silnika jeśli chodzi o jazdę na gazie, a błędy to 44 i czasem 45 ale to tylko na gazie.

Natomiast jeśli chodzi o jazdę na beni to się nie świeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

xMASLAKx, te 16l. to rozumiem że benz. pali :wesoly:

no a tak bez obrazy czy pali na wszystkie cylindry? nie chodzi kulawo?

jeśli to co wymieniłem gra to sprawdź zapłon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xMASLAKx

Nom tak wlałem 16L i przejechałem jakoś 101km cały czas na beni. Wszystkie cylindry na słuch tak mi się wydaje kable wymieniłem razem z filtrami. Kop jest, normalnie przyśpiesza, nie gaśnie (oczywiście puki jest coś w bakach :wesoly: ). Mówiąc sprawdź zapłon co masz na myśli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Mówiąc sprawdź zapłon co masz na myśli.

chodzi mi o lampę stroboskopową lecz przypuszczam że jej nie masz więc tylko u mechanika

powiedz mi jeszcze dwie rzeczy ile pali LPG i jak długo jeździsz tym autem(bez obrazy)

i jeszcze coś to jest 3 biegowa skrzynia to z jedynki na dwójkę w jakich obrotach przechodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xMASLAKx

Więc tak jeżdżę nim jakieś 5 miesięcy.

Jeśli chodzi o to przy jakich obrotach to nie wiem bo mam tylko licznik, obrotomierza brak. Mogę powiedzieć przy jakich prędkościach.

Z 1 na 2 przy 30km/h, z 2 na 3 przy 50. Jeśli mocniej wcisnę gaz (np przy szybszym przemieszczaniu się to z 1na2 przy 40, a z 2na3 60 lub 70 to już zależy) ale zazwyczaj przy codziennej jeździe jeżdżę spokojnie i jest to ta pierwsza wersja.

Jeśli chodzi o spalanie gazu to ~20l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

to teraz mamy problem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/sad.gif parę postów sprawdziłem )

zaczynamy praktycznie od początku czy wymieniłeś olej i filtr oleju od skrzyni ? odpowiem za ciebie (nie)to ma bardzo duży wpływ na pracę automat jest strasznie czuły po wymianie zupełnie inaczej zmienia biegi

następna sprawa wywal ERG dla pewności sprawdź czy wtrysk nie leje

a teraz się nie obrażaj tym co powiembo nie jeden miał mnie dość na tym forum bo zawracałem im głowę takim kłopotem jak twój i mogę im tylko podziękować

musisz nauczyć się nim jeździć dajesz gazu obserwujesz licznik i przypuśćmy z 2 na 3 przechodzi ci przy 50 na godz. a odpuść leciutko gaz np. przy 40 i zobaczysz że zmieni zobacz jaka różnica jeśli to opanujesz to zaoszczędzisz

następna rzecz inst. LPG jeśli jest I generacji to znajdź porządnego gazownika i nie mów mu przypadkiem że chcesz oszczędne auto bo automat musi mieć siłę inaczej lipa a jeśli masz II generacji to przeczyść siln. krokowy od LPG i ostatnia sprawa stacje benzynowe

ja znalazłem taką że różnica w spalaniu wyniosła ok.2 l.

jeśli zrobisz to co mówię to będą efekty czekam na wiadomość o wynikach http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.